۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

سند تاریخی بیانیه جبهه ملی ایران در مورد جدایی بحرین


۱۳,۰۱,۱۳۹۰

Forouhar1
خیمه­ شب­ بازی مراجعه به آراء عمومی در بحرین، توقیف و اعتصاب غذای "داریوش فروهر" دبیر حزب ملت ایران.

حکومت ارتجاعی و سیاه ایران که بعد از کودتای ۲۸ مرداد هر روز بیشتر از پیش خود را در دامان امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا افکنده است در سال­های اخیر هم زمان با اوج گرفتن مبارزات مردم خاورمیانه مبدل به پایگاه دست اول این ژاندارم بین­ المللی گردیده است و با اسراییل اشغالگر، همگام و همراه شده، به کارشکنی و مبارزه با نهضت­ های آزادی­ بخش ادامه می­ دهد. همان طور که وجود اسراییل اشغالگر عملاً موجب تقویت یا لااقل تثبیت وضع حکومت­های مرتجع و ضد مردمی برخی از کشورهای عربی شده است و این امر سالیان دراز از طرح مستقل و مستقیم مساله فلسطین جلوگیری کرده و مانع شروع هرچه زودتر مبارزات قهرمانانه این ملت رشید و جنگاور شده است. به همان ترتیب حکومت ارتجاعی ایران موجب ادامه سلطه انگلیس در خلیج فارس و تسلط و زورگوئی شیوخ مرتجع شیخ­ نشین­های خلیج فارس بوده و هست. در نظر سیاست­ها استعماری جمع کردن بساط ظاهری قدرت و به عبارت دیگر عدم حضور انگلیس در خلیج فارس بدون حفظ منافع انگلیس ممکن نیست. از این رو هنگامی­که قرار بر این شده است که انگلستان ظاهراً خلیج فارس را ترک گوید، باید حکومتی یا گروهی از حکومت­ها اداره کارها و منافع وی و هم پالکی او یعنی آمریکا را در خلیج فارس به عهده بگیرند. همین جاست که مساله همکاری حکومت ارتجاعی سیاه ایران و شیخ­ نشین­های مرتجع و مزدور عربی در خلیج فارس مطرح می­شود. این همکاری و همگامی به چند دلیل به نتیجه می­رسید:
 ۱- ادامه سیاست انگلستان و آمریکا بر خلیج فارس
 ۲- ادامه استقرار حکومت شیوخ مرتجع خلیج فارس در شیخ­ نشین­های مربوط که بدون حمایت انگلیس و آمریکا حتی برای مدت کوتاهی نیز نمی­ توانند بر سر جای خود باقی بمانند.
 ۳- خصوصاً ایجاد درگیری­های محلی در خاورمیانه و در نتیجه تضعیف مبارزات قهرمانانه ملت فلسطین.
 در این راه یعنی برای رسیدن به این اهداف چندگانه مساله بحرین به نحوی از انحاء و به خصوص به نفع سیاست­های استعماری باید حل می­شد. تا مساله بحرین حل نمی­شد، امکان این همکاری بین مرتجعان دو سوی خلیج فارس به [نتیجه] مثبت نمی­ رسید.
 خیمه شب ­بازی مراجع به آراء عمومی در بحرین ثمره این ماجراست. دو دسته حاکم خود فروخته، از یک سو شیوخ مرتجع خلیج فارس و نیز شیخ بحرین و از سوی دیگر ارتجاع سیاه ایران بر سر مساله­ ای توافق کرده­ اند که اصلا مربوط به مردم ایران است و حق تصمیم و اظهار نظر راجع به آن از حقوق ثابته ایشان می­ باشد. اما این دو دسته که به هیچ وجه از طرف مردم خود نمایندگی ندارند بر خلاف تمام موازین به اصطلاح بین­ المللی به سازمانی رجوع کرده­ اند که نظیر خود آنان بدون اجازه آمریکا ارباب اول و سایر دولت­های بزرگ حتی حق جا به جا کردن کارمندان اداری خود را هم ندارند و درست در همین هنگام که به اصطلاح مدعی مراجعه به آراء همگی ­اند وقتی حزب ملت ایران درباره مساله بحرین دست به انتشار بیانیه­ ای زده و نظرات خود را در باب این امر اعلام کرده است "داریوش فروهر" دبیر حزب و عضو جبهه ملی سوم ایران را توقیف کرده­ اند. "داریوش فروهر" که با "منوچهر احمدی" در ۱۷ فروردین توقیف شده­ اند بلافاصله پس از ورود به زندان اعلام اعتصاب غذا کرده ­اند. زیر بدان­ ها اجازه نداده ­اند که رای خود را در خصوص بحرین به اطلاع هم­وطنان­شان برسانند و از آن دفاع کنند.
 ما همه آزادی­خواهان، همه مردم مبارز، همه کسانی را که به خاطر برقراری حکومت حق و عدالت را می­جنگند به یاری فرا می­ خوانیم. جان "فروهر" این رادمرد رشید در خطر است.  فروهر سالیان دراز پس از ۲۸ مرداد در زندان به سر برده است و بر اثر اقامت­های طولانی در این سیاهچال­ها مبتلا به دو بیماری عمده زخم معده مزمن و بیماری قلبی شده است. اعتصاب غذای وی با توجه به این دو بیماری حیات او را تهدید جدی می­کند.
 ۲۷ فروردین ماه ۱۳۴۹
 خبرنامه جبهه ملی ایران

هیچ نظری موجود نیست: