۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه


10ارديبهشت.بيكارى 40 درصدى صيادان طى يك سال گذشته


ايلنا: رئيس اتحاديه صيادان از بيکاری ۴۰ درصدی صيادان طی يک سال گذشته در پی اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها خبر داد.

محمد کارگر در گفتگو با خبرنگار ايلنا از افزايش بدهی صيادان به بخش‌های دولتی خبر داد و گفت: تعداد زيادی از صيادان به دليل عدم توانايی در پرداخت اين بدهي‌ها ورشکست شده‌اند.

اين فعال كارگرى در بوشهر افزايش هزينه سفرهای دريايى به تبع افزايش نرخ سوخت پس از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها و کاهش ذخاير دريايی را از مهمترين دلايل افزايش بيکاری صيادان اعلام کرد و ياد آور شد: در صورت عدم اعمال سياست‌های حمايتي، روند بيکاری صيادان سير صعودی خواهد داشت.

رئيس اتحاديه صيادان بوشهر با بيان اينکه استان بوشهر ۷۰۰ کيلومتر پهنه‌ى ساحلى دارد و اين حق مردم است که زندگی خود را از طريق دريا سپری کنند، ياد آور شد: در حال حاضر با توجه به متوقف شدن صيادی اين نگرانی وجود دارد که صيادان به جاى صيد ماهى به واردات ماهی روی بياورند.

او با بيان اينكه در شرايط فعلى صيادان معتقدند اگر ماهی وارد کنند و بفروشند برای آن‌ها به صرفه‌تر است، ياد آور شد: سهميه سوخت کشتي‌های صيادی بسيار کم است و‌‌ همان ميزان کم نيز با مبلغ بسيار بالا ارائه مي‌شود و به هيچ وجه به صرفه نيست.

کارگر خواستار کاهش سن بازنشستگی در ميان صيادان شد و گفت: صيادان به دليل شرايط سخت پس از ۱۵ سال فعاليت در اين حرفه قادر به کار کردن نيستند و شرايط بازنشستگى فعلى در مورد آنان ناعادلانه است.

هیچ نظری موجود نیست: