۱۳۹۴ خرداد ۱۲, سه‌شنبه

نگاهی به جنبشِ چپ وکمونیستی ایران وآمریکای لاتین وطرحِ یک پرسش؟


نگاهی به جنبشِ چپ وکمونیستی ایران وآمریکای لاتین وطرحِ یک پرسش؟
آیا استقلال ازامپریالیسم،نخستین مسئله ی اساسیِ خلقهای جهان است؟

استقلال از امپریالیسم نخستین مسئله اساسی خلق ایران است .. اگر استقلال نباشد دیگر آزادی و عدالت اجتماعی حرف هایی پوچ و بی معنی هستند .. و اما آزادی زمانی مفهوم پیدا می کند که بر پایه استقلال و همراه با استقلال باشد ..اگرآزادی باشد ولی آزادی بر پایه استقلال و همراه با آن نباشد ، آن آزادی یک آزادی نمایشی و فرمایشی است در خدمت امپریالیسم و عمال آن .. بدیهی است که از کانال یک چنین ” آزادی ” وابسته به امپریالیسم هیچ جرعه ای از عدالت اجتماعی از گلو فرو نمی رود
--------------------------------------------
جمهوری اسلامی بنا بر اسناد و قرائن و شواهد معتبر بکمک امپریالیسم بروی کار آمد .. به خواست های امپریالیسم در سرکوب کمونیست ها و نیرو های انقلابی تن داد و بر اساس اتحاد سه جانبه خائنانه خمینی ، امپرریالیسم و صهیونیسم جنگ با عراق براه افتاد .. 
گرفتاری چپ ایران در درک ارتباط بین سه مقوله استقلال ، آزادی ، عدالت اجتماعی
نگارش : بیژن پویا
متن کامل را درلینک ذیل جستجوکنید
ظهور و فراز کشورهای در حال رشد در  آمریکای لاتین ، همبستگی و اتحاد آنها در سازمان های آلبا و سلاک و گسترش روابط نزدیک سیاسی و تجارتی آنها با اعضای سازمان های  همکاری شانگهای  و  یورو آسیا  نشانه هائی از این امر هستند که کشورهای لاتین آمریکا شانس بیشتری در بلند پروازی های خود در جهت گسست جدی از نظام جهانی و راس آن آمریکا ، پیدا کرده اند
آمریکای لاتین مهد جنبش های در حال رهائی از یوغ نظام جهانی سرمایه
نگارش : ن. ناظمی
آلبا(اتحادیه خلق های آمریکای لاتین)
کوبا،ونزوئلا،اکوادور،بولیوی،اوروگوئه و نیکاراگوئه ازجمله اعضای این اتحادیه هستند
Latin American and Carribbean leaders at the 2015 ALBA summit
ازجمله برنامه های آلبا پوشش درمانی و بهداشتی، فقر زدایی و سواد آموزی است برنامه هایی که به گفته سازمان یونسکو باعث کاهش چشمگیر فقر و از بین رفتن کامل بی سوادی در برخی کشورهای منطقه از جمله ونزوئلا ، کوبا ،بولیوی، نیکاراگوئه واکوادور شده است
سازمان سلاک ( کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین)
سلاک،سنبل استقلال طلبیِ آمریکای لاتین است
سلاک در سال ۲۰۱۰ به منظور مقابله با بحران اقتصادی تاسیس شد. تاسیس این سازمان بدون حضور آمریکا و کانادا به کشور‌های عضو این سازمان اجازه داده است تا بدون دخالت این دو قدرت تصمیم های لازم در رابطه با سرنوشت خود را بگیرند.
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن تاکید بر اهمیت سازمان سلاک برای متحد ساختن آمریکای لاتین خاطرنشان کرد که آمریکا در تمام قاره تنها مانده است.
مادورو اظهارات کاخ سفید که سازمان سلاک به اصول دموکراسی پایبند نیست را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: مقامات واشنگتن همچنان منطقه آمریکای لاتین را حیات خلوت خود می دانند و این چنین می اندیشند که شهروندان این منطقه بردگان آن ها هستند این مقامات باعث می شوند تا آمریکا در قاره خود تنها بماند.
متن کامل را درلینک ذیل جستجوکنید
سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان وازبکستان پایه‌گذاری شد. نقش اصلی و تعیین کننده را، در سازمان شانگهای، دو کشور چین و روسیه تشکیل می‌دهند.
سهم کارگران از تولید در ایران،بنگلادش و آمریکا
با دستمزد ۱۳۹۴ گوشت را در خواب ببینید
شاهپور احسانی راد عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران : به زودی آخرین ذره های امید و توهم میلیونها کارگری که برای برخورداری از مزدی عادلانهچشم به شورای عالی کار دوخته اند فرو خواهد ریخت  و خیانت  خانه کارگر، شورای اسلامی کار، کانون عالی صنفی کار و دیگر بازیگران و دلقکان این خیمه شب بازی را آشکارا خواهند دید و در خواهند یافت در این مملکت فقط وقتی برف ها آتش بگیرند مزد عادلانه هم نصیب و سهم کارگر خواهد شد
تظاهرات کارگران نساجی بنگلادش برای افزایش حداقل دستمزد
ده‌ها هزار نفر از کارگران نساجی بنگلادش در منطقه آشولیا، در اطراف داکا، پایتخت این کشور، برای دومین روز دست به تظاهرات اعتراضی زدند و خواهان افزایش حداقل دستمزد شدند.
پلیس بنگلادش به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور و گلوله‌های مشقی شلیک کرد و چندین نفر زخمی شدند.
تظاهرات کارگران آمریکایی برای افزایش دستمزد
سهم کارگران از تولید در ونزوئلا
افزایش حقوق بالاتر از نرخ تورم و راه اندازی بانک کارگران در ونزوئلا
به امید پیروزیِ کارگران وزحمتکشانِ جهان
تکثیراز جهانگیر محبی 

هیچ نظری موجود نیست: