۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

دومین افشاگری بازتاب: مخالفت صریح وزیر صنعت با توصیه 15هزار میلیاردی احمدی نژاد +سند

دومین افشاگری بازتاب: مخالفت صریح وزیر صنعت با توصیه 15هزار میلیاردی احمدی نژاد +سند

برخی مقامات این توصیه ها را به دلیل بی نتیجه ماندن آنها فاقد ارزش می دانند، اما باید توجه داشت پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و چندین پرونده بزرگ مالی دیگر از جمله پرونده های انصاری، هدایتی و زنوزی به دلیل وجود مشابه همین توصیه ها شکل گرفته و...
«بازتاب» در دومین افشاگری خود درباره توصیه 15هزار میلیارد تومانی احمدی نژاد برای پرداخت تسهیلات به محمدرضا زنوزی، سند مخالفت صریح غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت را با این توصیه عجیب منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، غضنفری در این سند با اظهار این که اگر به توصیه احمدی نژاد در رابطه با پرداخت 15 هزار میلیارد تومان به زنوزی عمل کند، باید از دیگر طرحهای نیمه تمام فولاد کشور صرف نظر نماید، این طرح را غیر فنی ارزیابی می کند.






وی ضمن تاکید بر لزوم همخوانی این طرح با طرح جامع فولاد و طرح توازن و مشخص شدن محل اعتبار 15000 میلیارد،  نوشته: طرح های برنامه ریزی شده و نیمه تمام فولادی که در دوران ساخت به سر می بردند، با کمبود منابع مالی جهت اتمام پروژه روبرو می باشند و اگر این مبلغ درخواستی برای طرح های فولادی نیمه تمام هزینه گردد، قطعا به خودکفایی در فولاد خواهیم رسید.

اگرچه غضنفری درباره این توصیه که از گنجایش اقتصاد معادن ایران خارج بوده، مقاومت کرده است، اما آیا سایر توصیه های احمدی نژاد درباره زنوزی بی تاثیر بوده است؟

 
برخی از مقامات این توصیه ها را به دلیل بی نتیجه ماندن آنها فاقد ارزش می دانند، اما باید توجه داشت پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و چندین پرونده بزرگ مالی دیگر از جمله پرونده های انصاری، هدایتی و زنوزی به دلیل وجود مشابه همین توصیه ها شکل گرفته و مقامات کشور باید پاسخگو باشند چگونه در پای یک نامه یک صفحه ای فاقد اعتبار فنی و قانونی، برای پرداخت 15هزار میلیارد اظهار نظر می کنند که: «طرح خوبی است. بررسی، اقدام و اعلام نتیجه نمایید.»

هیچ نظری موجود نیست: