۱۳۹۰ مهر ۱۴, پنجشنبه

پس از خروج پر سر و صدای محمود رضا خاوری یک وزیر سابق رژیم نیز به آمریکا گریخت



ظاهرا گرفتن تابعیت کشورهای خارجی به ویژه کانادا و آمریکا و خروج خانواده و اطرافیان در بین برخی از مدیران سابق و فعلی سیاسی و اجرایی کشور به یک اپیدمی تشکیل شده است و این مسئولین پس از اتمام رسمی مسئولیت خود با گرفتن اقامت دائم پس از مدتی راهی کشورهای خارجی می شوند .
پس از خروج پر سر و صدای محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی از کشور و اقامت بحث بر انگیز وی در کاندا این بار محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت هفتم و هشتم سید محمد خاتمی با گرفتن اقامت دائم برای همیشه به آمریکا سفر کرد . این وزیر کم حاشیه دولت اصلاحات که عضو جمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی هم است در انتخابات سال 76 از حامیان جدی محمد محمدی ری شهری بود اما پس از پیروزی سید محمد خاتمی توانست به دلیل اشرافش روی مسائل حوزه بازرگانی وارد دولت وی شود .
شریعتمداری که از جمله وزیران فارغ از جناح زدگی دولت سید محمد خاتمی بود پس از روی کار آمدن دولت نهم سیاست سکوت را در پیش گرفت و در انتخابات سال 1384 و 1388 از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد . سکوت این وزیر دولت اصلاحات البته زمانی شکست که مجبور به تایید و تقدیر از اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها در دولت محمود احمدی نژاد شد .
این گزارش می افزاید شریعتمداری از ماه گذشته مقدمات انتقال خانواده خود از ایران به کشور آمریکا را فراهم کرده و پس از انتقال کامل منزل و اعضای خانواده اش خودش نیز روز گذشته از طریق پرواز لندن برای همیشه عازم آمریکا شد . هنوز معلوم نیست انگیزه وی از مهاجرات دائم به خاک آمریکا چیست اما ارتباط های ایجاد شده با دولت های غربی در زمان وزارت وی یکی از عوامل دریافت ویزا و اقامت دائم آمریکا برای وی بوده است .
گفتنی است اپیدمی خروج مسئولان سابق و فعلی اجرایی و سیاسی کشور به موضوعی مهم تبدیل شده است که مسئولان امر باید هرچه سریع تر با اتخاذ راه کارهایی مناسب برای جلوگیری از آن اقدام کنند و اجازه ندهند هر فردی پس از کار در رده های اول اجرایی کشور به راحتی به کشورهای غربی پناهنده شود .

هیچ نظری موجود نیست: