۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

واشنگتن پست: جولیانی و سه جمهوریخواه دیگر از مجاهدین خلق حمایت کردند


Your browser may not support display of this image.
۰۳,۱۰,۱۳۸۹
Your browser may not support display of this image.
صدای امریکا - 
خبرنگار واشنگتن پست در پاریس از حمایت علنی چهار چهره برجسته جمهوریخواه آمریکا از گروهی بنام «کمیته فرانسوی برای یک ایران دمکرات» گزارش میدهد. رودلف جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، و سه عضو سابق کابینه جرج بوش این گروه چهار نفره را تشکیل میدهند. این کمیته که در حقیقت برای پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق بتازگی شروع بکار کرده است روز پنجشنبه در تظاهراتی در پاریس از دولت اوباما خواستار آن شد که این سازمان از فهرست گروههای حامی تروریسم که وزارت خارجه آمریکا سالانه آنرا اعلام میکند، بیرون آورده شود و از آن بعنوان اهرمی برای براندازی حکومت معممین در ایران بکار گرفته شود. در همین حال مقاله متذکر می شود که سازمان مجاهدین خلق از محبوبیت چندانی در داخل ایران برخوردار نیست چرا که سران این سازمان در حین جنگ ایران و عراق عملأ بصورت یک بخش از ارتش عراق فعالیت میکردند.
روزنامه دیلی تلگراف لندن در مصاحبه ای با محمد رضا حیدری، دیپلمات مستعفی جمهوری اسلامی که سال گذشته به نروژ پناهنده شد، مینویسد که هنگام خدمت او در وزارت خارجه ایران وی بسیاری از تکنسین ها و کارشناسان نظامی کره شمالی را برای پیشبرد برنامه اتمی ایران یاری داد. از جمله مأموریتهای کاری وی، دادن اجازه ورود به اعضای گروه فلسطینی حماس و نظامیان کره شمالی بود بدون اینکه گذرنامه و ویزای آنها بررسی شود. به باور آقای حیدری نظامیان کره شمالی به ایران سفر میکردند تا تهران را برای دسترسی به بمب اتمی یاری داده و برد موشکهای بالستیک ایران را افزایش دهند.
اما لوس آنجلس تایمز از تبعات حذف یارانه های دولتی در مواد غذایی و سوخت مایحتاج مردم در ایران خبر می دهد. منتقدین دولت احمدی نژاد میگویند این مردم ایران هستند که بهای سیاست خارجی ستیزه جویانه دولت و برنامه هسته ای کشور را که تحریمهای بین المللی اقتصادی بدنبال داشته است، می پردازند. اما مقامات دولتی مدعی هستند که حذف یارانه ها در چارچوب اصلاحات اقتصادی دولت منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد زیرا که با اجرای این طرح بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار به خزانه دولت واریز میشود.
سایت انقلاب اسلامی – کجا دیده شده بود که یک گروه سیاسی تا این حد سقوط کند که خود را در خدمت قدرت خارجی بگذارد و برای امریکائیان اجتماع بر پا کنند و،  درآن، آنان از رئیس جمهوری امریکا بخواهند از این گروه  برضد رژیم مافیاهای نظامی – مالی استفاده کند!؟ دیروز در خدمت رژیم صدام و امروز در تقلای پذیرفته شدن به خدمت از سوی امریکا. سقوط آزاد همین است

هیچ نظری موجود نیست: