۱۳۹۶ اسفند ۱۸, جمعه

مصاحبه قائم مقام آستانقدس
43 در صد اراضی مشهد
متعلق به آستانقدس است
 
 
 
 
مرتضی بختیاری که زمانی رئیس زندان ها بود و حالا در کنار سید ابراهیم رئیسی قائم مقام وی در آستانقدس شده، در یک نشست خبری درباره عملکرد دو ساله آستانقدس (پس از فوت آیت الله طبسی و تولید شدن رئیسی) سخن گفت.
او گفت: ۱۸ اسفند سالروز انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی توسط مقام معظم رهبری است. البته اینها همه بهانه بود برای گفتن و توجیه ندادن مالیات به دولت و به همین دلیل بختیاری گفت:
در اوایل سال ۶۸ تولیت فقید آستان قدس به دلیل کاهش ابهامات، نزد امام خمینی رفتند و ایشان فرمودند که شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی از مالیات معاف اند. سال گذشته نیز تولیت آستان قدس نزد مقام معظم رهبری رفتند و ایشان نیز همان حکم امام را تایید کردند.
درخصوص مالیات سه نکته وجود دارد. آستان قدس رضوی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی معاف نیست اما این مالیات به خزانه می‌رود و بعد به آستان قدس بازمی‌گردد.
بالغ بر ۴۳ درصد اراضی در مشهد متعلق به آستان قدس است. آستان قدس و شهرداری باید در کنار یکدیگر خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهند. تنها یک تفاوت وجود دارد و آن این است که آستان قدس باید از محل درآمد اراضی مطابق با نظر واقف هزینه کند.
نمایندگی‌های آستان قدس در استان‌های مختلف دو ماموریت دارند. ماموریت اول رسیدگی به محرومان و ماموریت دوم نشر اندیشه‌های امام رضا.
در رابطه با شارستان اخیرا شورای شهر مصوبه‌ای داشت که مراحل قانونی خود را طی نکرده و به لحاظ حقوقی نیز ایراد دارد. دوسوم پروژه شارستان اجرایی شده و یک سوم آن باقی مانده است. همچنین در خصوص پروژه مشهد مال، سال گذشته بعد از مشخص شدن سیاست‌های تولیت آستان قدس، مشهد مال را واگذار کردیم و از محل فروش آن برای سرمایه‌گذاری در مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: