۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

تبدیل 40 هزار هکتار از زمین‌های خوزستان به بیابان

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها از بیابانی شدن 40 هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز زیدون، امیدیه، ماهشهر و هندیجان به علت خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیف‌اللـه پدین در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها و در نطق پیش از دستور خود با اشاره به پروژه انتقال آب‌های خوزستان به دیگر استان‌های کشور گفت: این پروژه که چندین سال است کلید خورده متاسفانه حیات خوزستان را به خطر انداخته و زندگی در این استان را طاقت‌فرسا کرده است.

وی با اشاره به حفر تونلی به منظور انتقال آب رودخانه زهره شهرستان بهبهان به شورزار لیراوی دیلم و گناوه اظهار کرد: این پروژه در حالی انجام می شود که 40 هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز زیدون، امیدیه، ماهشهر و هندیجان به علت خشکسالی به بیابان تبدیل می‌شوند.

پدین از رئیس‌جمهور خواست که برای توقف هرچه سریعتر این پروژه دستوراتی را به وزارت نیرو اعلام کرده و همچنین درخصوص پرداخت ارزش افزوده حاصل از فروش نفت به استان خوزستان دستورات لازم را صادر کند.

نماینده استان خوزستان در ادامه به هجوم برخی از سیاسیون به برجام اشاره کرد و افزود: جای سوال دارد چرا این افراد به هنگام قانونگریزی‌ها و کج‌روی‌های دولت گذشته و حیف و میل درآمدهای افسانه‌ای نفت در آن زمان سکوت کرده بودند و امروز سعی دارند حلاوت برجام را به کام مردم تلخ نمایند. اگر برجام پیروزی مردم ایران‌زمین و رهبری نبوده است پس چرا رژیم صهیونیستی، سعودی‌ها و دشمنان ایران این چنین عصبانی هستند.
 -  

هیچ نظری موجود نیست: