۱۳۹۱ خرداد ۲۷, شنبه



يک پايگاه اطلاع رسانی ادعا کرد به اسنادی دست يافته که نشان می دهد برادران لاريجانی در زمين خواری های اطراف تهران دست داشته اند.

پرونده زمين خواری اطراف تهران، اولين بار از سوی برخی رسانه های نزديک به دولت و حاميان احمدی نژاد مورد اشاره قرار گرفت. پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ويژه محمدرضا رحيمی و اسفنديار رحيم مشايی متهم به دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی شدند، نزديکان دولت در اقدامی متقابل، نقش محمد جواد لاريجاني، معاون قوه قضاييه در موضوع زمين خواری را مورد اشاره قرار دادند.


سال گذشته محمود احمدی نژاد نيز در جريان سفر خود به کرمان، بدون نام بردن از لاريجانی اين پرونده را مورد اشاره قرار داد و گفت: «كسى كه در اطراف تهران سيصد هكتار از بهترين زمينهاى دولت را سالهاست تصرف كرده و وزير جهاد كشاورزى قبلى زورش نرسيده و تاكنون وزير فعلى نيز نتوانسته كارى كند فرض كنيد با اين وجود قانونى در مجلس تصويب شود كه به دولت بگويد كه تو موظف هستى به اينها سند بدهى و اگر دولت استنكاف كرد، اجازه داده شود تا به آنها سند داده شود كه اين تبعيض و بيعدالتى است». احمدی نژاد در سخنرانی خود در کرمان، علی لاريجانی رئيس مجلس و صادق لاريجانی رئيس قوه قضاييه را نيز مورد حمله قرار داده بود و آنان را شريک جرم خوانده بود.


او همچنين سال گذشته در سخنانی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی اش بار ديگر به اين پرونده اشاره کرد. اشاره ای که به نظر می رسيد در راستای تلاش برای گروکشی پرونده فساد محمدرضا رحيمی و جواد لاريجاني؛ ميان احمدی نژاد و علی و صادق لاريجانی باشد.


اما امروز پايگاه خبری "بامدادخبر" ادعا کرد به اسناد محرمانه ای در اين باره دست يافته است. با اين تفاوت که در اسناد مورد اشاره "بامدادخبر" اين تنها محمدجواد لاريجانی نيست که متهم به زمين خواری شده است بلکه ديگر برادران لاريجانی از جمله علی و صادق لاريجاني، روسای قوای مقننه و قضاييه نيز با اتهام روبرو شده اند.


اين پايگاه خبری توضيح نداده که چه کسی اين اسناد را دراختيارش قرار داده است.


در اين گزارش آمده است: "محرمانه، شخصا مفتوح فرماييد و خيلی محرمانه بالای نامه‌هايی ذکر مي‌شود، که تا حدی بحث امنيتی دارند. اما گاهی اين نامه‌ها بحث شخصی و مرتبط با افراد عالی رتبه را در خود گنجانده‌اند و عموما بحث رانت را به ميان مي‌کشند. اين‌ها عناوين نامه‌هايی بود که به تازگی به دست ”بامدادخبر“ رسيده است. نامه‌هايی مرتبط با خانواده لاريجانی به ويژه تصرفات محمدجواد لاريجانی و صادق لاريجانی در اراضی طبيعی حومه ورامين."


اين پايگاه می گويد "پوشه‌ای محتوی ۱۲ برگه از اسناد محرمانه دولتی به امضای اشخاص مختلفی مانند محمدجواد لاريجاني، وحيد، دستيار ويژه بيت رهبري، محمدرضا اصغري، مديرکل حراست وزارت جهادکشاورزي، مهندس اسکندري، وزير جهادکشوری دولت نهم و�" به دستش رسيده و آن ها را منتشر کرده است.


از مهم‌ترين عناوينی که در اين نامه‌های ذکر شده است مي‌توان به تصرف بيش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشيه ورامين، حفر چندين حلقه چاه غير مجاز در اين منطقه، نگه داری بيش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غيرقانونی در دامداري‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاريجانی اشاره کرد.


از سوی ديگر محمدجواد لاريجانی در نامه‌های متعددی به مسئولين وقت از جمله وزير جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند اين اراضی دارد. اين در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاريجانی چندين بار مورد پيگرد قضايی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پيگرد صادر يا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.


در برگه‌ی ديگری نيز به تصرف اراضی حومه ورامين توسط آيت الله صادق لاريجانی رييس فعلی قوه قضاييه اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون رياست قوه قضاييه را بر عهده دارد.


اين اقدامات در نامه‌ای به تاريخ ۲۸ ارديبهشت ۸۷ به رئيس وقت قوه قضاييه آيت الله شاهرودی نيز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هيچ عکس العملی از سوی مراجع قضايی صورت نگرفته است.


برای مشاهده اسناد و نامه ها اينجا را کليک کنيد


http://bamdadkhabar.com/2012/06/6813/
27 خرداد 1391   

هیچ نظری موجود نیست: