۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

‌تشکر دولت از برگزارکنندگان اردوهای راهیان نور


‌تشکر دولت از برگزارکنندگان اردوهای راهیان نور

مشاور روحانی از سپاه و بسیج برای «پشتیبانی خوب» از اردوهای راهیان نور تقدیر کرد.

حسام‌الدین آشنا مشاور ارشد حسن روحانی با تقدیر از سپاه و بسیج در زمینه پشتیبانی از اردوهای راهیان نور، گفت که آن‌ها در این زمینه خوب عمل کرده‌اند.


حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی که برای بازدید از یک رزمایش در قرارگاه مسعودیان به اهواز رفته است، گفت که سپاه و بسیج در سال‌های اخیر در زمینه پشتیبانی از اردوهای راهیان نور خوب عمل کرده‌اند و دولت برای عملی کردن برنامه‌های خود در حوزه‌هایی مانند راهیان نور نیاز به وقت بیشتری دارد.
نماینده ویژه حسن روحانی در رزمایش مذکور، از سپاه و بسیج تقدیر و تشکر کرد و گفت: «دولت معتقد است که باید با فرهنگ سازی مناسب، مردم در صحنه راهیان نور حضور داشته باشند و نقش دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها و پشتیبانی از آن‌ها است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما باید در زمینه مردمی کردن راهیان نور فرهنگ‌سازی کنیم».
حسام‌الدین آشنا درباره اقدامات عملی دولت برای حمایت از راهیان نور گفت: «دولت یازدهم در این چند ماه اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف مانند بیمه زایرین با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و یا احداث آزاد راه خرم آباد-پل زال انجام داده است ولی این اقدامات در سال‌های آینده باید افزایش یابد که اثرات آن را در سال‌های بعد می‌توان دید زیرا دولت حدود شش‌ماه است که کار خود را آغاز کرده است و برای عملی کردن برنامه‌های خود در حوزه‌ای مانند راهیان نور نیاز به وقت بیشتری دارد».
تصادف‌های رانندگی در جریان فرستادن دانش‌آموزان به اردوهای موسوم به راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، تا به حال جان بسیاری از نوجوانان ایرانی را گرفته است. در آخرین حادثه تاسف‌بار، نوروز امسال و در پنجمین روز از سال جدید ۱۱ تن کشته و بیش از سی تن زخمی شدند.
گفتنی است که دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور دقایقی پس از انتشار خبر حادثه، از حضور گسترده مردم در مناطق جنگی ابراز خرسندی کرد و گفت:  «خدا را شاکریم که حضور پر شور مردم در راهیان نور با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا هم‌زمان شده و یادآور رزمندگان دوران دفاع مقدس است که با روحیه فاطمی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند».
هم‌چنین درست یک روز بعد از این حادثه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی از «قشرهای مختلف مردم که در قالب کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند» قدردانی کرد و گفت که امیدوار است «توشه این سفر معنوی، تجربه‌آموزی، بصیرت  و انوار الهی» باشد.

هیچ نظری موجود نیست: