۱۳۹۱ تیر ۲۲, پنجشنبه

سمندریان درگذشت

استاد حمید سمندریان درگذشت؛

این استاد بزرگ تئاتر ایران در حالی برای همیشه صحنه تئاتر را ترک کرد که آرزوی اجرای نمایش "گالیله" را به عنوان وصیت نامه هنری خود داشت. / پیکر حمید سمندریان ساعت 9 صبح روز شنبه از مقابل تالاری که به نام او (استاد سمندریان) در تماشاخانه‌ی ایرانشهر نامگذاری شده است، به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشییع خواهد شد.
حمید سمندریان استاد بزرگ تئاتر ایران سحرگاه امروز 22 تیرماه در منزل خود چشم از جهان فروبست.

به گزارش مهر، حمید سمندریان متولد 1310 سحرگاه 22 تیرماه بعد از دست و پنجه نرم کردن با بیماری در سن 81 سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت. این استاد بزرگ تئاتر ایران در حالی برای همیشه صحنه تئاتر را ترک کرد که آرزوی اجرای نمایش "گالیله" را به عنوان وصیت نامه هنری خود داشت.




سمندریان طی سه دهه گذشته تنها چهار اثر نمایشی را کارگردانی کرد و به صحنه برد و این در حالی بود که وی از جمله کارگردانان برجسته تئاتر در آسیا بود که در کشور آلمان و زیر نظر ادوارد مارکس کارگردان برجسته تئاتر دنیا کارگردانی را آموخت.
به گزار ایسنا؛ پیکر حمید سمندریان ساعت 9 صبح روز شنبه از مقابل تالاری که به نام او (استاد سمندریان) در تماشاخانه‌ی ایرانشهر نامگذاری شده است، به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشییع خواهد شد.
سایت بازتاب درگذشت پدر تئاتر ایران را به جامعه هنری و همچنین همسر وی خانم هما روستا تسلیت می گوید.

هیچ نظری موجود نیست: