۱۳۹۷ آذر ۲۷, سه‌شنبه

چهار کودک دانش‌اموز در آتش سوزی مدرسه سوختند

دستور بازداشت خاطیان حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه زاهدان صادر شد3 دانش‌آموز حادثه آتش‌سوزی مدرسه در زاهدان فوت کردند+اسامی
 3 دانش‌آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش‌سوزی شده بودند به‌نام‌های صبا عربی، مریم نوکندی و مونا خسروپرست فوت کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: اسامی 4 کودک دختر که در حادثه پیش‌دبستانی اسوه زاهدان صبح امروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای 70 درصد گزارش شده است به این شرح است؛
مونا خسروپرست
صبا عربی
مریم نوکندی
یکتا میرشکار.
******************************************************حال دختران حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان وخیم است؛ دو کودک با سوختگی بالای 90 درصد
*

حال دختران حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان وخیم است؛ دو کودک با سوختگی بالای ۹۰ درصد

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزان سوختگی ۴ دانش آموز دختر زاهدانی بیش از ۷۰ درصد گزارش شده است.

**************************************************************************************


آموزش و پرورش مسئول مستقیم جان باختن این کودکان است!
باز هم فاجعه! باز هم آتش‌سوزی در مدارس

در فاجعه‌ای هولناک صبح امروز سه شنبه ۲۷ آذر، ۴ دانش‌آموز دختر در فاجعه آتش‌سوزی مدرسه دچار سوختگی بیش از ۹۰ درصد شدند و جان خود را از دست دادند. مریم نوکندی، صبا عربی، یکتا میرشکار کلاس اول، مونا خسروپرست پیش دبستانی، در آتش سوختند و جان دادند!

در ساعات اولیه صبح، پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه در زاهدان، دچار آتش‌سوزی شد. علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن کلاس‌ درس بود. بر اثر واژگون شدن چراغ نفتی، کلاس به آتش کشیده شد و ۴ کودک دانش‌آموز دچار سوختگی شدید شدند و جان باختند. هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت سلامتی دیگر دانش آموزان در دست نیست.

سیستان و بلوچستان یکی از فقیرترین و محرومترین استانهای کشور است. نه تنها مدارس و مهد‌ کودک‌‌های شهرها هنوز با بخاری‌های نفتی و غیر استاندارد گرم می‌شود که بخش اعظم مدارس این استان کپری و بدون هیچگونه حفاظ و امکانات استاندارد در شرایط رقت‌آنگیزی به حال خود رها شده است.
لاابالی‌گری و بی مبالاتی عامدانه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در تهیه امکانات گرمایشی ایمن و استاندار در سراسر کشور جان صدها هزار دانش‌آموز را تهدید می‌کند! هنوز خاطره دردناک‌ آتش‌سوزی در مدرارس سفیلان و درودزن فارس و شین‌آباد پیرانشهر، داغ بر دل خانواده‌های مصیبت دیده و دانش آموزان آسیب دیده می‌گذارد و امروز بار دیگر بازهم در آتش‌سوزی مهیبی چهار کودک به طرز دلخراشی سوختند و جان باختند!

مدارس ناایمن بلای جان کودکان است! مسئولیت مستقیم این فاجعه با حکومتی است که با تحمیل فقر و ریاضت اقتصادی، با تحمیل مدارس مخروبه و ناایمن جان دانش‌آموزان را با خطر دائمی تهدید می‌کند! هزینه ایمنی مدارس در جیب گشاد آیت‌الله‌های گردن کلفت و آقازاده‌های مفتخور، در مخارج نظامی، انتظامی و امنیتی برباد می‌رود!
 ما – نهاد کودکان مقدمند – خود را عمیقا در درد و رنج خانواده‌‌‌های داغدیده و مصیبت زده شریک می‌دانیم. بی شک مردم شریف زاهدان این خانواده‌‌ها را تنها نخواهند گذاشت.

برا ی پایان دادن به وضعیت فاجعه بار ایمنی مدارس باید اعتراض کرد! مقابل اداره آموزش و پرورش زاهدان دست به تظاهرات بزنید. خواهان رسیدگی فوری و اضطراری به اوضاع مصیبت‌بار مدارس شوید! همه واحدهای آموزشی غیر استاندارد تا رفع خطر از آنها باید تعطیل شود! دولت موظف به تأمین ایمنی مدارس است!

نهاد کودکان مقدمند
۲۷ آذر ۱۳۹۷
۱۸ دسامیر ۲۰۱۸

هیچ نظری موجود نیست: