۱۳۸۷ دی ۲۱, شنبه

اشغال کنسولگری اسرائیل در تورنتو توسط زنان دلیر یهودی-ضد صهیونیسم-




همراه با ویدئو از صحنه های اشغالدر بخش ویدئو
۲۱ دی ۱۳۸۷
admin
عکس از دستگیری جودی ریبیک سمت چپ و بی. اچ. یئل، استاد دانشگاه و آرتیست

دنیای ما:المیرا مرادی


ویدئویی که در پائین صفحه مشاهده می کنید، از اشغال کنسولگری اسرائیل واقع در خیابان بلور، در تورنتو تهیه شده است. گروهی از زنان مبارز یهودی- کانادایی، ضد صهیونیسم توانستند وارد کنسولگری شوند و طبقه هفتم این ساختمان را به اشغال درآورند. این زنان در روی زمین بست نشستند و با شعارهایی اعمال اسرائیل را در غزه محکوم کرده و این بنا را به لرزه درآوردند. تعداد ۸ نفر از این گروه از زنان یهودی، که در میانشان نمایندگان اقشار مختلف جامعه یهودیان ضد صهیونیسم دیده می شدند، پس از ساعاتی توسط پلیس امنیتی کانادا، آر سی ام پی، دستگیر شده و خندان و شعارگویان راهی بازداشتگاه پلیس شدند. این زنان پس از ساعتی آزاد گردیند. از میان زنان بازداشت شده می توان از جودی ربیکJudy Rebick, ، استاد دانشگاه فنی “رایرسون” تورنتو ، جودیت دویچ Judith Deutsch، روانشناس و مدیر سازمان ” دانشمندان برای صلح” بی اچ یئل، B.H. Yael، فیلمساز، سمدر کارمون فعال صلح نام برد. تعداد دیگری از نمایندگان دانشجویی از دانشگاههای تورنتو و دیگر زنان فعال صلح طلب در اشغال کنسولگری حضور داشتند. آنها شعار می دادند:” نه تحت نام ما”، ” اشغال، جنایت است” ” عدالت برای فلسطینی ها” و…
جودی ریبیوک اظهار داشت که: بسیاری از مردم یهودی در آمریکا ، کانادا و سراسر دنیا وجود دارند که با جنایات اسرائیل بشدت مخالفند. ما می خواهیم که آنها صدای اعتراض خود را بلند کنند.”
زنان یهودی، در بیانیه ای این عمل را برای نشان دادن اعتراضشان به حمله اسرائیل به فلسطینیان غزه اعلام کرده اند.زنان دلیر یهودی ضد صهیونیسم، گفتند که با اشغال کنسولگری اسرائیل در تورنتو همبستگی خود را با یک و نیم میلیون نفرمردم غزه که اینک زیر فشار حملات اسرائیل هستند ، نشان می دهند. آنها گفتند که با این اقدام خود می خواهند صدای یهودیانی که مخالف نسل کشی اسرائیل در غزه هستند ، شنیده شود . آنها همچنین خواستار این شدند که اسرائیل به حمله نظامی خود و محاصره ۱۸ ماهه نوار غزه پایان دهد و به ممنوعیت رسیدن کمک های انسانی که غزه را در گرسنگی قرار داده، پایان دهد.این زنان خواسته اند که مجامع بین المللی برای آتش بس به اسرائیل فشار آورده و اجازه وارد شدن غذا ، دارو و کمک های پزشکی و امدادی مورد نیاز را به غزه بدهند.
زنان یهودی ضد صهیونیسم خواستار پایان فوری حمله اسرائیل به غزه و محکوم کردن این اقدام توسط دولت کانادا شده اند .آنها اعلام کرده اند که نگرانند که ممکنست مردم کانادا تنها صدای گروههایی از زنان یهودی را بشنوند که طرفدار اسرائیل هستند، و با اشغال کنسولگری اسرائیل در کانادا در واقع خواسته اند تا نشان دهند که یهودی های کانادا ، اسرائیل را در خشونت و آپارتاید پلیسی حمایت نمی کنند . زنان ضد صهیونیسم با این اقدام خود خواسته اند تا نشان دهند که همانند مردم دیگر نقاط جهان خواهان پایان حمله اسرائیل و اجرای عدالت برای مردم فلسطین هستند .
ویدئو در پائین صفحه سایت.
*****************************************************************













علیه جنایات اسرائیل حتی در دوردست ترین کشورها!
9 ژانویه، آسانسیون: مردم پاراگوئه در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه در مرکز شهربا برافراختن پرچم فلسطین و حمل پلاکاردهایی به تظاهرات پرداختند.


Paraguayans display a Palestinian flag during a protest against the Israeli attacks on Gaza, in front of the Pantheon of Heroes in downtown Asuncion January 9, 2009.

REUTERS/Jorge Adorno PARAGUAY

*********************************************************************
تظاهرات مردم ونزوئلا علیه حمله اسرائیل به غزه
۲۱ دی ۱۳۸۷ admin

تظاهرات مردم ونزوئلا علیه حمله اسرائیل به غزه- نشست کمیته سیاسی حزب کمونیست بریتانیا: اشغالگری و جنایات جنگی اسرائیل باید خاتمه یابد- بیانیه فدراسیون جهانی جوانان دموکرات پیرامون حمله اسرائیل به غزه، فلسطین
تارنگاشت عدالت
منبع:
Venezuelanalysis. Com

گزارشگر: تامارا پیرسونبرگردان: ع. سهند
تظاهرات مردم ونزوئلا علیه حمله اسرائیل به غزه
مریدا، ۹ ژانویه ۲۰۰۹- دیروز مردم ونزوئلا در سراسر کشور در همبستگی با فلسطینی ها تظاهرات کردند و همزمان با آن نیکولاس مادورو، وزیر امورخارجه اعلام کرد که ونزوئلا خواروبار و پزشک به غزه می فرستد.مادورو در تظاهرات همبستگی اعلام کرد که روز یکشنبه ونزوئلا ۸۰ تُن دارو، آب، و خواروبار به غزه تحویل خواهد داد. سی پزشک ونزوئلایی و «نیروی نوع دوستانه سیمون بولیوار» نیز به آنجا اعزام خواهند شد.مادورو همچنین گفت که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که امروز شروع بکار خواهد کرد «ما خواستار مجازات دولت اسرائیل بخاطر اقدامات جنگی آن علیه مردم فلسطین خواهیم شد.»او گفت «حملاتی مانند آنچه علیه مدرسه ای با آرم [سازمان ملل] صورت گرفت نشان دهنده زیر پاگذاشتن قوانین بین المللی است. در نتیجه، ما خواهان آن هستیم که سازمان ملل از نوار غزه حمایت کند و برای آن یک برنامه کمک نوع دوستانه اعلام نماید.»دیروز در سراسر کشور علیه حمله به غزه تظاهرات برگزار شد.حدود ۵۰۰۰ نفر در تظاهرات کاراکاس شرکت کردند و خواهات تحریم تولیدات اسرائیلی، متوقف کردن فروش نفت ونزوئلا به اسرائیل، و تعلیق موافقتنامه های آموزشی، فرهنگی و غیره تا پایان تجاوز به غزه شدند.طیف وسیعی از جنبش های اجتماعی مانند حزب کمونیست ونزوئلا، حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، یهودیان، مسیحیان، پروتستان ها، لبنانی ها، و سوری ها در تظاهرات شرکت داشتند. کامیون یک ایستگاه رادیویی اشتراکی که طیفی از ترانه ها و سرودهای جدید علیه اشغال فلسطین را پخش می کرد پیشاپیش تظاهر کنندگان در حرکت بود. راه پیمایان در مقابل سفارت اسرائیل تجمع کردند و بسوی ساختمان آن کفش پرتاب نمودند، و برخی از جوانان خسارات جزیی به ساختمان وارد کردند.راه پیمایی بزرگتری که به ابتکار حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا سازماندهی شده بود، با شرکت ۶۳ تن از سفرای خارجی ونزوئلا که برای شرکت در نشست وزارت امور خارجه به کشور خود مراجعت کرده اند و با حضور شماری از نمایندگان پارلمان و دیگر بخش های جامعه برگزار شد.در ایالت یاراکوی، تظاهرات با شرکت رئیس پارلمان منطقه ای، یک عضو پارلمان ملی، رسانه های مردمی، سازمانهای جوانان، انجمن همبستگی ونزوئلا با مردم فلسطین، و حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا برگزار شد. در پی راه پیمایی، فعالیت های فرهنگی با شرکت هنرمدان محلی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم به اخراج سفیر اسرائیل در ونزوئلا را ستودند.تظاهرات در مریدا از طرف سازمانهای جوانان، حزب میهن برای همه، حزب سوسیالةیست متحد ونزوئلا، حزب کمونیست ونزوئلا و جبهه نیروهای سوسیالیست برگزار شد. صدها نفر در مطدان اصلی تجمع کردند، پرجم های اسرائیل و ایالات متحده را به آتش کشیدند و در پلاکاردهای بزرگی که در خیابانها، در پشست خودروها، تاکسی ها و اتوبوس ها نصی شده بود پیام های همبستگی نوشتند و اعلامیه ها را در بین عابرین توزیع کردند.در ایالت آنزواتگی تظاهراتی به رهبری طارق صائب، فرماندار ایالت و با شرکت اعضای جامعه عرب و حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا برگزار شد.صبح امروز، در بارکیسمتو واقع در ایالات لارا، جامعه عرب یک راه پیمایی و بدنبال آن یک کنسرت برگزار کرد.
**********
تارنگاشت عدالت
نشست کمیته سیاسی حزب کمونیست بریتانیا: اشغالگری و جنایات جنگی اسرائیل باید خاتمه یابد
اشغالگری و جنایات جنگی اسرائیل باید خاتمه یابد

استیو جانسون روز چهارشنبه ۷ ژانویه، ۲۰۰۹ به کمیته سیاسی حزب کمونیست بریتانیا گفت «حمله ددمنشانه اسرائیل به مردم بی دفاع غزه یکبار دیگر ماهیت ارتجاعی حکومت اسرائیل و بد سیرتی همه رهبران سیاسی آن را نشان می دهد.»او گفت «این تجاوز نظامی برای نابود کردن مقاومت فلسطین و هر نوع چشم انداز یک حکومت متحد، عملی در ساحل غربی، غزه و شرق بیت المقدس از پیش طراحی شده بود. بعد از محاصره غیرقانونی غزه و یکسری تحریکات برای شکستن آتش بس، که در ۴ نوامبر به کشته شدن شش فلسطینی منتهی شد، رژیم اولمرت با از سرگیری پرتاب موشک به جنوب اسرائیل، بهانه خود را پیدا کرد.»آقای جانسون دبیر منطقه لندن [حزب کمونیست بریتانیا] اعلام کرد «گرچه کمونیست های بریتانیا مخالف هدف قرار دادن غیرنظامیان از هر سمتی هستند، اما این نباید این واقعیت را از دیده پنهان کند که ریشه این خشونت در ادامه اشغال غیرقانونی سرزمین فلسطین از طرف اسرائیل و جنایات ضد بشری همراه آن قرار دارد».وی ضمن تایید دوباره بر خواست حزب کمونیست بریتانیا برای آتش بس فوری و مجازات اسرائیل تا خروج آن از فلسطین اشغالی، سندیکاهای کارگری بریتانیا را تشویق کرد «سازمان هایی مانند سندیکای دوستان اسرائیل را طرد نمایند، همانطور که سندیکای دوستان آفریقای جنوبی در زمان آپارتید را طرد می کردند».
*******
تارنگاست عدالت
بیانیه فدراسیون جهانی جوانان دموکرات پیرامون حمله اسرائیل به غزه، فلسطین

بیانیه WFDY پیرامون حمله اسرائیل به غزه
فدراسیون جهانی جوانان دموکرات بدین وسیله حمله ددمنشانه، غیرقانونی و جنایتکارانه ارتش اسرائیل به غزه، فلسطین را قویاً تقبیح و محکوم می کند؛ همچنین اعلام می داریم که حرکت سیاست اسرائیل به سطح نظامی نشان دهنده شکست سیاسی آن در غزه و در منطقه است.طی روزهای گذشته ارتش اسرائیل، بمب ها و تسلیحات آن هزاران خانه را ویران، صدها فلسطینی- که تنها گناهشان مبارزه برای زمین و کشوری است که به آنها تعلق دارد- را کشته و هزاران نفر را زخمی کرده است (تنها در روز اول ۱۲۰ پلیس فلسطینی قتل عام شدند).تهاجم اسرائیل بر یک هدف دفاعی قرار ندارد، اول از همه به این دلیل که کشتار همگانی و ویرانگری گسترده هرگز طریق صلح یا شیوه حل اختلاف نبوده است. علاوه براین، لازم به یادآوری است که اسرائیل (با همدستی فعال مصر) دقیقاً همان کشوری است که طی ماه های بسیار غزه را محاصره نموده و به مردم آن اجازه تماس با دنیای خارج را نمی دهد، و استاندارهای زندگی را به سطح یک فاجعه انسانی واقعی تنزل داده است.این همان اسرائیلی است که دیوار غیر قانونی و شرم آوری را در قلمرو فلسطین ساخته است و مانع حرکت آزادانه مردم فلسطین در داخل کشور خودشان می شود. همان اسرائیلی که همه روزه به فلسطین تجاوز می کند و مردم فلسطین را بطور غیرقانونی و خودسرانه زندانی می کند. این همان اسرائیلی است که در فلسطین درختان زیتون را قطع می کند و اقتصاد فلسطین را بدون چاره و فلسطینی ها را بیکار می کند. این همان اسرائیلی است که آب آشامیدنی فلسطینی ها را مسموم نموده و موجب بالا رفتن نرخ سرطان در فلسطین می شود.فدراسیون جهانی جوانان دموکرات معتقد است که از شعار مبارزه با حماس و تروریسم بعنوان بهانه ای برای پایان دادن به مقاومتی استفاده می شود که علاوه بر حماس چندین بخش بویزه سکولار، چپ و مردمی را در بر می گیرد. توطئه نابود کردن آرمان فلسطین از طریق پایان دادن به هویت فلسطینی و نابودی تمام ابزار موجودیت آن، هدف مشترک اسرائیل، مصر، عربستان سعودی، اردن و دیگر رژیم های عرب است. ایالات متحده آمریکا کاملاً از جنگ پشتیبانی نموده و به آن پوشش می دهد در حالی که اتحادیه اروپا قبل از اتخاذ یک موضع گیری واقعی هر چه بیشتر به اسرائیل وقت می دهد و چشمان خود را بر وضعیتی که مدتها بد بوده و آشکار فاجعه بار است، می بندد. این یک توطئه همه جابنه از طرف بسیاری از قدرتهای امپریالیستی، رژیم های دست نشانده آنها در خاورمیانه و حکومت جنایتکار صهیونیستی اسرائیل است.فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همبستگی کامل خود را با تمام اقدامات مقاومت و با همبستگی که طی هفته گذشته در سرتاسر جهان سازماندهی شد، اعلام می دارد.فدراسیون جهانی جوانان دموکرات از تمام سازمان های دوست و عضو خود، و همچنین از تمام جوانان مترقی و مردم دموکراتیک جهان می خواهد بازگشت به کلاسهای درس مدارس و دانشگاه ها و بازگشت به محل کار (برای آنهایی که کار می کنند) را به بازگشت به مبارزه تبدیل نمایند. از اینرو، فدراسیون جهانی جوانان دموکرات تصمیم گرفته است هفته بین ۵ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۰۹ را هفته جهانی اعتراض در مقابل سفارتخانه های اسرائیل، ایالات متحده و مصر، برای تقاضای فوری آتش بس، گشورن مرزها برای تمام نیازهای مردم غزه، و حق آنها برای حرکت در داخل و به بیرون از زندان بزرگ خود، اعلام نماید.
شورای هماهنگی/
مقر فدراسیون جهانی جوانان دموکرات بوداپست، ۵ ژانویه ۲۰۰۹

هیچ نظری موجود نیست: