۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

400 مسجد در مناطق مختلف تهران ساخته میشود / از ظرفیت بنای دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای ایجاد مساجد استفاده شده



وی با بیان اینکه حدود 2000 مسجد در شهر تهران وجود دارد، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارها هشت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شب خواب در تهران وجود دارد که در روز این جمعیت افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که تنها 2000 مسجد در تهران وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه به هر تهرانی کمتر از 15 سانتی متر سرانه مسجد می‌رسد، گفت: جای سوال است که به صورت تقریبی سالانه 2500 نفر به سن بلوغ می‌رسند؛ اما چه تعداد مسجد در پایتخت اضافه شده است.

ناصحی با بیان اینکه تعداد مساجد در کشور به اندازه است، اظهار کرد: در کشور 65 هزار مسجد وجود دارد، اما در تهران با این جمعیت زیاد تنها 2000 مسجد وجود دارد و بر همین اساسی پایتخت را فقیرترین شهر از نظر تعداد مساجد لقب داده‌اند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران در راستای عمران و آبادانی مساجد طرح‌های گسترده‌ای در دستور کار است، گفت: برای تعمیر، تطهیر و تعریض مساجد بودجه و امکاناتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سال گذشته در شورای شهر مصوب شد که 400 مسجد در مناطق مختلف تهران ساخته شود که تا کنون 80 مسجد ساخته شده است و حتی از ظرفیت بنای دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای ایجاد مساجد استفاده شده است. 

هیچ نظری موجود نیست: