۱۳۹۳ دی ۱۷, چهارشنبه

دانشکده پزشکی داعش افتتاح شد..زمان فارغ التحصیلی: ۳سال!!گزارش تصویری.. جاری کردن حد سرقت توسط داعش با قطع کف دست

سه شنبه 15 ربیع الاول 1436هـ – 6 ژانویه 2015م
 
دبی-العربیه.نت فارسی
گروه دولت اسلامی موسوم به داعش اعلام کرد یک دانشکده پزشکی در استان الرقه پایگاه اصلی خود در سوریه افتتاح کرده که مدت زمان تحصیل در آن تنها ۳ سال است.
این دوره سه ساله، به شش مرحله تقسیم می‌شود و جنبه‌های نظری و عملی پزشکی را شامل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آناتولی فعالان می‌گویند در اطلاعیه‌ای که در شماری از مناطق «ولایت رقه» توزیع شده، «دیوان بهداشت» وابسته به گروه داعش، شرط‌های پذیرش در دانشکده پزشکی را اعلام. بنا بر این اعلام «سن داوطلبان نباید کمتر از ۱۸ سال و بیشتر از ۳۰ سال باشد» و همچنین «باید فارغ التحصیل دوره متوسطه در شاخه علوم تجربی با معدل ۸۰درصد به بالا باشند.»
این اطلاعیه برای کسانی که «شرایط جنگ» باعث شده نتوانند مدرک پایان دوره متوسطه را دریافت کنند، تسهیلاتی قائل شده است. افراد مشمول این تسهیلات می‌شوند که معدل دوره راهنمایی آن‌ها، از ۸۰درصد بیشتر باشد که در این صورت می‌توانند «در امتحان رقابتی برای ورود به دانشگاه شرکت کنند.»
بنا بر این اطلاعیه، داوطلبان دختر و پسر می‌توانند ظرف مدت یک ماه، به ساختمان دانشکده پزشکی در الرقه مراجعه کنند.
در این اطلاعیه، آدرس دانشکده پزشکی داعش ذکر نشده اما شماری از فعالان، تصاویری از این دانشکده را در شبکه‌های اجتماعی، منتشر کردند.
از بیش از یک سال پیش، گروه داعش، کنترل استان الرقه را به طور کامل در دست دارد. داعش موفق شد گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را از این استان بیرون براند.
داعش، کنترل تمام خدمات را در الرقه در دست دارد و اقدام به پیاده کردن قوانینی می‌کند که آن‌ها را «آموزه‌های شرعی» می‌نامد. اوضاع دیگر مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه که ژوئن گذشته برپایی خلافت اسلامی را در آن‌ها اعلام کرده، نیز به همین صورت است.

گزارش تصویری.. جاری کردن حد سرقت توسط داعش با قطع کف دست
 
چهارشنبه 16 ربیع الاول 1436هـ – 7 ژانویه 2015م
 
دبی-العربیه.نت فارسی
گروه دولت اسلامی موسوم به داعش که خود مناطق وسیعی از سوریه و عراق را تصرف و اموال آن‌ها را غارت کرده، روز دوشنبه گذشته، «حد سرقت» را بر یکی از شهروندان سوری جاری کرد.
به گفته فعالان، شبه نظامیان داعش، کف دست فردی را که مدعی بودند دزدی کرده، در میدان «مشفی الامل» سهر منبج سوریه واقع در حومه شمالی حلب، بریدند.
شبه نظامیان پس از آن، این شهروند را به بیمارستان منتقل کردند.
در ماه‌های گذشته، داعش، هزاران تن را در سوریه و عراق به بهانه‌های مختلف اعدام کرد. این ماه‌ها، خونبار‌ترین ماه‌ها در منطقه از چند دهه پیش به شمار می‌آید.
بسیاری از اعدام‌های داعش، با جدا کردن سر از تن به وسیله چاقو صورت می‌گیرد؛ اقدامی که هدف از آن، ایجاد فضای رعب و وحشت است.
این گروه ویدیوهای وحشت آور بسیاری از قربانیان خود منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه تحقیر می‌شوند و سپس شبه نظامیان با چاقوهایی در دست، سر‌هایشان را از تنشان جدا می‌کنند؛ تصاویری که به شدت خشن است.


هیچ نظری موجود نیست: