۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه


مایک والاس و هاشمی رفسنجانی
ایرج مصداقی
مایک والاس خبرنگار مشهور شبکه‌های خبری آمریکا درگذشت. وی گفتگوهای مهمی با شاه، خمینی، رفسنجانی و احمدی نژاد داشت. در اخباری که راجع به گفتگوهای وی با شخصیت‌های ایرانی انتشار یافته هیچ اشاره‌ای به گفتگوی او با هاشمی رفسنجانی در مقام ریاست جمهوری اسلامی نیست. در گزارش رادیو فردا هم صحبتی از این مصاحبه نشده است.
http://www.radiofarda.com/content/
f3_wallace_died/24542562.html
در دقیقه سه و ۱۸ ثانیه این بخش از گفتگوی مزبور که برای برنامه‌ی «۶۰ دقیقه» کانال «سی بی اس» تهیه شده و بصورت کلیپ روی یوتیوب قرار گرفته، رفسنجانی که در گفتگو با مایک والاس در تنگنا قرار گرفته بود وقتی متوجه‌ی سؤال او می‌شود که می‌گوید: »ما دائم از جوانان می‌شنویم، از زنان می‌شنویم که می‌گویند ما در خیابان حتی نمی‌توانیم با مردان صحبت کنیم چرا که پاسداران، بسیجی‌ها مانع ما می‌شوند» پیش از آن که مترجم گفته‌ها را ترجمه کند متوجه‌ی منظور وی شده و زیر لب در حالی که خنده‌ی ملیحی می‌کند خطاب به مایک والاس می‌گوید «ای خوار مادر ج...»
در آدرس زیر خودتان ملاحظه کنید:
این فرهنگ رئیس جمهور میهن‌مان در مواجهه با سؤال خبرنگاری است که او را به پرسش گرفته است. اگر مایک والاس در موقعیت یک زندانی و یا مخالف سیاسی در ایران بود آیا رفسنجانی می‌گذاشت آب خوش از گلویش پایین رود؟ آیا اصولاً می‌شود به چنین کسانی دل بست و ‌آ‌ن‌ها را موجد تحولات مثبتی در کشور دانست؟
گفتگوی والاس با شاه
مایک والاس از شاه پرسید من در منطقه «خلیج» بوده‌ام. جایی که شما می‌گوئید خلیج فارس و آن‌ها می‌گویند خلیج عربی. شاه در پاسخ گفت شما مگر به مدرسه نرفته‌اید؟ مایک والاس پاسخ داد: بله و شاه در ادامه گفت: «در مدرسه نامی که به شما یاد دادند چه بود»؟ مایک والاس در پاسخ گفت: «خلیج فارس»؛ شاه گفت بسیار خوب. مایک والاس خندید و در ادامه گفت آن‌ها می‌گویند خلیج عربی و شاه با پوزخند گفت: «آن‌ها خیلی چیزها می‌توانند بگویند. »
گفتگوی والاس با احمدی نژاد
والاس در همان ابتدای ویدئوکلیپی که در یوتیوب قرار دارد از احمدی نژاد می‌پرسد که چه خصوصيتی در جرج بوش، رئيس جمهور آمريکا را می‌پسندد. وقتی احمدی نژاد به او می‌گوید فکر می‌کنید چی باید بگم؟، والاس با خنده می‌گويد من مطئمنم اگر جرات و شهامت داشته باشيد می‌توانید به این پرسش پاسخ دهید، احمدی‌نژاد نيز با لبخند پاسخ می‌دهد حالا شما می‌خواهید درس جرات و شهامت به ما بدهيد جالبه، ...

ایرج مصداقی
۲۱ فروردین ۱۳۹۱
www.Irajmesdaghi.com
irajmesdaghi@yahoo.com
منبع: ایرج مصداقی

هیچ نظری موجود نیست: