۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

مشقت احمدی نژاد و صد همراهش برای اصلاح مدیریت جهانی!+ تصاویر


در آمریكا كه هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی با ایران ندارد و همچنین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی كه عملاً امكان مذاكرات طولانی و تبادل تفاهمنامه وجود ندارد، چرا باید چنین هیات عریض و طویلی كه برخی از آنها اعضاء خانواده مسئولان هستند، راهی آمریكا شوند و چرا تنها چند معاون و وزیر كلیدی به همراه تیم حفاظتی، رئیس جمهور را همراهی نكرده اند و اگر مذاكره اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم با میزبانان یا دیگر كشورها خواسته یا ناخواسته پیش آمد، چرا همین تیم كه می توانست 15 الی 20 نفر باشد، مسوولیت آن را برعهده نگرفت؟!
پس از آن كه برخی رسانه ها از سفر هیات صد نفره به همراه دكتر محمود احمدی نژاد به نیویورك برای حضور در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل خبر دادند، بررسی های «آینده» از محل هتلی كه حاضر به پذیرایی از احمدی نژاد در میان فشارهای شدید شده، نشان داد این سفر برای چنین جمعیتی با در نظر گرفتن برنامه های جانبی، حدودا هزینه ای میلیون دلاری در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل «آینده»؛ با تبلیغاتی كه در سطح رسانه های آمریكا صورت پذیرفت، قریب به اتفاق هتل های نیویورك علی الخصوص هتلهای محدوده سازمان ملل، ریسك میزبانی محمود احمدی نژاد را برای سال 2011 نپذیرفتند تا اینكه بالاخره هتل وارویك (WARWICK) در منطقه منهتن و در نزدیكی پارك مركزی به نشانی خیابان پنجاه و چهارم، 65 غربی میزبان رئیس دولت نهم و دهم در هفتمین سفرش به نیویورك باشد.

ورودی هتل وارویك
این هتل برای میزبانی هیات صدنفره ای كه در رسانه ها گفته شد همراه رئیس جمهور به نیویورك رفته اند، از 359 اتاق و 67 سوئیت و امكانات جانبی قابل توجهی برخوردار است كه می تواند فعالیت های رئیس جمهور ایران را به طور كامل پوشش دهد. از اتاق و سوئیت های كلاسیك و لوكس تا سوئیت هالیوود و البته سوئیت خاص ستارگان كه تراس زیبایش می تواند محل خوبی برای صرف چای باشد، هر چند شاید نشستن در آن تراس چندان با ملاحظات امنیتی همخوانی نداشته باشد و به همین جهت تراس را در اختیار سایر اعضاء خانواده قرار داد؛ به هر حال بدون خانواده كه نمی شود برای اصلاح مدیریت جهانی رفت!
جالب آنكه در جمع همراه احمدی نژاد كه به همراه آقای رئیس راهی آمریكا شده اند، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و محمود بهمنی رئیس بانك مركزی هم حضور دارند تا علاوه بر رایزنی با مقامات اقتصادی دنیا، خستگی شان بعد از فشارهایی كه در رابطه با افتضاح اخیر در سیستم اقتصادی و بانكی زیردستشان وارد آمده، از تنشان بیرون برود و احیاناً در نبود رئیسشان در خصوص اختلاس سه هزار میلیاردی، نتوان مورد پیگیرد قضایی پیرامون پرونده اختلاس قرارشان داد!
سوئیت های دو نفره هتل بدون هزینه غذا و سایر هزینه های جانبی برای 5 شب بین 1800 تا 2200 دلار است كه با فرض در نظر گرفتن هیات با همان جمعیت 100 نفره و اجاره 50 سوئیت و اتاق و قرق دو الی سه طبقه از این هتل در طبقات فوقانی به دلایل امنیتی، بیش از 100 هزار دلار در طول پنج روز اقامت صرفاً هزینه اقامتشان باشد. اینها به جز هزینه های دو وعده غذا برای هر نفر در هر روز است كه با سرویس حدود 200 دلار و برای پنج روز 1000 دلار می شود و طبیعتاً هزینه 100 نفر طی پنج روز، 100 هزار دلار خواهد شد. با این حساب هزینه اقامت معمولی صد نفر در این مناطق دیپلماتیك با صرف غذا در حدود 200 هزار دلار خواهد بود و این در صورتی است كه از هیات ایرانی، كسی در سوئیت های خاص این هتل همچون سوئیت ستارگان یا سوئیت هالیوود اقامت نكند.
هر چند ممكن است تعدادی از اعضای این هیات 100 نفره در هتل دیگری با قیمت بیشتر یا كمتر اقامت داشته باشند كه منجر به ارقام دیگری خواهد شد.

حال با فرض این كه سه الی پنج همایش در این هتل برگزار شود و فرضا 10 نشست و دیدار با آمریكایی ها و مسئولان دیگر كشورها، هزینه این نشست ها را سرجمع شاید بتوان 100 الی 150 هزار دلار برآورد كرد كه با هزینه چندصد هزار دلاری اقامت و غذا كه با توجه به سلیقه آقایان در انتخاب غذا و اتاق می تواند افزایش چشمگیری داشته باشد، در مجموع شاید بتوان پانصدهزار دلار برآورد كرد.

جلسه دیشب با مسوولین و اعضای شاخص برخی گروههای اجتماعی آمریكا در این هتل
اینها به جز هزینه سنگین پرواز یك هواپیمای 747 از تهران به نیویورك و پاركینگ فرودگاه نیویورك است و البته باز هم تمام این هزینه جدا از كمك ها و هدایا و سوغاتی ها و سایر اقلام پیش بینی شده و پیش بینی نشده ای است كه در لیست هزینه نهایی در نظر گرفته می شود. از محل هتل وارویك تا مقر سازمان ملل، هفت مایل (یازده كیلومتر) طول مسیر است كه طبق محاسبات گوگل ارث، با توجه به حجم ترافیك خیابان های آن منطقه، طی این مسیر حدود سی دقیقه به طول می انجامد و این هزینه میلیون دلاری با یك هتل نزدیك مقر، چیزی در بودجه های كلان ریاست جمهوری نیست.
با این اوصاف این پرسش مطرح است، در كشور آمریكا كه هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی با ایران ندارد و همچنین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی كه عملاً امكان مذاكرات طولانی و تبادل تفاهمنامه وجود ندارد، چرا باید چنین هیات عریض و طویلی كه برخی از آنها اعضاء خانواده مسئولان هستند، راهی آمریكا شوند و چرا تنها چند معاون و وزیر كلیدی به همراه تیم حفاظتی، رئیس جمهور را همراهی نكرده اند و اگر مذاكره اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم با میزبانان یا دیگر كشورها خواسته یا ناخواسته پیش آمد، چرا همین تیم كه می توانست 15 الی 20 نفر باشد، مسوولیت آن را برعهده نگرفت؟!
آیا سفر به نیویورك، تور "سیاسی - سیاحتی" است كه این هزینه ها از محل بیت المال برای گردش گروهی كه اعزام تعدادی از ایشان چندان توجیه منطقی ندارد، صورت پذیرد یا اینكه تصور شده حالا كه همه حواسشان به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، رقم های ناچیز میلیارد تومانی چنین سفرهایی به چشم كسی نمی آید؟! آقای رئیس جمهور البته شاید در جریان نیست این هزینه ها صورت می پذیرد و شاید هم پول این سفر را همچون پول چند پرس چلوكباب سفر استانی دولت كه از حقوق معاونش كم كرد، از همراهانش كم می كند.
البته این امید وجود دارد كه این تصاویر و قیمت هایی كه در سایت این هتل حین رزو قابل دسترسی است، غیرواقعی خوانده نشود و در نهایت عنوان شود آقای رئیس جمهور به همراه محافظشان در یك اتاق دو نفره در هتل مستقر بوده و كل هزینه این سفر چند هزار دلار هم نشده است.


در نهایت هرچند مقامات مسئول باید اعلام كنند بردن یك هیات 100 نفره در سفر "هفتم" به نیویورك واقعا چه توجیهی داشته، با این حال این امكان هم وجود دارد كه با برنامه ریزی مناسب بتوان از این گونه سفرها دستاوردهایی برای منافع كشور داشت كه ارزش آن بسیار بیشتر از چنین ارقامی باشد؛  (مقصود دیدار با رئیس جمهور جزیره صدهزارنفره سنت وینسنت و گرنادینز نیست) البته بشرطها و شروطها كه در این صورت بعید است مردم و هواداران احمدی نژاد به این گونه هزینه ها چندان ایرادی وارد كنند.

هیچ نظری موجود نیست: