۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

بازنشستگی ۲۱ استاد برجسته دیگر دانشگاه تهران


انگار رئیس دولت نهم باید نماینده‌های رسانه‌ها را به جشن روز خبرنگار دعوت می‌کرد تا از تصمیم‌هایی که در وزارتخانه‌های آن دولت اتفاق می‌افتد باخبر شود. محمود احمدی‌نژاد پنجشنبه گذشته وقتی محمود دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلا‌عات از بازنشستگی ۳۰ استاد باسابقه دانشگاه تهران ابراز نگرانی کرد، آنچنان برخورد کرد که گویی این اولین‌بار است خبری با این موضوع اعلا‌م می‌شود. هرچند اطلا‌عات مدیرمسوول روزنامه اطلا‌عات برای رئیس‌جمهور تازه بود، اما واقعیتی انکارناپذیر بود که از اول مردادماه کلید خورده است.

مدیرکل مدیریت نیروی انسانی دانشگاه تهران در اولین ساعت روز کاری ۶ مرداد ماه در مصاحبه‌ای تفصیلی با خبرگزاری دانشجویان ایران با افتخار از <صدور حکم بازنشستگی ۲۱ استاد دانشگاه> خبر داد: <همه این استادها بالا‌ی ۷۰ سال سن دارند و سابقه خدمت آنها بیش از ۳۵ سال است و دانشگاه مکلف است هر یک از اعضای رسمی هیات علمی که به سن ۶۵ سال تمام رسیده باشند را بازنشسته کند.>

تلا‌ش برای بازنشستگی استادهای علوم انسانی

حسن اسماعیلی در اولین روزهای مردادماه این را اعلا‌م کرد که نه‌تنها رسانه‌ها بلکه استادهای برجسته دانشگاه‌ها هم در جریان باشند که یک ماه پیش از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به امور اداری مراکز دانشگاهی فراخوانده شوند تا هرچه سریع‌تر مدارک خود را برای بازنشستگی تکمیل کنند. داستانی که تا امروز برای ۲۱ استاد برجسته رشته‌های علوم انسانی دانشگاه تهران، بزرگترین دانشگاه ایران؛ روایت شده است. پیش از این روزنامه اعتماد در گزارشی از بازنشستگی دکتر امیرناصر کاتوزیان، دکتر ایرج گلدوزیان، دکتر محمود عرفانی، دکتر ابوالقاسم گرجی، دکتر محمد آشوری، دکتر جمشید ممتاز، دکتر عزت‌الله عراقی و دکتر نجادعلی الماسی از استادهای برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خبر داده بود اما امروز به همه این اسامی باید ۲۱ اسم دیگر را هم اضافه کرد تا همان عددی را که مدیرمسوول روزنامه اطلا‌عات به رئیس‌جمهور یادآوری کرد، به دست آوریم. بنابر آنچه که تا امروز شنیده شده است، دکتر کریم مجتهدی، دکتر علی شیخ‌الا‌سلا‌می، دکتر غلا‌محسین ابراهیمی‌دینانی، دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی، دکتر رضا داوری، دکتر محسن جهانگیری و دکتر ابراهیم باستانی‌پاریزی از استادهای برجسته دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در یک هفته گذشته به مراکز اداری دانشگاه تهران فراخوانده شدند تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید وضعیت ادامه فعالیت آنها در دانشگاه تهران مشخص شود. هرچند این اسامی تعداد اعلا‌م شده به رئیس‌جمهور ۳۰۰ نفر] را تکمیل نمی‌کند، اما به خوبی نشان می‌دهد که فعالیت دانشگاه‌ها برای تعیین تکلیف استادهای قدیمی چه سرعتی گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: