۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

تشييع و تدفين پيکر هدی صابر تحت تدابير شديد امنيتی،

با اينکه قرار بود تشييع پيکر هدی صابر روزنامه نگار زندانی که سه روز قبل بر اثر عوارض اعتصاب غذا در زندان اوين جان باخت ساعت هفت و نيم صبح امروز برگزار شود،اما ماموران امنيتی بامحاصره کامل خانواده و تشييع کنندگان پيکر او تا نيمه ظهر مانع اين کار شدند.

  در ساعت حدود ۱۲ بعد از ظهر خانواده پس از ساعتها انتظار در ميان حضورسنگين و پر تعداد نيروهای امنيتی و نظامی و آزار و اذيت کلامی آنان مراسم تدفين اين روزنامه نگار را در قطعه ۱۰۰بهداشت زهرای تهران رديف ۱۶۵ آغاز کردند.


بر اين اساس نماز ميت شهيد هدی صابر پشت غسالخانه ی بهشت زهرای تهران، تحت محاصره ی کامل نيروهای امنيتی و همراه با حجم انبوه دوربين های آنان خوانده و هدی صابر به خاک سپرده شد.



رضاهدی صابر روزنامه نگارو فعال سياسی که از زندانيان سياسی در بند ۳۵۰ زندان اوين بود در پی اعتصاب غذا و حمله قلبی سه روز قبل درگذشت.

ماموران روز جمعه وی را به دليل عارضه قلبی ناشی از اعتصاب غذا از زندان اوين به بيمارستان مدرس منتقل می کنند، اما سنگينی آسيب‌ قلبی ناشی از اعتصاب غذا چنان بوده است که وی تحمل اين آسيب را نداشت و در گذشت .

هدی صابر و اميرخسرو دلير ثانی دو فعال ملی – مذهبی در پی شهادت هاله سحابی اعلام کرده بودند که در اعتراض به فاجعه روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۰ و تهاجم منجر به مرگ فرزند اول سحابی بزرگ که مادرصفت و خواهرگونه در خدمت مردمان و آسيب ديدگان وقايع دو سال اخير ميهن بود، از‌ غروب پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوين بدون طرح هيچ گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای‌تر می‌زنند.

اين اعتصاب غذا منجر به مرگ هدی صابر ، روزنامه نگار و فعال ملی –مذهبی شد ،اما هنوز از وضعيت امير خسرو دلير ثانی. ديگر اعتصاب کننده در بند ۳۵۰زندان اوين اطلاع دقيقی در دست نيست

هیچ نظری موجود نیست: