۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

اسرائیل و آمریکا خود را برای حمله هوائی به ایران آماده می کنند

اسرائیل و آمریکا خود را برای حمله هوائی به ایران آماده می کنند


ترجمه از بیژن چهررازی
پروپاگاندا بر علیه ایران تصویر یک گرافیتی در اورشلیم را نشان می دهد
مجله هفتگی «فرایتاگ» که به گروه مطبوعاتی «گاردین» تعلق دارد و در آلمان منتشر می شود در مقاله ای به بررسی واقعه «ترور سفیر عربستان» در آمریکا پرداخته و اشاره می کند در شرایطی که رابطه سیاسی ایران و آمریکا در بدترین شرایط خود قرار دارد افراطیو ن صهیونیست در اسرائیل(معروف به شاهین ها) خود را آماده حمله هوائی به نیروگاه های زیر زمینی غنی سازی اورانیوم ایران می کنند.
تا به حال آمریکا با ممانعت از دادن چراغ سبز به اسرائیل با توجه به نتایج غیر قابل پیش بینی چنین حمله ای مانع صورت گرفتن چنین عملیاتی شده است.
بنابر ارزیابی(ادعای) اسرائیلی ها سخنرانی های سران نظام اسلامی از جمله رئیس جمهوری ایران محمود احمدی نژاد، ساخت و تکمیل سازی موشک های شهاب و ترس از یک حمله موشکی اتمی شاهین های صهیونیست را متقاعد ساخته که زمان برای آماده سازی خود و افکار عمومی در اسرائیل مناسب است.
روزنامه نگاران ومتخصصین خاورمیانه در «گالف نیوز» بویژه بر مذاکرات محرمانه وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیرش به اسرائیل با سران اسرائیلی تاکید می کنند و معتقدند که طرف مذاکره اسرائیلی «لئون پاله تا» را تحت فشار قرارداده اند و خواستار موضع گیری آمریکا در قبال حمله هوائی اسرائیل به نیروگاه های زیر زمینی ایران شده اند آنها از «پاله تا» خواستند تا هرچه سریعتر آمریکا با این سناریو درگیر شده و جایگاه خود را در برابر این حمله و یا گسترش  احتمالی جنگ روشن سازد. آیا در صورت حمله اسرائیل به ایران ، آمریکا حاضر به مداخله به نفع اسرائیل خواهد بود یا نه؟
در این گفتگو ها حتی از یک «چشم انداز زمانی» صحبت به میان می آید. از آنجا که اسرائیل فصل جاری را برای اجرای این عملیات نامناسب ارزیابی می کند، سخن از انجام عملیات در دو ماه آینده شده است. جالب توجه این است تنها ۲ هفته پس از این مذاکرات مابین آمریکا و اسرائیل  ماجرای «ترور سفیر عربستان» بدست «ایرانی فروشنده ماشین دست دوم» بر ملا می گردد. ظاهرا قرار است  این «نقشه ترور»بهانه ی جدی برای تنبیه ایران توسط آمریکا و اسرائیل بدست بدهد.
سفر «تام دونی لیون» مشاور امنییت ملی اوباما به عربستان در هفته گذشته نیز به منظور انتقال گفتگو های سری آمریکا و اسرائیل به ملک عبدالله پادشاه عربستان صورت گرفته است.
«رابرت بر» صاحب نظر خاورمیانه و از مدیران عالی سابق در سازمان «سیا» در مقاله ای در «بریتیش تایمز» حتی مدعی می شود که «بنیامین ناتان یاهو» قصد داشته در ماه سپتامبر گذشته دست به چنین حمله نظامی به ایران بزند تا در عین حال از این طریق مانع حضور «محمود عباس» در سازمان ملل متحد شده و طرح تشکیل یک کشور فلسطینی  رابه تعویق اندازد.
بر اساس ادعای صاحب نظران آمریکائی، اسرائیل واقعن  از امکان حمله و نابود کردن نیروگاه های زیر زمینی ایران بر خوردار است .مطبوعات آمریکائی معتقدند اسرائیل ۵۵ راکت ضد بتون Bunker Buster“GBU 39 که قادر به نابودی دیوارهای بتونی زیر زمینی به قطر  ۷ متر  است را در اختیار دارد که این موشک ها مجهز به «جی پی اس» بوده و نوک آنها با اوران آبدیده شده اند و هواپیما های اسرائیلی قادرند آنها از فاصله بسیار بالا شلیک کنند.
اما اسرائیلی ها نگرانند آلمان موافق چنین حملاتی نباشد سران سیاست خارجی آلمان یا از این نقشه ها اظهار بی اطلاعی کرده اند و یا بسیار سر بسته در این باره صحبت کرده اند. اوباما اما در وضعیت دشوارتری قرار دارد از یک سو اروپا(بجز سارکوزی) با این حمله مخالف است از سوی دیگر فشار آشکار صهیونیست های اسرائیلی همچنان ادامه دارد . بویژه که وی در صحبت های اخیر خود تاکید کرد ایران با نقشه ترور در واشنگتن از «خط قرمز» عبور کرده است!! بسیاری معتقدند بر اساس این شرایط بایستی اوبا ما دست به کار عکس العملی شود چرا که این امکان وجود دارد که در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا، اوباما متهم به نشان دادن ضعف در برابر ایران شود.
Ahmadinedjad-Graffito in Jerusalem (Foto Copper Kettle

هیچ نظری موجود نیست: