۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

رپرتاژ آگهی وزارت نفت، یرپرتاژ آگهی وزارت نفت، یک قرپرتاژ آگهی وزارت نفت، یک قرارداد محرمانه را لو رارداد محرمانه را لو دادک قرارداد محرمانه را لو داد


جهان
فاش شدن نام یک شرکت لهستانی طرف مذاکره با شرکت نفت ایران در رپرتاژ آگهی روابط عمومی وزارت نفت در یکی از روزنامه های پر تیراژ کشور درد سرهای جدیدی را برای مسئولان نفتی ایران و طرف خارجی ایجاد کرده است.

به گزارش جهان، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در 17 بهمن ماه امسال رپرتاژ آگهی را در یکی از روزنامه کثیر انتشار کشور تحت عنوان " بررسی عملکرد وزارت نفت در سالهای 87 – 1384 " سفارش داه بود که چاپ این گزارش و فاش ساختن امضای قرارداد با یک شرکت لهستانی دردسرهای جدیدی را برای مدیران وزارت نفت و شرکت خارجی ایجاد کرده است.

به طوری که در بخشی از این رپرتاژ آگهی که مربوط به امضای قراردادهای منعقد شده نفت و گاز در چهار سال نخست برنامه چهارم توسعه است، از امضای تفاهم نامه ای برای طرح توسعه میدان گازی لاوان با شرکت ... لهستان خبر داده شده است.

این در حالی است که پیش از این بسیاری از مسئولان و مدیران وزارت نفت در گفتگو با خبرنگاران از فاش ساختن نام این شرکت لهستانی برای عدم فشار به این شرکت از سوی غربی ها خود داری کرده و از واژه " یک شرکت اروپایی" و یا " یک شرکت خارجی" استفاده می کردند.

اما با گذشت 12 روز از فاش شدن نام این شرکت لهستانی آن هم در یکی از روزنامه های پر تیراژ سراسری کشور، موجی از نگرانی در بین مسئولان شرکت ملی نفت ایران و شرکت لهستانی ایجاد کرده است.

در این باره یک مقام مسئول نفتی با ابراز نگرانی از چاپ نام این شرکت لهستانی در آگهی وزارت نفت به جهان، گفت: این موضوع ممکن است موجب افزایش فشارها به این شرکت خارجی و در نهایت کناره گیری آنها از طرح توسعه میدان گازی لاوان شود.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر سه سال است که از مذاکرات گازی با این شرکت اروپایی برای توسعه میدان گازی لاوان و ساخت کارخانه تولید LNG در جزیره لاوان می گذرد و در این مدت توافق های خوبی بین دو طرف حاصل شده است.

هیچ نظری موجود نیست: