۱۳۹۳ دی ۲۹, دوشنبه

ربوده شدن حدود ۱۰۰ دانش آموز دختر در یک دبیرستان شبانه روزی در نیجریه ،توسط گروه های اسلامگرا.

ه نقل از  رویترز  مقامات ارتش و دولت نیجریه اعلام کرده اند شبه نظامیان مسلح بوکوحرام هشتاد  نفر را در کامرون، همسایه نیجریه ربوده اند همچنین مقامات دولت اظهار کرده اند ،حدود پنحاه نفر  این افراد را کودکان تشکیل میدهند،سخنگوی دولت عیسی چیروما ضمن تایید این گروگانگیری اعلام کرد سه نفر هم کشته شده اند.
گروه اسلامی/تروریستی بوکوحرام کنترل  شمال شرق نیجریه را در دست دارد و اخیرا حمله به برخی از کشورهای همسایه را هم آغاز کرده‌ است.
 لازم به ذکر است این شبه‌نظامیان در شمال شرق نیجریه ۲۰۰ دختر را از مدرسه‌ای درمنطقه  چی‌بوک در آوریل  گذشته ربوده‌اند.
article-2605408-1D21D56F00000578-555_634x498
Screen-Shot-2014-04-15-at-2.50.05-PM

ربوده شدن حدود ۱۰۰ دانش آموز دختر در یک دبیرستان شبانه روزی  در نیجریه ،توسط گروه های اسلامگرا.
به گزارش»خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» کمیسر پلیس تانکو لاوان در مصاحبه ای با خبرنگار ما ضمن تایید خبر اعلام کرد این آدم ربایی دوشنبه شب تنها چند ساعت پس از انفجار بزرگ در پایتخت نیجریه «ابوجا» که منجر به کشته شدن ۷۱ نفر شد رخ داده است . این دختران دانش آموز از یک  دبیرستان شبانه روزی از منطقه چیبوک در ایالت بورنو ربوده شده اند،طبق اخبار رسیده اسلامگرایان آنها را به اجبار به پشت کامیون منتقل کرده اند که تعدادی از این دختران برای نجات خود نیز فرار کرده اند،همچنین وی بنا به گفته یک مقام سرویس امنتی اعلام کرد در این رابطه یک افسر پلیس امنیت به همراه یک سرباز نیز کشته شده اند و همچنین تعدادی ساختمان در آتش سوخته‌اند.
شواهد حاکی از این است که مردان مسلح از اعضای گروه اسلامی بوکو حرام هستند که پیش تر به مراکز آموزشی شمال شرقی نیجریه یورش برده بودند.
مقامات آموزش و پرورش در ماه گذشته پس از اینکه در ماه فوریه ده ها کودک در یک مدرسه شبانه روزی در ایالت همسایه بنام یوبه به قتل رسیدند دستور حفاظت از مدارس منطقه را ابلاغ کرده بودند.
یکی از مقامات بورنو نیز تاکید کرد که تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان ربوده شده اند که در برخی از خبرگزاریها به اشتباه اعلام شده بود ۲۰۰ نفر ربوده شده اند.
قوانین شریعت اسلامی از سال ۲۰۰۰ میلادی در شمال نیجریه اجرا می‌شود ولی شورشیان اسلامی از جمله گروه خود خوانده طالبان نیجریه و گروه «بوکو حرام» خواهان اجرای قوانین اسلامی در سراسر نیجریه هستند. درگیری‌های مسلمانان تندرو با دولت نیجریه در ایالت‌های کانو، بورنو و یوبه در شمال نیجریه در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ صدها کشته برجای گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست: