۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

حمله با سلاح سرد به یک فعال سیاسی ایرانی در پاریس


ابراهیم مهتری به "العربیه.نت" : که مهاجمان احتمالا ایرانی بودند


دبی-العربیه.نت
ابراهیم مهتری فعال سیاسی و وب نگار ایرانی که در پاریس پایتخت فرانسه به سر می برد، شامگاه پنجشنبه 17-3-2011 مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و راهی بیمارستان شد.

مهتری درباره چگونگی حادثه به "العربیه.نت" گفت: "شامگاه پنجشنبه در حالی که در یکی از خیابان های پاریس مشغول قدم زدن بودم ، دو نفر به سوی من آمدند و با زبان فارسی سوال کردند که آیا ایرانی هستم؟ وقتی جواب مثبت دادم به سویم حمله کرده و با ضربات چاقو و مشت و لگد من را مورد ضرب و شتم قرار دادند."

به گفته این فعال سیاسی ایرانی، او در پی این حمله، از ناحیه پا، دست، گردن و صورت مورد اصابت چاقو قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، به محض رسیدن پلیس فرانسه به محل حادثه، مهاجمان اقدام به فرار کردند. پلیس او را برای مداوا به بیمارستان منتقل کرد و او یک روز پس از آن در پی بهبود کلی وضعیت جسمی اش، از بیمارستان مرخص شد. تحقیقات پلیس فرانسه برای شناسایی هویت مهاجمان و انگیزه آن ها آغاز شده است.

ابراهیم مهتری پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز ایران همراه با گسترش موج دستگیری معترضان به نتایج آن بازداشت شد. او پس از آزادی، به عنوان شاهد اظهارات کروبی در خصوص شکنجه زندانیان، بارها شهادت داد و به همین دلیل تحت فشار قرار گرفت. وی یک سال است در پاریس به سرمی برد.

پیش از این مقام های امنیتی جمهوری اسلامی فعالان مخالف دولت ایران در خارج از کشور را بارها تهدید به تلافی کرده بودند. پلیس فرانسه هم پیشتر به ایرانیان مخالف هشدار داده بود بنا بر گزارش هایی که در دست دارد، تیمی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران به هدف حمله علیه آنها، وارد این کشور شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی اعلام کرده بود که در یک سال اخیر تعدادی از روزنامه‌نگاران و روشنفکران ایرانی در تبعید از سوی "افراد ناشناس" با ارسال پیامک، ای میل و یا از طریق تلفن، با مضامینی چون " به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی پایان دهید! عذاب عظیم در انتظار شماست"، " این آخرین اخطار است برای این کارها هزینه سنگینی خواهید پرداخت"، تهدید شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: