۱۳۹۶ دی ۱۵, جمعه


مقام سازمان ملل خواستار تحقیقات «مستقل و بی‌طرف» درباره حوادث ایران شد

۱۳ دی ۱۳۹۶
زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد - 
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارشنبه خواستار خویشتن داری نیروهای امنیتی ایران در برخورد با معترضان، به منظور پرهیز از خشونت بیشتر و احترام به حق تظاهرکنندگان برای بیان آزادانه نظراتشان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در هفتمین روز اعتراض‌های ایران، زید رعد الحسین در بیانیه‌ای با اشاره به این که بیش از ۲۰ نفر کشته و صدها نفر در طول هفته گذشته در سراسر ایران دستگیر شده‌اند، خواستار تحقیقات «جامع، مستقل و بی‌طرفانه» در این ارتباط شد.
وی با تاکید بر این که حق معترضان است صدایشان شنیده شود، گفت «باید تلاش‌هایی هماهنگ از سوی مسئولان ایران، برای اطمینان از آن که نیروهای امنیتی در صورتی که واقعا ضروری باشد و به طرز متناسب و کاملا مطابق با قوانین بین المللی واکنش نشان دهند، انجام شود.»
آتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه از جان باختن برخی در جریان ناآرامی های اخیر ایران ابراز نگرانی کرد و از دو طرف خواست از دامن زدن به خشونت‌های بیشتر خودداری کنند.
روز شمار اعتراض‌های گسترده در ایران
شش روز اعترا‌ض‌ گسترده در ایران با خشونت نیروهای پلیس روبرو شده و تا کنون بیش از ۲۰ کشته برجای گذاشته است.
از روز پنجشنبه ۷ دیماه، اعتراض های در شهرهای ایران آغاز شد. ابتدا این اعتراض ها شعارهای اقتصادی داشت اما به تدریج از مشهد، به کرمانشاه و سایر شهرهای ایران کشیده شد. در اعتراض های گسترده در شهرهای بزرگ و کوچک ایران، مردم معترض شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر دادند.

هیچ نظری موجود نیست: