با معرفى سرتيپ سپاهی ايرج مسجدى، مشاور ارشد فرمانده "سپاه قدس" به عنوان سفیر جدید ایران در عراق ، گمانه زنى‌ها درباره دلايل انتخاب او به اين سمت و نقش اين فرمانده نظامى ايرانى در آينده عراق آغاز شده است.
سفارت ایران در بغداد براى مقامات تهران از حساسيت و اهميت ويژه‌اى برخودار است و از زمان سقوط رژيم سابق عراق در سال 2003 ميلادى، شخصيت‌هايى از سپاه پاسدارن به سمت سفير تهران در بغداد گماشته شده‌اند.

این منابع می‌گویند که او "عمليات تروريستی" در عراق را دنبال می‌كرد از جمله افرادی كه تحت فرماندهی او بودند "هادی عامری وابو مهدی مهندس" بودند كه بعد از سقوط دولت سابق عراق اين رابطه حفظ شده و تا الآن هم "الحشد الشعبی كاملا تحت فرماندهی ايرج مسجدی است".
بنا به گفته این منابع: "ايرج مسجدی ساليان رئيس ستاد نيروی قدس بود كه در سال مارس 2014 به خاطر جريانات عراق مسئؤليت عراق را پيدا كرد و در این کشور مستقر شد و در اين ساليان نفر اول مسئول برای پيشبرد طرح‌های نيروی قدس در عراق بوده است."
 به جای دانايی‌فر، ايرج مسجدی را قرار داده‌اند و با انتخاب ترامپ، در آمريكا در جابجايی دانايی‌فر به ايرج مسجدی اين كار را تسريع كردند، زيرا ارزيابی نيروی قدس اين بود كه بعد از آمدن ترامپ، چه بسا عبادی سفير شدن ايرج مسجدی را به خاطر سابقه كارهای تروريستی و امنيتی‌اش قبول نكند".
این منبع می‌گوید که ايرج مسجدی در طراحی و فرماندهی تمامی عمليات كه در اين ساليان در عراق بويژه آمريكايی‌ها را هدف قرار داد دست داشته است.

مسجدی سفير جدید ايران در عراق

مسجدی سفير جدید ايران در عراق در کنار شماری از مسئولین و روحانیون

مسجدی در کنار قاسم سلیمانی در عملیات فلوجه در عراق

مسجدی در حال سخنرانی در مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان ایرانی در سوریه و عراق