۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

دانیل لازار: خودکفائی مالی داعش دروغ است این سعودیها و شیخ‌های خلیج فارس هستند که همچنان سیل پول و اسلحه را بسوی سازمان‌هار تروریست جاری می‌کنند:

daesh naft 22112015 دانیل لازار، محقق امریکائی، در 20 نوامبر 2015، مقاله‌ای، زیر عنوان «ارتباط دولت سعودی با تروریسم» انتشار داده که واجد این اطلاعات است:
● کنگره امریکا برضد سوریها بسیج شده و طرح تصویب می‌کند که پناهندگان سوری را نباید به امریکا راه داد. سازمانهای اطلاعاتی امریکا گزارش می‌کنند که  داعش هزینه‌های خود را با انجام یک رشته فعالیتهای غیر قانونی تأمین می‌کند: فروش اشیاء عتیقه و باستانی و آدم ربائی و رها کردنش در ازای دریافت پول و بانک زنی و فروش نفت شمال عراق و سوریه به قیمت ارزان و  مالیات زور ستانی.
    اما اگر این‌طور است  امریکا راحت می‌توانست با گسیل شکاری بمب افکن‌های اف – 18 تأسیسات نفتی در اختیار داعش را از میان بردارد و دست داعش را از پول کوتاه کند.  اوباما می‌گوید داعش قوت نگرفته و تضعیف نیز شده‌است. برنامه ما مهار داعش بود و به این کار موفق شده‌ایم. داعش در عراق پیشرفت نکرده است.در سوریه نیز بسط قلمرو نداده‌است. برنامه ما اینست که ساختار داعش را متلاشی کنیم. ما موج‌های انسانی که از خارج به قلمرو داعش می‌رفتند را کاهش داده‌ایم.
      اما دلایل جز این می‌گویند. دلیل اول این که در طول دو دهه اخیر، حکومت امریکا به کاستن از ترور موفق نشده و سیاستش موجب گسترش آن نیز شده‌است. امروز، شبکه های ترور از بنگلادش تا افریقا و اروپا استقرار جسته اند.
● اما درباره درآمدهای داعش نیز اغراق می‌شود. یک به یک منابع مالی داعش را بررسی کنیم:
1. درآمد از محل فروش عتیقه‌ها: تلویزیون ان.بی.سی گزارش می‌کند که سال پیش، داعش 7 میلیارد دلار از فروش عتیقه و اشیاء باستانی درآمد داشته است. اما این رقم اغراق آمیز است. زیرا کل بازار این‌گونه اشیاء، 2 میلیارد دلار است. بازار این اشیاء، بازار سیاه است. بنابراین، داعش نمی‌توانسته است 7 میلیارد دلار از فروش عتیقه پول بدست بیاورد. بخصوص که برای داعش، فروش محرمانه این اشیاء تا بخواهی مشکل است. زیرا خطر ردیابی افراد و شبکه‌هایش را حداکثر می‌کند.
2. بانک زنی: رقم حاصل از بانک زنی نیز اغراق آمیز است. زیرا می‌گویند بهنگام تصرف شهر ها توسط داعش، 400 میلیون دلار پول موجود در بانکها به تصرف داعش درآمد. اما کارمندان بانک‌ها می‌گویند ما از پیش آگاه شدیم و پولها را از دسترس داعش خارج کردیم. بدست آنها یک ورقه نیز نیفتاد.
3 . اما آدم ربائی و آزاد کردنش در ازای باج، پولی عاید نمی‌کند. مالیات از مردمی که در قید اقتصادی میرا هستند و درآمد چندانی ندارند نیز پولی عاید داعش نمی‌کند.
4. اما فروش نفت غیر قانونی می‌تواند پول زیادی عاید داعش کند: اگر داعش نفت را بشکه ای 30 دلار بفروشد، با کامیونهائی که هواپیماهای امریکا بمبارانشان کردند، چه اندازه می‌تواند نفت بفروشد؟ در عوض می‌دانیم که داعش دست به گریبان عملیات بسیار وسیعی است. هر جنگنده از ماهی 350 تا 800 دلار مزد می‌گیرد. ارزیابی سیا از اعضای داعش 150 هزار تا 200 هزار است. رقم 100 هزار به واقعیت نزدیک تر است. بدین ترتیب، ماهانه باید دهها میلیون دلار تنها مزد بپردازد. آیا با فروش نفتی که بار حدود 100 کامیون می‌کند، می‌تواند تنها از پس مزدهائی برآید که باید بپردازد؟
    پس بودجه داعش از جای دیگر تأمین می‌شود:
● ارتباط دولت سعودی با داعش:
   در واقع، هزینه داعش از کشورهای خلیج فارس، کویت و قطر و امارات متحده عربی و دولت سعودی، تأمین می‌شود. این کشورها هم رژیم‌های استبدادی مذهبی دارند و هم سنی متعصب دارند و هم گرفتار بن‌بست ایدئولوژیک دردآوری هستند.  رژیم سعودی بس متزلزل است. این رژیم نسبت به متهم شدن به غیر مشروع بودن بسیار حساس است.  ‌خاطر تزلزلی که بدان گرفتار آمده‌است، در یمن و بحرین و سوریه، دست به جنگ مذهبی زده‌است.
