۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

خودکشی آستره مولودی، دانشجوی دانشگاه تبریز پس از محرومیت وی از تحصیل

Balatarin

شماره ۱۲۷۰-۲۰۱۰

12 اسفند 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر - ساعت ۳:۳۰ نیمه‌شب روز چهارشنبه آستره مولودی، دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه تبریز پس از قطعی‌شدن حکم محرومیت از تحصیلش اقدام به خودکشی کرد.

او با شکستن شیشه خوابگاه رگ دست خود را زد اما با رساندن وی به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگ نجات یافت.

با خبردار شدن ساکنان خوابگاه، آستره پس از تعلل های مسئولان خوابگاه، به بیمارستان منتقل شد. او درحالیکه خون زیادی از دستش رفته بود، با تلاش پزشکان بیمارستان زنده ماند و صبح روز چهارشنبه تحت عمل جراحی قرار گرفت و از مرگ نجات یافت.

آستره مولودی به همراه حدود ۱۰ دانشجوی دیگر دانشگاه تبریز، به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری تحصن در روز ۱۳ آبان، به یک ترم محرومیت از تحصیل به صورت معلق محکوم شد. در حالی‌که اجرای حکم محرومیت از تحصیل برای این دانشجویان به حالت معلق درآمده بود، طی یک هفته گذشته این احکام اجرایی شد.

بنا براین، مولودی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه، به یک ترم محرومیت از تحصیل قطعی، یک ترم محرومیت از تحصیل تعلیقی و همچنین پیشنهاد انتقال به دانشگاهی دیگر محکوم شد.

درحال حاضر مسئولان دانشگاه تبریز، دوستان نزدیک آستره را تهدید کرده اند که از انتشار خبر خودکشی وی خودداری کنند.

مسئولان دانشگاه دوستان این دانشجوی کرد زبان دانشگاه تبریز را تهدید کرده اند که حتی به خانواده اش هم در این رابطه فعلا اطلاعی ندهند.

گفته می شود دانشجویان دانشگاه تبریز تصمیم گرفته اند که در اعتراض به صدور احکام کمیته انضباطی و خودکشی این دانشجوی دختر هفته آینده دست به تحصن بزنند.

هیچ نظری موجود نیست: