تعداد مبلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر رسیده و پنج نفر درگذشته‌اند. عراق و کویت پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند. تمامی کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌های هنری جمعی در سراسر کشور به منظور اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از چهارم تا نهم اسفند لغو شده است.
شهروندان در قم برای در امان ماندن از ویروس کرونا با ماسک در معابر عمومی رفت و آمد می‌کنند.
وزارت بهداشت ایران اعلام کرده تا ظهر روز شنبه ۱۹ نفر در قم، شش نفر در تهران، دو نفر در گیلان و یک نفر در اراک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
صبح روز شنبه کیانوش جهان‌پور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت که در فاصله دیروز ظهر تا پیش از ظهر امروز ۱۰ مورد قطعی جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. او همچنین از مرگ یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.
به گفته جهان‌پور، هشت نفر از این افراد از بیماران شهر قم و دو نفر از آنها از میان بیمارانی بودند که در تهران از آنها آزمایش کرونا گرفته شد.
روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۱۸ نفر اعلام شده بود و گفته شده بود چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کیانوش جهان‌پور، همچنین در توئیتر خود نوشته است:
«بر اساس آخرین گزارش‌های آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله هفت نفر در قم، چهار نفر در تهران و دو نفر در گیلان تایید شده است.»
با وجود همه این آمارها، غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل ایران در یک برنامه تلویزیونی گفته که فعلا به جمع‌بندی برای قرنطینه قم نرسیده‌اند. او در عین حال گفته که وضعیت از حالت سفید خارج شده و وارد وضعیت زرد شده ‌است.
از سوی دیگر اما ارمنستان هم در کنار کشورهای عراق، اقغانستان و ترکیه در پی شناسایی مواردی از کرونا در ایران مرز ایران و ارمنستان را بسته است.
در گرجستان، دو ایرانی اهل شهر قم در بیمارستانی در شهر تفلیس بستری شده‌اند و قرار است از آنها ‌آزمایش ویروس کرونا گرفته شود.
خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشته که عراق ایر‌ویز، خدمات هوایی به ایران را به حالت تعلیق درآورده است و مقامات صنعت هوانوردی کویت نیز روز جمعه تصمیم گرفتند تا تمامی پروازها به مقصد و از ایران را متوقف کنند.
یک مسافر ایرانی در امارات نیز مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است.
با وجود این شرایط، وحید مجید، رئیس پلیس سایبری کشور گفته پلیس فتا با انتشار دهندگان هر گونه نماهنگ جعلی یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا ویروس برخورد قانونی می‌کند.
از سوی دیگر در حالی که اخبار منتشر شده در روزهای اخیر حاکی از ابتلای دست‌کم سه دانشجو به ویروس کرونا بوده است، منصور غلامی، وزیر علوم اعلام کرد که تعطیل شدن دانشگاه‌ها در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نخواهد بود.
رضا گل‌محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران هم روز شنبه سوم اسفند از تعطیل نشدن اماکن ورزشی خبر داد و گفت:
«در خصوص شیوع بیماری کرونا، بحث تعطیلی اماکن ورزشی استان تهران مطرح نیست.»