۱۳۹۱ تیر ۲۲, پنجشنبه

60: اعدام یک بازاری بجرم ارتباط با سران جبهه ملی جهت سازماندهی راهپیمائی 25 خرداد...

تیر 1360: اعدام یک بازاری بجرم ارتباط با سران جبهه ملی جهت سازماندهی راهپیمائی 25 خرداد...

22/04/1391- روزنامه اطلاعات -3 سرمایه دار بزرگ بازار و 9 ضد انقلابی دیگر تیرباران شدند

3 سرمایه به جرم اغتشاش در بازار مسلمین، سازماندهی راهپیمائی 25 خرداد، تغذیه مالی ضد انقلاب و تصویب منشوری علیه جمهوری اسلامی اعدام شدند

دقایقی قبل از ظهر امروز دادستان انقلاب اسلامی مرکز ادله دادگاه انقلاب برای اعدام 12 تن از مفسدین فی الارض را طی اطلاعیه ای بشرح زیر اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه احکام محکومیت 12 نفر از محاربین و مفسدین یاغیان بر حکومت جمهوری اسلامی ایران که در دادگاه های انقلاب جمهوری اسلامی مرکز طبق حکم شرعی محکوم به اعدام گردیده اند، بشرح زیر به اطلاع امت مبارز ایران می رسد:
1-  کریم دستمالچی فرزند عبدالرحیم به جرم ایجاد اغتشاش در بازار مسلمین و به تعطیل کشاندن آن، کوشش در جهت بی اعتبار کردن جمهوری اسلامی ایران از طریق مصاحبه با تلویزیونهای خارج از کشور، ارتباط با سران جبهه ملی جهت راهپیمائی 25 خرداد، کمک مالی به گروهکهای ضد انقلاب، تصویب منشوری علیه جمهوری اسلامی ایران، مفسد فی الارض و باغی شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
2-  احمد جواهریان، فرزند محمد حسن از افراد وابسته و فعال سازمان منافقین بجرم ایجاد اغتشاش در بازار مسلمین و تغذیه مالی آنها و تشکیل خانه تیمی، شرکت در حمل سلاح از دانشگاه به مخفیگاه منافقین که توسط سازمان مزبور از دوبت به سرقت رفته بود، مفسد فی الارض و باغی شناخته شده و محکوم به اعدام گردید.
3-  یحیی رحیمی فرزند حسن از اعضای فعال و رهبران سازمان چریکهای فدائی خلق (شاخه اشرف دهقان) که در رهبری جنگهای مسلحانه در کردستان و ایجاد شبکه چریکی در مهاباد فعالیت گسترده ای داشته، محارب با خدا و رسول و مرتد فطری و مفسد فی الارض شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
4-  وحید همت بلند فرزند یعقوب از جناح چپ فدائیان خلق به جرم اقدام عملی در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی و پیروی از مش مبارزه مسلحانه مفسد، مرتد و باغی شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
5-  فضیلی فرزند مهدی، از هواداران سازمان منافقین که در درگیری مسلحانه 30 خرداد جاری شرکت داشت و قبلا نیز در درگیری پمپ بنزین خورشید که منجر به کشته شدن و زخمی شدن عده ای از مردم بیگناه گردیده شرکت نموده بود، مفسد و یاغی شناخته شد و محکوم به اعدام شد.
6-  سید مهدی طباطبائی فرزند اسماعیل از اعضای فعال سازمان منافقین به جرم ایجاد درگیری با مامورین، دخالت در ماموریت عملیاتی سپاه پاسداران، ایجاد اغتشاش و درگیری در زندان، محارب با خدا و رسول و باغی تشخیص داده شد و محکوم به اعدام گردید.
7-  صادق کرمی فرزند لسان از اعضای فعال سازمان منافقین که در یک خانی تیمی دستگیر و هنگام دستگیری با مامورین درگیر شده بود و بعد از دستگیری، در زندان ایجاد آشوب و بلوا نموده بود، بعنوان مفسد و محارب با خدا محکوم به اعدام گردید.
8-  محمد سماواتی فرزند ولی، از اعضای فعال سازمان منافقین که ضمن تغذیه مالی سازمان با استفاده از اتومبیل فولکس استیشن خود که به صورت آمبولانس در آورده، در درگیریهای خیابانی فعالیت می نموده، مفسد فی الارض و محارب با خدا و یاغی شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
9-  محمد قلی پور، فرزند گت آقا، کمک مالی سازمان منافقین و شرکت در تظاهرات و درگیری های قائم شهر که منجر به ایراد خسارات مالی و جانی گردید، مفسد و یاغی شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
10- ابراهیم نصیب، فرزند علی، قبلا از اعضاء چریکهای فدائی خلق بوده، و سپس تغییر موضع داده و از طرفداراد منافقین خلق گردیده بوده، به جرم حمله به اتومبیل سپاه پاسداران وسیله کوکتل مولوتف و به آتش کشیدن اتومبیل مزبور، محارب با خدا و مرتد فطری و یاغی شناخته شد و محکوم به اعدام گردید.
11- سید یار مراد شاه ابراهیمی فرزند سید رحمت الله به جرم جمع آوری نیرو برای پالیزبان و همکاری با نهضت مقاومت ملی به رهبری بختیار و فرستادن افراد به عراق، مفسد فی الارض و محارب با خدا شناخته شده و محکوم به اعدام گردید.
12- رضا رزاقی فرزند حسن به جرم زنای به عنف با دختر بچه 8 ساله و خفه کردن وی بعد از ارتکاب جنایت، محکوم به اعدام گردید.

احکام صادره شامگاه روز گذشته 21 تیر ماه سال جاری در محوطه زندان اوین بمرحله اجرا گذاشته شد.
روابط عمومی دادستانی انقلاب اسلامی مرکز

توضیح سایت انقلاب اسلامی-

در 25 خرداد 1360، آقای خمينى در سخنرانى خود اعلام مى‏كند : اگر سى و پنج مليون نفر بگويند بله من مى‏گويم نه. ...آن روز مسلح نداشتيم موفق شديم حالا مسلح نيز داريم! ...جبهه ملى مرتد است. ...من حالا هم توبه را قبول مى‏كنم. اسلام توبه را قبول مى‏كند. نهضت آزادى از راديو اعلام كند اين اطلاعيه جبهه ملى كفر آميز است...و آن آقا هم بروند از ملت عذرخواهى كند.
ساعتى بعد از پخش سخنان خمينى. از طريق راديو، نهضت آزادى تبرى جست و اعلام كرد در ميتينك جبهه ملی شركت ندارد .
تظاهرات جبهه ملى به حمايت از رئيس جمهور و دفاع از آزادیها، بر اثر تهديد چماقداران و پاسداران مسلح، در ميدان فردوسى، برگذار نمى‏شود. مخالفان بنی صدر با شعار مرگ بر بنی صدر خواستار اعدام او میشوند.
بنى‏صدر به مخفيگاه مى‏رود. از آنجا براى خمينى نامه‏اى مى‏فرستد و او را دعوت به رعايت قانون مى‏كند.

کریم دستمالچی, عضو فعال جبهه ملی خارج از کشور، در هامبورگ بود. او برای آقای خمینی در حومه پاریس (ورسای) خانه ای خرید تا اگر انقلاب سریع پیروز نشود، ایشان در آن خانه سکنی داشته باشند. شهید کریم دستمالچی از همان دوره اقامت در هامبورگ با آقای بهشتی هم، نزدیک بود! در 25 خرداد 1360، بنا بود بازار اعتصاب کند که تظاهرات با حضور آقای بنی صدر و سران جبهه ملی و نهضت آزادی از همان محل آغاز گردد. اما پس از سخنرانی آقای خمینی، همانطوری که در بالا آمد، نهضت آزادى تبرى جست و اعلام كرد، در ميتينك جبهه ملی شركت نمی کند. تظاهرات بر اثر تهديد چماقداران و پاسداران مسلح، در ميدان فردوسى، برگذار نشد. گناه شهید کریم دستمالچی فعالیت برای برگذاری این تظاهرات بود.
اما نوشته آقای رفسنجانی در باره صحبت آقای خمینی در 25 خرداد 60 و اطلاعیه نهضت آزادی، خواندنی است:
«خبر رسید که امام، در ملاقات علمای مازندران، مطالب مهمی علیه ملی گرایان و بنی صدر گفته اند. جبهه ملی و گروهکهای محارب اعلان راهپیمایی علیه حکومت کرده بودند و امام با این بیانات، باعث شدند که جرات آمدن به خیابان را نکنند و در عوض مردم حزب اللهی به خیابانها ریختند و شعارهای تند، مبنی بر عزل و محاکمه و اعدام بنی صدر و ملی گرایان دادند.// مهندس بازرگان، با اعلامیه ای خود را نجات داده (است)».:کتاب «عبور از بحران» - کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی- دفتر نشر معارف انقلاب- ص 155- 157

هیچ نظری موجود نیست: