۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

صدور احکام سنگین برای مسئولین دانشگاه مجازی بهائیان



هفت شهروند بهایی در مجموع به سی سال زندان محکوم شدند



هفت تن از مسولین دانشگاه مجازی بهائیان ایران به اتهام عضویت در جامعه‌ی بهایی به مجموع سی سال حبس محکوم شدند.
برای هفت تن از مسئولین دانشگاه مجازی بهائیان موسوم به بی آی اچ ای، از سوی دادگاه در مجموعه ۳۰ سال حبس حبس تعزیری صاد شده است..
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» روز گذشته احکام سنگین فوق به اعضای بازداشت شده‌ی دانشگاه مجازی بهائیان واز سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ابلاغ شده است.
این در حالیست که اتهام این افراد “عضویت در جامعه‌ی بهایی” عنوان شده است. اتهامی که هیچ تناسبی با علت بازداشت این افراد ندارد. بر مبنای این احکام سنگین، پنج تن از مسئولین دانشگاه بهائیان به نام‌های رامین زیبایی، محمود بادوام، ریاض سبحانی، فرهاد صدقی، نوشین خادم، هر یک به ۴ سال حبس تعزیری و دو تن دیگر به نام‌های وحید محمودی و کامران مرتضایی هر یک به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.
لازم به ذکر است که افراد فوق نزدیک به پنج ماه است که در بازداشت به سر می‌برند. در تاریخ یک خرداد ماه سال جاری تعداد زیادی از بهاییان مرتبط با این دانشگاه بازداشت و خانه‌های‌شان مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت که از جمع آنان این هفت نفر در زندان  مانده و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.
ریاض سبحانی از تاریخ ۲۵ خرداد ماه در بازداشت به سر می‌برد.
هفته گذشته و در تاریخ ۱۸ مهر ماه رامین زیبایی، وحید محمودی، کامران مرتضایی، محمود بادوام، فرهاد صدقی و ریاض سبحانی از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بودند.
نوشین خادم  نیز روز شنبه از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد و اکنون در این بند به سر می‌برد.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست: