۱۳۹۳ مهر ۳۰, چهارشنبه

چمدان: 'متولد آمریکا هستم اما اینجا غریبه‌ام'

چمدان: 'متولد آمریکا هستم اما اینجا غریبه‌ام'

2 ساعت پیش
تارا کمانگر متولد و بزرگ شده کالیفرنیاست. او به زحمت می‌تواند فارسی صحبت کند. با وجود این، معتقد است "ایران همیشه بخشی از وجودش بوده است."
او چند سالی است مقیم نیویورک در شمال‌شرق آمریکا شده هر چند دلش حسابی برای سانفرانسیسکو تنگ است و از بسیاری جهات زندگی در سواحل غرب را ترجیح می‌دهد.
می‌گوید پدرش در ایران جراحی موفق بوده اما همیشه عاشق کشاورزی و مزعه‌داری بوده است. پدر تارا سالها پیش از انقلاب بهمن ۵۷، با همسر و دو پسرش به آمریکا کوچ می‌کند و در مرکز ایالت کالیفرنیا با خرید هکتارها زمین بالاخره به آرزوی خود می‌رسد.
"ما تنها خانواده ایرانی در میان جامعه کوچک مزرعه‌دارانی بودیم که در یک گوشه کالیفرنیا دور هم جمع آمده بودند. من همیشه با این ابروهای پیوسته و موهای سیاه، مورد توجه هم کلاسی‌هایم بودم که همگی بلوند بودند."
"با وجود این که من متولد آمریکا هستم. اما همیشه اینجا احساس غریبگی می‌کنم. پدر و مادرم من و برادرانم را طوری بزرگ کرده‌اند که همیشه از ایرانی بودن خودمان آگاه بوده‌ایم. ما با غذای ایرانی، فرهنگ و رسوم ایرانی بزرگ شده‌ایم. برای همین هم معتقدم؛ مهم نیست که کجا متولد شده‌ایم. مهم این است که چه طور بزرگ شده ایم."
ساز اصلی تارا کمانگر پیانوست. او در بسیاری از سالن های معروف لندن، نیویورک و لس‌آنجلس برنامه اجرا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: