Younes-Asakereh-Funeral-Protest-5
مراسم تشییع و خاکسپاری یونس عساکره، جوان خرمشهری که در اثر خودسوزی اعتراضی جان خود را از دست داد، به تظاهرات علیه حکومت ایران تبدیل شد.
بر اساس گزارش‌های رسیده به “تقاطع”، در این مراسم که از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه (۳ فروردین-۲۳ مارچ) و با تجمع در خیابان‌های اطراف “حسینیه‌ کوت‌ شیخ” خرمشهر آغاز شد، هزاران شهروند معترض که بسیاری از آن‌ها را جوانان تشکیل می دادند، فریادهای “حریه حریه” (آزادی آزادی) سر می‌دادند. جمعیت خشمگین، سپس با خواندن شعر و یزله به سوی مرکز شهر و بازار خرمشهر حرکت کردند تا این‌که حدود ساعت ۴ عصر به سمت قبرستان شهر رفتند و پیکر یونس عساکره حدود ساعت پنج و نیم به خاک سپرده شد.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه تصاویر و پوسترهای بزرگ آقای عساکره به زبان‌های عربی و فارسی در تمام سطح شهر خرمشهر دیده می‌شد.
این جوان ۳۱ ساله‌‌، صبح روز ۲۳ اسفند-۱۴ مارچ و یک روز پس از آن‌که دکه‌‌ی میوه‌فروشی‌اش توسط ماموران شهرداری خرمشهر تخریب شد، خود را در مقابل ساختمان شهرداری این شهر به آتش کشید.
او که متاهل و دارای دو فرزند بود، ابتدا به “بیمارستان طالقانی” اهواز که مخصوص سوانح سوختگی است، منتقل گردید و بعدتر به تهران انتقال داده شد تا این‌که صبح روز یکشنبه (۲ فروردین‌) بر اثر شدت جراحات و به ویژه عفونت ناشی از سوختگی داخلی در “بیمارستان مطهری” تهران درگذشت.