   در جنگ داخلی در سوریه، میانه‌روهائی که در آن شرکت داشته باشند، بسیار نادرند. این سنی‌های اعضای القاعده و رقیب افراطی‌ترش، داعش هستند که با رژیم اسد می‌جنگند.  داعش گرچه مستقل‌تر است، اما هم متکی به منابع مالی این کشورها و هم شبه نظامیان تحت فرمان شیخ‌های خلیج فارس است. مدارک برخورداری داعش از این کمک‌ها فراوان هستند. حتی روزنامه‌ای مثل نیویورک تایمز نتوانسته‌است این مدارک را نادیده بگیرد:
-  گزارشهای سری مربوط به سال 2009 که ویکیلیکس انتشار داد، یکی قول هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت امریکا است: «پول دهندگان عربستانی به داعش، همچنان به این سازمان پول می‌دهند و این پول بزرگ‌ترین منبع درآمد گروه‌های سنی تروریست در سطح جهان است».
     5 شنبه، در شورای روابط خارجی، خانم کلینتون که اینک نامزد ریاست جمهوری امریکا است، گفت: یکبار برای همیشه، دولتهای سعودی و قطر و  کشورهای دیگر باید شهروندان خود را از  پول دادن به سازمان‌های تروریستی افراطی و مساجد و مدارسی که تروریست می‌پروند، باز بدارند.
-  گزارشی به تاریخ اوت 2012، که سازمان اطلاعات وزارت دفاع تهیه‌اش کرده‌است، حاکی است که القاعده و سلفی‌ها و اخوان‌المسلمین بر شورشیان سوریه مسلط هستند و هدف آنها استقرار یک ولایت تحت حاکمیت سلفی‌ها در شرق سوریه است. همان‌جا که اینک داعش بساط خلافت اسلامی را گسترده است.  دو ماه پیش از آن، گزارش سیا حاکی از  این بود که سیا با سلفی‌ها همکاری می‌کند و بودجه را هم قطر تأمین می‌کند.
- جو بایدن، معاون رئیس جمهوری امریکا، در اکتبر 2014، در کندی اسکول هاروارد، به صراحت گفت: سعودی‌ها و قطری‌ها و دیگران چنان مصمم به سرنگون کردن رژیم اسد هستند که حاضر شده‌اند صدها میلیون دلار و دهها هزار تن اسلحه در اختیار همه کسانی بگذارند که بخواهند با رژیم اسد بجنگند. تنها به جبهة‌النصرة و القاعده پول و اسلحه نمی‌هند.
- نیویورک تایمز خبر می‌دهد که دولتهای سعودی و قطر و کویت همچنان به جریان دادن پول به طرف داعش ادامه می‌دهند.
● پول سحن می‌گوید:
   چرا گفتن حقیقت چنین سخت است؟ یک دلیل بزرگ آن پول است. زیرا امریکا و فرانسه و دیگر قدرتهای غربی به کشورهای نفتی وابسته اند. هم بخاطر نفت و هم بدین خاطر که بازار اسلحه و... هستند و هم بخاطر پولهای نفت که به نظام بانکی غرب سپرده می‌شوند.
    ماه گذشته، وزارت دفاع امریکا اعلان کرد  4 کشتی جنگی به مبلغ 11.25 میلیارد دلار به دولت سعودی فروخته است. در هفته گذشته، به مبلغ 1.29 میلیارد دلار بمب فروخت تا که جانشین بمبهائی بگردد که دولت سعودی، در جنگ با شیعه، بر یمن فرو ریخته‌است.  بدین‌سان، امریکا به دولت سعودی بمب می‌فروشد و این دولت محله‌های شهرهای یمن را با خاک یکسان می‌کند. نتیجه، بیشتر شدن پناهنده‌ها و قوت گرفتن القاعده. و امریکا، هواپیماهای بدون خلبان را مأمور شکار آنها می‌کند. این پولها است که نمی‌گذارند دولت امریکا و دولتهای دیگر حقیقت را بگویند. ناگزیر می‌شوند این دروغ را که داعش بلحاظ مالی خودکفا است را بسازند و پخش کنند.
    در حالی که اروپا را بیگانه هراسی و بیگان ستیزی به حال انفجار درآورده‌است، مسئله واقعی نه عربها و نه اسلام هستند، بلکه رابطه «ویژه» امریکا و دولت سعودی است که حتی از رابطه با اسرائیل نیز «مقدس» تر است. این رابطه است که امریکا را ناگزیر می‌کند ببیند و بشنود و دم نزند.
انقلاب اسلامی: افزون بر پول و نفت، سیاست امریکا بمثابه سلطه گر نیز باید لحاظ شود. این سیاست است که داعش و القاعده می‌سازد.
  به گزارش آنتی وار (20 نوامبر 2015) 81 درصد تروریستهای داعش  که امریکا توقیف کرده است، شهروند امریکائی بوده‌اند. امریکا 68 تن را دستگیر کرده است که 55 تن شهروند امریکائی بوده است و  از 13 نفر بقیه، هیچ یک اهل سوریه نیستند. و تنها 3 نفر از آنها بعنوان پناهنده به امریکا آمده بوده‌اند. و دو سوم آنها در امریکا بدنیا آمده اند. 

هیچ نظری موجود نیست: