۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

این ننگ نیست که این آدم برای مملکت تصمیم بگیرد؟

این ننگ نیست که این آدم برای مملکت تصمیم بگیرد؟

توهم وی در مورد خودش، موجب شده که او در رشته های مختلفی از فنی مهندسی گرفته تا پزشکی، محیط زیست، فلسفه، باستان شناسی و میراث فرهنگی و سایر رشته ها خود را صاحب نظر بداند و به هر قیمتی سعی کند برای خود در این زمینه ها سوابق جمع کند.
براساس وعده داده شده، «بازتاب» نخستین گزارش خود درباره محمدتقی هاشمیان، یکی از دانه درشت های اقتصادی را منتشر می کند.


به گزارش خبرنگار بازتاب، محمدتقی هاشمیان نام فردی است که شاید به جهات روانی و روحی نیازمند کمک و ترحم باشد، اما رفتارهای وی از جهت اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و امنیتی، یکی از تهدیدات جامعه محسوب می شود.
هاشمیان که تا چند سال پیش و قبل از گره خوردن با حلقه نخست احمدی نژاد فرد گمنامی بود، امروز به یکی از دانه درشت های اقتصادی تبدیل شده است.

فعالیتهای سنگین و دارای ابهام اقتصادی در شمال کشور، صنایع خودروسازی و تجارت عتیقه به همراه سایر فعالیتهایی که ثروت هنگفتی برای وی به همراه آورده است، از هاشمیان فردی خاص ساخته است.
علاقه وی به ارتباط با چهره های سیاسی و متنفذ موجب شده که وی از طرق مختلف این رابطه را برقرار کند که از جمله می توان به تجلیل از وی توسط دکتر ولایتی اشاره کرد.


اما هاشمیان ارتباطات استراتژیک خود را بر حلقه نخست محمود احمدی نژاد متمرکز کرده است که از جمله می توان به شریف ملک زاده، بقایی و اسفندیار رحیم مشایی اشاره کرد.
اگرچه بخش مهمی از سوابق هاشمیان به دلیل معذوریتهای اخلاقی و حرفه ای بازتاب قابل انتشار به صورت عمومی نیست، اما دستگاه های مربوطه در صورتی که مدیران و کارشناسانشان توسط هاشمیان نمک گیر و... نشده اند، می توانند به سادگی به ابعاد هولناک آن پی ببرند.

ارتباطات و ترددهای هاشمیان به لندن و فعالیتهایی که در انگلیس انجام می دهد نیز از جمله مسایل جالبی است که در پرونده وی به چشم می خورد.

با این حال اگر تنها این مسایل در مورد هاشمیان وجود داشت، نام وی در فهرست بلندبالای دانه درشتهای اقتصادی که از مصونیت برخوردارند به چشم نمی آمد؛ اما وی زا نظر روحی و روانی ویژگی های خاصی دارد.

خودشیفتگی بالای هاشمیان و توهم وی در مورد خودش، موجب شده که او در رشته های مختلفی از فنی مهندسی گرفته تا پزشکی، محیط زیست، فلسفه، باستان شناسی و میراث فرهنگی و سایر رشته ها خود را صاحب نظر بداند و به هر قیمتی سعی کند برای خود در این زمینه ها سوابق جمع کند.

از اختراع های عجیبی که از طرق مختلف به دست وی رسیده و به جشنواره های خاص در خارج از کشور ارسال گردیده، تا جایزه ای برای آنها کسب شود که در مورد این جشنواره ها گزارشهای متعددی در بازتاب قدیم منتشر شد تا مقالاتی که سفارش داده می شود تا به نام وی توسط روزنامه نگاران نوشته و در روزنامه های دولتی منتشر گردد.
همیچنین علاقه به استفاده از شخصیتهای محبوب ورزشی و هنری، بخش دیگری از سرگرمی های هاشمیان می باشد.
موزه تاریخ و تمدن شرق که هم مرکزی برای نمایشهای وی و هم پوششی برای تجارت عتیقه است، بخش دیگری از این فعالیتهاست.


نکته جالب دیگر این که هاشمیان پس از برکناری رییس سابق فرهنگستان هنر، توسط علی معلم دامغانی، رییس جدید این فرهنگستان به سمت مشاور ارشد منصوب شد که امید می رود روابط وی در همین حد مشاوره باقی بماند.



علاقه هاشمیان به حضور در فعالیتهای سیاسی باعث شده است تا وی علاوه برنقش آفرینی در انتخاباتهای گذشته، به فعالیت درباره انتخابات آینده نیز بپردازد. اما در این راستا نیز توهمات وی موجب انجام اقدامات جالبی شده است که از جمله می توان به ایجاد 22 تشکل هم اندیشی انتخاباتی جوانان تهرانی در هر منطقه شهرداری اشاره کرد که در حد ایجاد 22 وبلاگ که متن آن از روی هم کپی شده، باقی مانده است.

وی همچنین همچون دیگر نمونه های مشابه، علاقه فراوانی به استفاده از چهره های محبوب و مشهور برای مطرح کردن خود دارد که از این جمله می توان به استفاده از امیرقلعه نوعی برای ایجاد وجهه اشاره کرد؛ یا راه اندازی جشنواره دوقلوها و طرح خود در رسانه ها و جلب توجه عمومی به وی.



به هرحال دستگاههای مسئول موظفند اندکی زحمت به خود بدهند تا نسبت به ابعاد فعالیتهای این فرد و اثرگذاری او بر بخش مهمی از مسئولان کشور واکنش نشان دهند یا به این سوال پاسخ دهند که آیا واقعا ننگ نیست که چنین فردی برای مملکت تصمیم بگیرد؟

هیچ نظری موجود نیست: