۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

اطلاعیه شورای سیاسی فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت) پیرامون اطلاعیه دبیرخانه شورای مرکزی سازمان دایر بر «اخراج» رفیق سیاوش

اطلاعیه شورای سیاسی فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت) پیرامون اطلاعیه دبیرخانه شورای مرکزی سازمان دایر بر «اخراج» رفیق سیاوش

یاران ما ـ ۸۹۰۶۰۲ ـ ما به اهم مسانل و مشکلاتی که سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) را به چنان وضعیت اسف باری دچار کرده است، که مدعیان رهبری سازمان به اخراج، تعقیب و تاراندن کمونیستها کمر همت بسته اند، اشاراتی نموده و همه اعضاء و هواداران سازمان و دیگر علاقمندان به سرنوشت سازمان ما را به قضاوت و داوری دعوت می کنیم.

اعلامیه

پیرامون اطلاعیه دبیرخانه شورای مرکزی سازمان دایر بر «اخراج» رفیق سیاوش

شورای سیاسی فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت

در پی اعلامیه ها، بیانیه ها و اطلاعیه های مکرر ما مبنی بر بی صلاحیتی و بی کفایتی رهبری خودخوانده سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)، بالآخره غاصبان و تخریب کنندگان سازمان زبان باز کرده و دبیرخانه باصطلاح شورای مرکزی آن با صدور اطلاعیه ای بتاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۸۹، اخراج سخنگو و مسئول روابط عمومی فراکسیون کمونیستی را از سازمان اعلام کرد. در همین رابطه، ما به اهم مسانل و مشکلاتی که سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) را به چنان وضعیت اسف باری دچار کرده است، که مدعیان رهبری سازمان به اخراج، تعقیب و تاراندن کمونیستها کمر همت بسته اند، اشاراتی نموده و همه اعضاء و هواداران سازمان و دیگر علاقمندان به سرنوشت سازمان ما را به قضاوت و داوری دعوت می کنیم.

گروه غاصبی که خود را رهبر سازمان و یکی از میراثداران جنبش فدائی معرفی می کند، اول باید برادری خود را ثابت نماید و سپس به ادعای ارث بنشیند. این گروه بورژوائی باید نشان دهد که چه چیزی از جنبش فدائی به ارث برده است که، خود را میراثدار آن می خواند. بگواهی تاریخ و به باور ما، جنبش فدائی و یا به عبارت دقیق تر، سازمان چریکهای فدائی خلق ایران به پیروی از اندیشه های مارکسیسم ــ لنینیسم و بر اساس کمونیسم علمی بینیانگذاری شده و در راه رهائی طبقه کارگر و همه زحمتکشان از قید استثمار و بندگی، برای تامین استقلال و آزادی میهن ما از سلطه سرمایه داری و امپریالیسم جهانی و بالاخره، برای برقراری سوسیالیسم، حقوق و آزادیهای فردی و اجتماعی به میدان مبارزه فداکارانه و قهرمانانه قدم گذاشت. بنابراین، هر کس و یا هر گروهی به این اهداف و آرمانهای بنیانی فدائیان پشت کرده و انواع و اقسام افکار و اندیشه های بورژوائی را پذیرفته باشد، چه به لحاظ سیاسی، چه از لحاظ حقوقی و چه از منظر اخلاق فردی و اجتماعی، حق ندارد از جنبش فدائی ادعای ارث نماید. در همین ارتباط ، لازم به یادآوری است که با توجه به تمام اسناد، مدارک و دیدگاههای حاکم بر مدعیان رهبری سازمان، که آماج و آرمانهای جنبش فدائی را کنار گذاشته و سوسیال دموکراسی، لیبرال دموکراسی و دیگر اشکال تفکر بورژاوی را پذیرفته اند، نه تنها نمی توانند میراثدار جنبش فدائی باشند، حتی حضور تعمدی و مصرانه حاملان افکار، اندیشه و ارزشهای بورژوائی در سازمان، نمی تواند چیزی جز تلاش خائنانه برای تخریب بقایای سازمان تلقی شود.

البته، ما این حق را برای هر کسی، از جمله مدعیان رهبری سازمان محفوظ می دانیم که آنها مختارند هر دیدگاه و یا بینشی را بپذیرند، به هر حزب و جریان سیاسی منطبق با نظریات خود بپیوندند. ولی حق نداشته و ندارند به فعالیتهای تخریبی و تفرقه افکنانه خود درست از داخل سازمان ادامه دهند. بنابراین، فراکسیون کمونیستی بازگوئی و تذکر نکات زیر را به آن کسانی که از موقعیت پیش آمده در سازمان ما سوءاستفاده کرده و می خواهند با حذف کمونیستها، به اهداف ضدکمونیستی خود جامه عمل بپوشانند، ضروری می داند: ــ این مسئله پذیرفته شده همگانی است که: کنگره، عالی¬ترین ارگان تصمیم¬گیری همه تشکلهای سیاسی است و با شرکت نمایندگان منتخب واحدهای سازمانی تشکیل و ارگان¬های رهبری و دیگر نهاد تشکیلاتی را آن برای فاصله دو کنگره برمی¬گزیند.

ــ فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) بدفعات اعلام کرده و بار دیگر با مسئولیت تمام اعلام می کند که هیچیک از به اصطلاح کنگره های سازمانی، منهای کنگره اول را که اغلب نمایندگان منتخب واحدهای سازمانی نتوانستند در آن حضور یابند، مطابق موازین اساسنامه ای بر گزار نشده است. بدین جهت، تمام تجمعاتی را که بدون شرکت نمایندگان منتخب واحدها و با حضور تقریبا یک گروه ثابت تحت عنوان «کنگره سازمان» برگزار شده، نمی توان کنگره نامید و ارگانهای رهبری منتخب آن را قانونی شناخت. اگر آقایان مدعی رهبری سازمان مخالف این تلقی ما هستند، برای اثبات نادرستی تلقی ما، باید اسامی شرکت کنندگان همه «کنگره ها» را به تفکیک منتشر ساخته و چگونگی انتخاب آنها را توضیح دهند. اگر این جنابان مسائل امنیتی را دلیل عدم انتشار اسامی اعلام نمایند، یقینا چنین دلیل تراشی آنها چیزی جز گریز از پاسخگوئی و عوامفریبی نخواهد بود. زیرا، بیشتر «نمایندگان دائمی کنگره ها» در مطبوعات و رسانه های امپریالیستی، بخصوص، تلویزیون «صدای آمریکا» و «بی بی سی» لندن، به تبلیغ و ترویج دیدگاههای بورژوائی خود و همتایان جهانخوارشان مشغولند و با ماموران نهادها و ارگانهای سیاسی امپریالیسم و ارتجاع، بطور منظم نشست و برخاست می کنند، جلسه تشکیل می دهند.

ــ در اطلاعیه دبیرخانه گفته می شود: « از آقای سیاوش خواسته شد که پلاتفرم، لیست اعضا و نام رابط فراکسیون را در اختیار شورای مرکزی قرار دهد». عوامل بورژائی غاصب سازمان که در ارگانهای رهبری غیرحقوقی آن جا خوش کرده اند، به تبعیت از تمام همتایان بورژائی خود، نصف واقعیت را می گویند تا تمام حقیقت را پنهان سازند. این آقایان دروغ می گویند. فراکسیون کمونیستی برای نجات سازمان از سلطه عناصر سرمایه داری، با ارائه پلاتفرم و معرفی رفیق سیاوش بعنوان رابط خود به کنگره دهم، اعلام موجودیت کرده و طبق موزاین و عرف سیاسی رایج، به فعالیت پرداخت. قریب دو سال بعد، در آستانه کنگره یازدهم نیز، برنامه و اساسنامه پیشنهادی رفقای داخل کشور به کنگره را مطابق دیدگاههای خود تشخیص داده و از آن حمایت کرد. برغم این، سران بی سر و«رهبران» دائم العمر سازمان از بحث و بررسی این اسناد در همان کنگرههای هر چند از نظر ما غیر قانونی، جلوگیری نموده و از پذیرش رفیق سیاوش بعنوان رابط فراکسیون، امتناع کردند. اما این مسئله که فراکسیون کمونیستی از «اعلام لیست اعضاء، خودداری کرد»، کاملا درست است. زیرا، ما به دلایلی که در پی برخواهیم شمرد، حاضر نبودیم و بعد از این نیز حاضر نیستیم لیست اسامی اعضای فراکسیون را نه به ارگانهای «رهبری» غیرمنتخب سازمان و نه به هیچ حزب، سازمان و یا گروه سیاسی دیگر، بخصوص، اگر از نوع بورژوائی آن باشد، اعلام کنیم.

دلایل ما چنین است:

۱ ـ آقای حمزه فراهتی در کتاب خاطرات خود می نویسد: «... چندی قبل از جریان ترور رهبران حزب دمکرات کردستان در کافه میکینوس برلین، یکی از عوامل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با من تماس گرفت و خواهان نشستی با رهبران سازمان فدائیان اکثریت بود...». او اشاره می کند که، « من این موضوع را با هشت نفر از دوستان نزدیکم که همگی از رهبران سازمان هستند در میان گذاشتم و پنج نفر از این هشت نفر موافق بودند که این تماس برقرار گردد...».

این افراد هنوز هم جزو اعضای ارگانهای «رهبری در سایه» سازمان هستند.

۲ ـ آقای محمود نادری از ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و نویسنده کتاب « چریک های فدایی از نخستین کنش ها تا سال ۵۷ » در کتاب خود، به یک عنصر نفوذی ساواک در سازمان اشاره می کند که هم اکنون مقیم آمریکاست. بنا به ادعای نویسنده، وی تا انتشار این کتاب، با یکی از اعضای شورای مرکزی در ارتباط بوده است.

۳ - آقای محمود نادری از ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و نویسنده کتاب « چریک های فدایی از نخستین کنش ها تا سال ۵۷ » توسط یکی از دوستان با فرخ نگهدار در ارتباط بوده است. او می نویسد: پیش از همه، تقریباً با فاصله اندکی از انتشار کتاب، آقای فرخ نگهدار دبیر اول پیشین سازمان فدائیان خلق ایران اکثریت ـ نظرات خود را توسط دوستی برای اینجانب ارسال کردند. مدتی بعد ایشان همان متن را با مقداری دخل و تصرف و تغییر که احتمالاً در نتیجه گفت و گو با «ده‌ها تن از خوانندگان» بوده است، منتشر می‌سازند.

۴ ـ آقای علی توسلی (یکی از شرکای تجاری و رفقای آقای نگهدار)، مسئول سابق تشکیلات داخل سازمان که در حدود ۱۵ سال پیش، پس از یک دوره «همکاری بازرگانی» با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، خود را به رژیم تسلیم کرد، به اروپا رفت و آمد می کند و در سفرهای خود، به حضور آقای نگهدار و احتمالا برخی دیگر از همان «رهبران» سازمان نیز، شرفیاب می شود.

۵ ـ تماس و رابطه سیاسی صمیمانه بسیاری از «رهبران سازمان» با آقایان داریوش همایون، برگزاری نشست «رهبران همیشه رهبر» سازمان و دوستان نو کیسه آنها به سازماندهی آقای فریدون احمدی با سلطنت طلبان، شهریار آهی و پرویز ثابتی، مامور سازمان سیا و مسئول مستقیم کشتار فدائیان و دیگر مأموران سیاسی و امنیتی امپریالیستهای آمریکا و اروپا در برلین.

۶ - و بطور کلی، تأثیر گذاری و اعمال نفوذ مأموران سیاسی دول امپریالیستی در تعیین خط و مشی سازمان، تصویب قرارهای «کنگره های» سازمانی و بالاخره، اتحاد و اتفاق نظر آنها در اخراج و پراکندن کمونیستهای سازمان.

«رهبری» سازمان در مقابل اینکه فراکسیون کمونیستی با توجه به مسائل فوق، از اعلام لیست اسامی امتناع کرد، از همان اول سعی کرده و می کند فراکسیون کمونیستی را « یک نفره » معرفی کند. ما اگر مطمئن می بودیم که حد اطلاع و شناخت «رهبری سازمان» از فراکسیون کمونسیتی همین یک نفر است که هم اطلاعیه صادر می کند، هم به انتشار نشریه مشغول است و هم، مدیریت تارنگاشت «یاران ما»، ارگان رسمی فراکسیون را بر عهده دارد، خوشحال می شدیم. ولی، متاسفانه اصرار آنها برای «اعلام لیست اسامی» اعضای فراکسیون، تعقیب و تاراندن دیگر کمونیستها از تشکیلات سازمان، خلاف ادعای آنها را نشان می دهد.

با توجه به مفاد همین اعلامیه، شورای رهبری فراکسیون کمونیستی سازمان فدائیان با قاطعیت تمام اعلام می کند:

۱ــ تمام مصوبات و قرارهای «کنگره های سازمانی» را که بدون مشارکت نمایندگان منتخب واحدهای تشکیلات برگزار شده، غیرقانونی و فاقد اعتبار می شناسد.

۲ــ بی صلاحیتی و بی کفایتی همه ارگانهای رهبری غیرمنتخب سازمان را که از سوی همین «کنگره ها» برگزیده شده اند، مورد تأکید قرار می دهد.

۳ــ همه تصمیمات، اطلاعیه ها، اعلامیه ها و بیانیه های ارگانهای بی صلاحیت رهبری سازمان، از جمله، اخراج رفیق سیاوش را غیرقانونی و خلاف اساسنامه شناخته و صریحا اعلام می کند که سازمان خانه ماست و همه پیروان نظریات، افکار و اندیشه های بورژوائی باید به ادامه حضور و فعالیت تحریبی خود در داخل سازمان کمونیستی، پایان دهند. بنظر ما، به صلاح آنهاست که به احزاب و جریانهای بورژوائی بپیوندند که هم بلحاظ عددی زیادند و هم از امکانات مالی، فنی و تبلیغی بیشتری برخوردارند.

اول شهریور ماه ۱۳۸۹

« برای آگاهی بیشتر رفقای سازمان و دلسوزان جنبش فدائیان اکثریت ».

سند مهم رفقا به شورای مرکزی سازمان که هرگز در اختیار کنگره یازدهم قرار نگرفت.

چگونه حق ما پایمال شد، داد از این بیداد.

به کمیته برگزاری کنگره یازدهم سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

با درود و شادباش به شما رفقا

رفقای عزیز لازم است با استحضار برسانیم که ما جمعی از رفقای سازمان موسوم به "جمعی از هواداران سازمان فداییان خلق ایران- اکثریت" که چندین مطلب نیز به این کنگره و کنگره دهم تحت عنوان "در دفاع از سوسیالیسم" ارائه نموده¬ایم. در تابستان سال ۱۳۸۷ با تماس با رفیق بهروز خلیق مسئول هیئت سیاسی – اجرایی سازمان قرار گذاشتیم تا امکان حضور نماینده این جمع در کنگره یازدهم سازمان فراهم گردد. در این تماس مقرر گردید تا ایشان در تماس¬های بعدی با ما چگونگی حضورمان را در کنگره اطلاع دهند.

متأسفانه در این مدت خبری از ایشان نشد و ما چون وی اعلام نموده بودند کنگره در اوایل ماه مه برگزار خواهد شد هنوز منتظر بودیم. ضمن آنکه برای حضور نماینده این جمع در کنگره برای اردیبهشت ماه مقدمات لازم را برای تهیه بلیط بعمل آورده بودیم. در نهایت تأسف چند روز قبل متوجه شدیم که کنگره سازمان عنقریباً برگزار خواهد شد.

مراجعه مکرر ما به رفیق خلیق تاکنون بدون پاسخ باقی مانده است. احتمال دادیم این نه از سر بی-توجهی بلکه بخاطر مشغله زیاد ایشان در برگزاری کنگره می¬باشد.

از اینرو با مراجعه به شما که تنها از طریق امیل سازمان میسر بود، ضمن اعتراض به این کم توجهی و احیاناً بی¬توجهی عمدی رفیق خلیق، چون امکان حضور نماینده ما ..... در زمان باقی مانده میسر نیست، ترجیح می-دهیم یکی از رفقای خود را که بلحاظ فکری با ما نزدیک می¬باشند را به نمایندگی از طرف خود معرفی نمائیم. تا ایشان از جانب ما برای دفاع از طرح¬هایی که برای طرح در کنگره ارائه نموده¬ایم و برای انعکاس نکته نظرات¬مان در کنگره، در این همایش سازمانی حضور داشته باشند. بدین منظور رفیق (سیاوش) را بنمایندگی از طرف خود معرفی می¬نماییم. امیدواریم امکان حضور ایشان و نمایندگی این جمع را فراهم نمائید.

با آرزوی موفقیت و پیروزی

جمعی از هواداران سازمان فداییان خلق ایران – اکثریت

رونوشت: رفیق (سیاوش) جهت اطلاع و اقدام

با تشکر

۱۶/۱/۱۳۸۸

یادآوری: فراکسیون کمونیستی سازمان، اعلامیه غیرقانونی به اصطلاح دبیرخانه شورای مرکزی بی صلاحیت سازمان را در ارگان اینترنتی خود، تارنگاشت «یاران ما» انتشار داده است.

آدرسهای تماس

admin@yaranema.eu

vahdatfadai@yahoo.com


هیچ نظری موجود نیست: