۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

جا تهران ؛ سیاست ممنوع اما جنایت آزاد است / عکس + فیلم

جا تهران ؛ سیاست ممنوع اما جنایت آزاد است / عکس + فیلم

253768_115فعالان در تبعید : در حالیکه تمام تمرکز نیروهای سپاه و انتظامی و بسیج متمرکز به سرکوب  فعالین سیاسی و فرهنگی و منتقدین و وبلاگ نویسان میباشد . در حالیکه دستگیری و قتل ستار و پیش از آن ندا ها و سهراب ها و بهنود ها ووو در پرونده افتخاراتشان دارند و در حالیکه به سرکوب جنبش مردمی ایران از طریق کهریزک و اوین و شلاق و اخراج می بالند و در حالیکه وکلای متهمین و خانواده وکلا را هم تحت تدابیر امنیتی و بازداشت قرار می دهند ؛ و به آن می بالند ؛ ناگهان دوربین امنیتی یک ساختمان در تهران با ضبط یک جنایت در پایتخت به مثابه مشتی از خروار ؛ تمام پوچی و بی ثباتی دستگاه امنیتی یا همان دستگاه  سرکوب مردم ایران , و سستی و رویه رو به ضعف آن را , به تصویر می کشد .
این صحنه اما تنها نمایانگر چهره دستگاه سرکوب به تهایی نبوده و نیست ؛ به تصاویر نگاه کنید . با این وجود که خودروهای عبوری شاهد این صحنه هستند، اما یکی از موتورسوارها که ماسک به چهره دارد، آنها را با لگد و فریاد تهدید می‌کند تا از آنجا دور شوند. از سوی دیگر دو مرد که از ساختمان روبه‌رو خارج شده‌اند، از فاصله 7 متری به تماشای صحنه زورگیری می‌ایستند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و حتی با فریاد بقیه را خبر نمی‌کنند!!. .
این تصاویر و فیلم که توسط تارنمای عصر ایران منتشر شده ؛ چهار زورگیر را نشان می دهد که  با دو موتورسیکلت سبک در هنگام روز و مقابل چشمان شهروندان به یک مرد حمله می‌کنند تا به او دستبرد بزنند.
 سارقان با تهدید قمه، مالباخته را مجبور می‌کنند تا کیف و کت خودش را تحویل بدهد، اما او مقاومت می‌کند و یکی از زورگیرها پس از گرفتن اموال مرد، با وارد آوردن ناگهانی یک ضربه قمه، صورت او را مضروب می‌کند تا زمین‌گیر شود و نتواند تعقیب‌شان کند، سپس هر چهار سارق از صحنه وقوع جرم می‌گریزند.
:تصاویری از این جنایت 
253767_745 
253768_115
253769_614
: فیلم ضبط شده از این زورگیری در یک روز پاییزی در پایتخت ایران

هیچ نظری موجود نیست: