۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

آتنا دائمى به هفت سال زندان محکوم شد

آتنا دائمى به هفت سال زندان محکوم شد

مه 13, 2015
daemi-091214آتنا دائمى، فعال مدنى در دادگاه بدوى، به هفت سال زندان محکوم شد.
به گزارش  مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا دائمى فعال حقوق کودکان، از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه، به هفت سال زندان محکوم شد.
دادگاه این فعال مدنى، ٢٣ اسفند ١٣٩٣ به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملى از طریق اجتماع و تبانى، توهین به مقدسات، توهین به رهبرى و اختفاى ادله جرم، برگزار شده بود.
شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه در جلسه دادگاه، اجازه دفاع وکیل و شخص وى نداد و نهایتا با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات جدید، آتنا دائمى را به هفت سال زندان محکوم کرد و این حکم ۲۲ اریبهشت به وی ابلاغ شد.
بنا بر اظهارات نزدیکان وى، ضابطین قضایى در این پرونده شهادت فردى را بر علیه این فعال مدنى پذیرفته است که خود از متهمین این پرونده بوده است و براى آزادى از زندان، اقدام به شهادت دروغ علیه آتنا دائمى کرده است.
یکى از دوستان آتنا دائمى درباره پرونده آتنا دائمى گفت: “فعالیت هاى آتنا کاملا مدنى بوده مثل شرکت در تجمع مخالفت با اعدام، تجمع حمایت از کوبانى، اعتراض به اعدام ریحانه جبارى، مخالفت با حجاب اجبارى و اعدام و درباره توهین به مقدسات هم این اتهام کلا بى اساس بوده و آتنا حتى در یک پیام خصوصى هم توهینى نکرده است”
آتنا دائمی فعال مدنی، ۲۶ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهرماه از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین انتقال یافت و پس از مدت ها انفرادی و بازجویی، راهی بند زنان زندان اوین شد.

هیچ نظری موجود نیست: