۱۳۹۵ اسفند ۲۹, یکشنبه

تیرخلاص صدای آمریکا به رضا پهلوی و دخترش نور-فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

 
در یک اقدام بی سابقه ، تارنمای بخش فارسی صدای آمریکا با افشای روابط اقتصادی خانواده پهلوی با شرکت یهودی معاملات املاک کوهن در آمریکا، تیر خلاص را به ولیعهد پیشین حکومت پادشاهی و فرزندش نور، جانشین احتمالی او شلیک کرد. صدای آمریکا با انتشار دو عکس از نور دختر بزرگ رضا پهلوی نوشت « نور فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه «جورج تان» در واشنگتن دی ‌سی است و از هویت و امتیازاتی که از آنها برخوردار است، شرمنده نیست» .
صدای آمریکا در دنباله افزود :« نور پهلوی، در صفحه «لینکدین» خود را به عنوان مدیر روابط سرمایه گذاری شرکتی به نام سهام کوهن (Cohen Equities) معرفی کرده است. این شرکت یکی از شرکت های وابسته به یهودیانی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به نیویورک آمده و وارد خرید و فروش ملک شدند».
در شرایطی که هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر خود به مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه کوشید تا ایرانیان را دشمن دوهزار و پانصد ساله یهودیان معرفی کند، صدای آمریکا بی شک با یک برنامه از پیش حساب شده مسئله همکاری خانواده پهلوی را با سرمایه داران یهودی پیش کشیده است.
با افشای این مسئله هر ایرانی از خود خواهد پرسید؛ چرا کسی که تحصیلات خود را در رشته روانشناسی گذرانده است در مقام مدیر روابط سرمایه گذاری شرکت معاملات املاک کوهن وابسته به یهودیان فعالیت می کند؟. نور پهلوی بیست و چهار ساله! چه تجربه ای در سرمایه گذاری در زمینه معاملات املاک دارد؟. آیا دختر رضا پهلوی در این شرکت سرمایه گذاری کرده است؟
صدای آمریکا در گزارش خود عکسی از نور پهلوی در کنار یک مرد جوان ناشناس ! منتشر کرد. در این عکس چلسی کلینتون دختر بیل و هیلاری کلینتون و همسرچلسی نیز دیده می شوند. این عکس در موزه متروپلیتن نیویورک برداشته شده است. بجز احتمال یک اشتباه! به نظر می رسد صدای آمریکا در یک اقدام غیر حرفه ای ! ترتیبی داده است تا نام آن مرد جوان ناشناس در کنار نور دختر رضا پهلوی برای کارشناسان کامپیوتری مشخص شود. نام این جوان انصاری، است و می توان نام این مرد جوان را از روی مشخصات فنی عکس دیجیتالی (aaaaaasari) مشاهده کرد. این شخص در اینستاگرام یک صفحه خصوصی به نام علی انصاری دارد.
17360871_10211227737642211_1227575032_n
صدای آمریکا در گزارش خود می نویسد : « هنوز بسیاری در ایران هستند که نسبت به خانواده پهلوی دلسوزی نمی کنند. آنها از زوال و ظلم شاه پیش از انقلاب دل خوشی نداشتند» صدای آمریکا با اشاره به روابط نزدیک شاه با اسرائیل می افزاید « یکی از اعتراض های عمده انقلابیون ایرانی علیه محمد رضا شاه، این بود که او با اسرائیل و یهودی ها رابطه خوبی داشت و به همین خاطر اشتغال نوه شاه در شرکتی یهودی منتقدانی را نیز به صفحه او آورده است.»
صدای آمریکا که در سال های گذشته با اعتراضاتی از سوی برخی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی روبرو بوده است، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در یک چرخش چشمگیر با دعوت از رضا پهلوی برای مصاحبه، به تبلیغ برای وی پرداخت، سپس با پخش اخباری بسود سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ برای این سازمان قصد داشت به دولت تازه آمریکا نشان دهد که منتظر دستورالعمل های لازم برای تغییر روش در برنامه های خود برای موضع گیری علیه جمهوری اسلامی آماده می باشد.
مسئله تجارت و معاملات املاک و روابط رضا پهلوی با یهودیان و اسرائیل از چشم آگاهان پنهان نیست ولی اینکه صدای آمریکا در تارنمای خود به این مسئله بپردازد یک نوآوری می باشد. باید دید آیا شخص یا گروهی در صدای آمریکا خودسرانه دست به انتشار این خبر زده اند و یا اینکه سیاست صدای آمریکا به سود مجاهدین خلق و ضرر سلطنت طلبان تغییر یافته است.
به گزارش رسانه های فرانسه ، در ماه مه ۲۰۱۶ میلادی رضا پهلوی برای خرید املاک به جنوب فرانسه سفر کرده است. نیس ماتن، نشریه چاپ جنوب فرانسه نوشت؛ رضا پهلوی قصد دارد با خرید مزرعه تولید گل در صنعت عطر و اودکلن فعالیت نماید.
چندی پیش رضا پهلوی پدر نور، در طی مراسمی از سوی یک تشکیلات از یهودیان تندرو آمریکا مفتخر به دریافت نشان حقوق بشر شد، در این مراسم همسر و فرزندانش نیز حضور داشتند. رضا پهلوی هم چنین از سوی انجمن شهر شهرداری بورلی هیلز مفتخر به در یافت نشان شهروند افتخاری شد. انجمن شهر بورلی هیلز از سوی یهودیان اداره می شود.
منابع:

هیچ نظری موجود نیست: