۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

مهدی خزعلی خطاب به روحانی: شما با پنبه سر می‌برید
 «مهدی خزعلی» مدیر«انتشارات حیان» با شروع نمایشگاه کتاب و حذف این انتشارات از نمایشگاه کتاب امسال، طی نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به ادامه روند حذف و سانسور درنمایشگاه کتاب تذکر داده است. خزعلی در قسمتی از این نامه نوشته است: «ما رای سبزمان را دادیم تا به گل بنفشه بنشیند، می‌گویید: حصر و حبس دراختیار شما نیست! باشد، حرفی نیست، اما اگر اختیار دبیر کتابخانه و یا غرفه‌ای درنمایشگاه کتاب را هم ندارید، استعفا دهید و امید مردم را ناامید نکنید، نکند جناح حاکم به دست شما سر امید را ببرد و مردم را از مطالبه حقوق حقه خویش باز دارد.» خزعلی در اقدامی جالب، یکی از رونوشت‌های این نامه را تقدیم به «خدا به عنوان تنها مرجع رسیدگی کننده» کرده است.
به گزارش«سحام»، متن نامه مهدی خزعلی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای حسن روحانی با سلام و اهدای تحیّت
ضمن تبریک میلاد امیرمومنان علی‌ابن ابی‌طالب(علیه السلام) چند سطری از ظلمی که بر موسسه فرهنگی انتشاراتی حیّان و موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح(عج) در دوران کوتاه دولت شما شده است، می‌نگارم، نه برای رفع ظلم، که می دانم نه می‌توانید و نه به آن اهتمام دارید! فقط برای این که مردم امید واهی به حضرتعالی نبندند و بدانند که باید دست همت بر کمر خویش گرفته و بایستند و از جناب سرهنگ و آدم‌های امنیتی وابسته آبی گرم نمی‌شود!
می‌دانم که شما حتی نتوانستید دبیر کتابخانه‌های عمومی را به رای خویش انتخاب کنید و بلافاصله تسلیم جناح حاکم شدید و هنوز حکم دبیرخشک نشده او را با گزینه جناح حاکم عوض کردید!
این سطور را برای تاریخ می‌نگارم، درپاسخ مردمی که به ندای ما زندانیان دربند به صحنه آمدند و شما را انتخاب کردند، همیشه گفته‌ام که ما ناگزیریم که ازسبد جنتی کسی را انتخاب کنیم و۲۴ خرداد مانوری بود برحضورمان که اراده ملت می‌تواند نفر ششم را ظرف ۴۸ ساعت برنده کند! و دولت یازدهم از نظر من دریچه‌ای در سلول انفرادی ماست که کمی هوای تازه از راهروهای پر پیچ و خم زندان به درون سلول بیاید و بس…!
جناب روحانی سال گذشته حیّان و اباصالح را به سبک و سیاق دولت اختلاس از شرکت درنمایشگاه بین‌المللی و تمامی نمایشگاه‌های استانی بدون هیچ دلیلی محروم کردند و وزیر ارشاد شما به دروغ گفت: «هیچ ناشری محروم نشده است!»
در پیگیری‌های مکرر گفتند که: «وزیر ارشاد، معاونت فرهنگی و مدیرکل کتاب و کتاب‌خوانی مکرر با اداره کل سیاسی وزارت اطلاعات دولت شما جلسه داشته اند و ظاهراً حضرات لج‌بازی کرده و مانع فعالیت این دو موسسه هستند و حتی ترسیدند که برگه‌ای مکتوب از این محرومیت به ما بدهند!»
من خسارات ممانعت از فعالیت این دو انتشارات و دو نشریه کتاب سفید و کتاب شناسی علوم پزشکی را متوجه دولت جمهوری اسلامی دانسته و تا تآدیه خسارات از پای نخواهم نشست، حتی شکایت به مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی خواهم برد، چون امیدی به قوه قضاییه ندارم.
جناب رئیس جمهور؛ امسال برای نمایشگاه ثبت نام کردیم و وجه واریز شد وغرفه هم مشخص و مهیا شد، روز گذشته از ارشاد تماس گرفته‌اند که غرفه حیان را لغو کنید!! واین دستور از ناحیه اداره کل سیاسی وزارت اطلاعات شما به حراست ارشاد و به اداره کل کتاب و کتاب‌خوانی ابلاغ شده است، اگرغرفه متناسب به حیان و اباصالح اختصاص دادید که درغرفه خویش میزبان اهل قلم و ادب خواهم بود، وگرنه درمیدان اصلی مصلی با پرچمی در دست می ایستم و حقوق شهروندی ام را فریاد خواهم کرد.
اما بدانید دور بعد به یک امنیتی رای نخواهم داد حتی از ترس یک سرهنگ..! لااقل تکلیفم با سرهنگ روشن است، می‌گویم حکومت نظامی است، اما شما با پنبه سر ما را می‌برید..!
ما رای سبزمان را دادیم تا به گل بنفشه بنشیند، می‌گویید: حصر و حبس دراختیار شما نیست! باشد، حرفی نیست، اما اگر اختیار دبیر کتابخانه و یا غرفه‌ای درنمایشگاه کتاب را هم ندارید، استعفا دهید و امید مردم را ناامید نکنید، نکند جناح حاکم به دست شما سر امید را ببرد و مردم را از مطالبه حقوق حقه خویش باز دارد.
والسلام علی من اتبع الهدی دکتر مهدی خزعلی دهم اردیبهشت ۱۳۹۴
رونوشت: ۱- وزیر محترم ارشاد ۲- وزیر محترم اطلاعات ۳- بازرسی کل کشور ۴- بازرسی ریاست جمهوری ۵- دفتر مقام رهبری ۶- بازرسی مقام رهبری ۷- ریاست محترم قوه قضاییه ۸- ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹- دفاتر مراجع تقلید ۱۰- تنها مرجع رسیدگی کننده یعنی خدا
گفتنی‌است انتشارات حیان، برای دومین سال متوالی در دولت حسن روحانی، و ششمین سال پیاپی از مجموع دولت‌های حسن روحانی و محمود احمدی نژاد، از حضور در نمایشگاه کتاب تهران محروم شده است.
مهدی خزعلی با ذکر خاطره‌ای از سال ۸۸ می‌گوید: «بازجویم گفت همه فعالیت‌های اقتصادی تو را متوقف می‌کنیم تا با چک برگشتی بیایی!»
وی هم‌چنین اظهار کرده «اطلاعات تلفنی به وزارت ارشاد گفته مانع کارش شوید.»
منبع:پژواک ایران

هیچ نظری موجود نیست: