۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

کودکان در جنگ ایران و عراق - Iranian Child Soldiers In The Iran-Iraq War

کودکان در جنگ ایران و عراق - Iranian Child Soldiers In The Iran-Iraq War




ماده ۳۸ کنوانسیون حقوق کودک اعلام می‌کند که: گروه‌های سیاسی نباید از افراد زیر پانزده سال درجنگ استفاده کنند. همچنین «پروتکل اختیاری شرکت کودکان درجنک» از طرفین درگیری‌ها می‌خواهد که به افراد زیر هیجده سال اجازه شرکت درجنگ داده نشود و سربازگیری اجباری در مورد این افراد نیز ممنوع می‌باشد (ماده۴).
 همچنین این پروتکل اختیاری از حکومت‌ها می‌خواهد که کودکان را برای اقدامات نظامی بسیج نکنند و از نام‌نویسی انها برای شرکت در درگیری‌های نظامی خودداری شود و حکومتها برای بازگست آرامش جسمانی و روانی کودکان تلاش کنند. (ماده ۶)
 بنابر ماده ۸٫۲.۲۶ اساسنامه رم از دادگاه کیفری بین‌المللی تصویب شده درسال ۱۹۹۸ و اجرایی شده در ۱ ژوئیه ۲۰۰۲، «سرباز گیری یا نام نویسی از افراد زیر ۱۵ سال برای شرکت در درگیری‌های نظامی ممنوع و یک جرم جنگی محسوب می‌شود.
 در ۲۶ ژوئیه ۲۰۰۵ شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء «قطعنامه ۱۶۱۲ شورای امنیت» را به تصویب رساند. این قطعنامه اولین قدم برای ایجاد سیستم نظارتی و گزارشی به منظور وادار کردن گروه‌های استفاده کننده از کودکان در جنگ برای پذیرش قوانین بین‌المللی بود
ویکیپدیا




نخستین رای دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی صادر شد
"دادگاه کیفری بین المللی در شهر لاهه هلند، توما لوبانگا دیلو را به دلیل نقش داشتن در جنایت جنگی طی دهه گذشته در کنگو گناهکار شناخت.
این نخستین رای دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی محسوب می‌شود. وی با اتهام اعزام کودکان به عنوان سرباز به صفوف جنگجویان طی سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ به این دادگاه فراخوانده شده است......... پرونده قضایی چهار کنگویی دیگر نیز که متهم به یورش به غیرنظامیان و استفاده از کودکان در جنگ هستند در دست بررسی است."

 ایرو نیوز
 
نباید از هر فرد زیر پانزده سال در جنگ استفاده شود . سرباز گیری یا نام نویسی از افراد زیر پانزده سال برای شرکت در درگیری های نظامی ممنوع و یک جرم جنگی محسوب میشود .
 ماده 38 کنوانسیون حقوق کودک

 آخوند کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه  تهران طی سخنانی خواستار آموزش دوران دفاع مقدس در مهدهای کودک شد و افزود:‌ نباید از آموزش فرهنگ دفاع مقدس در مهدهای کودک غفلت شود .


رهبر ما آن طفل13ساله ای است كه بر خود نارنجك می‌بندد و زیر تانك می‌رود و شربت
شهادت می نوشد
سخنان خمینی



 کلیدهایی پلاستیکی  بر گردن کودکان جواز ورود به بهشت



صفحه اول روزنامه کیهان شش ماه مانده به شروع جنگ ایران و عراق


 در دبيرستان موسوي, دانش آموزان درس «شهادت» ميآموزند
 روزنامة اطلاعات 12 اسفند61



ایران: نیروی مقاومت بسیج از افراد داوطلب زیر هیجده سال در طول جنگ ایران و عراق استفاده می‌کرد. این سازمان همچنان از افراد زیر هجده سال به صورت داوطلب استفاده می‌کند .

 وبگاه ائتلاف برای توقف سربازی کودکان
نوجوانان اسیر در اردوگاهی در عراق
خسارت ایران در این جنگ، ۱۰۰۰ میلیارد دلار بوده است
هاشمی رفسنجانی
آیت الله خامنه ای : سراسر ايران كمتر مدرسه يي است كه نام و ياد شهيدي را به همراه نداشته باشد و سنگري نيست كه خون پاك دانش آموزي آن را رنگين نكرده باشد

كيهان, 3 اسفند 61

شستشوی مغزها در ایران از دوران کودکی
How Schoolchildren Are Brainwashed In Iran
Children taking part in a rally marking the 30th anniversary of the Islamic Revolution in Tehran last year -- Iran's next generation of martyrs?
کودکان اسیر در جنگ ایران و عراق

کودکی زیر 18 سال در عملیات کربلای 5
 بچه ها داوطلب ميشدند:15ساله... 16ساله...  14ساله... شاد و شيرين و ذكرگويان... سحرگاه و صحراي مين و آنها مثل باغچه هاي بامداديِ چمن كه در دَمدمه هاي صبح, آمادة بازشدناند و پرپرشدن و پرگشودن. از روي مين ها ميگذشتند و چشمها ديگر نمي ديد و گوشها ديگر نمي شنيد و لحظاتي بعد, گردوغبار, كه فرو مينشست, هيچ نبود!... جز تكه هاي گوشت و استخوان در گوشه و كنار صحرا, هر تكّه يي بر سنگي چسبيده... بدنهاي خردسال بچه ها, تكه تكه, ريزه ريزه, و ذرّه ذرّه... بر اطراف دشت پاشيده... حالا, گاه بچه ها پيش از عبور و پاي گذاشتن بر مين, پتو بر خويش ميپيچند و ميغلتند تا تكّه ها و پاره ها... چندان پراكنده نشوند كه نتوان فراهم آورد و به پشت جبهه انتقال داد و بر سر دستها برد...»
روزنامة اطلاعات, 11 ارديبهشت 62



هیچ نظری موجود نیست: