۱۳۹۴ آذر ۱۹, پنجشنبه

جنگ‌افزار که برای انهدام اهداف هوایی در همه ابعاد آن در ارتفاع میانی و بُرد بلند

سامانه «اس-400 تریومف» روسیه که با نام «اس‌آ-21 گراولر» در سازمان ناتو شناخته می‌شود، آخرین فناوری از گروه سامانه‌های پدافند موشکی این کشور محسوب می‌شود و یکی از دستاوردهای مهم دفاعی حال حاضر در جهان است.

آماده‌باش موشک‌های اس-400 در مرزهای روسیه +عکس
این جنگ‌افزار که برای انهدام اهداف هوایی در همه ابعاد آن در ارتفاع میانی و بُرد بلند طراحی شده،‌ قادر به تشخیص همزمان 100 هدف و درگیری همزمان با 12 هدف با استفاده از سه نوع موشک میان‌برد، دوربرد و فرا دوربرد است.
به گفته کارشناسان، هیچ پرنده‌ای اعم از جنگنده‌ها یا موشک‌های کروز و بالستیک در حداکثر ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین نمی‌توانند از کمین موشک‌های نابودگر و سامانه راداری قدرتمندِ 600 کیلومتری اس-400 در امان بمانند.
آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار‌محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است. در داده‌نمایی (اینفوگرافیک) زیر مشخصات و اطلاعات فنی اس-400 و دیگر جزئیات عملیاتی آن ذکر شده است:

آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

هیچ نظری موجود نیست: