۱۳۹۲ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

این گوی و این میدان- (بخشی از مصاحبه ایرج مصداقی) ایرج مصداقی نویسنده کتاب «نه زیستن نه مرگ» در مصاحبه تلویزیونی با فرامرز خدایاری (تلویزیون اندیشه، در آمریکا) در مورد گزارش ۹۲، نامه‌ی سرگشاده به مسعود رجوی ایرج مصداقی صحبت کرده است. نوشتار زیر دقیقه ۴۳ تا ۴۶ از مصاحبه مزبور است.

این گوی و این میدان- (بخشی از مصاحبه ایرج مصداقی)

ایرج مصداقی نویسنده کتاب «نه زیستن نه مرگ» در مصاحبه تلویزیونی با فرامرز خدایاری (تلویزیون اندیشه، در آمریکا) در مورد
صحبت کرده است.
نوشتار زیر دقیقه ۴۳ تا ۴۶ از مصاحبه مزبور است.

وقتی شما نوشته ای را به عنوان نامه سرگشاده انتشار می‌دید یعنی دیگه مقصد، فردی که مورد خطاب قرار می‌گیره نیست...
چون قبلاً این مسائل همه مطرح شده، این بار شما آنرا به داوری عمومی ارجاع می‌دید و از اونجاست که می‌خواهید پاسخها روشن بشود و در واقع افکار عمومی نسبت به مسائل، توجیه بشه یا قضاوت بکند.
در (آخرین صفحات) نامه ام هم اشاره شده که حاضرم سر همه مواردی که مطرح کرده ام (به تنهائی) با هر کسی، با هر جمعی، هرکجا که (مجاهدین) تعیین کنند بحث و مناظره کنم...
این نشون می‌ده که نسبت به آنچه میگم مطمئن هستم و لااقل زندگی ده سال گذشته من و کتابهائی که منتشر کردم نشون می‌ده تا به چیزی مطمئن نباشم و به اندازه کافی سند و مرجع نسبت به آن نداشته باشم و لااقل نتونم به نحو احسن ازش دفاع کنم دست به قلم نمی‌برم.
این مورد (گزارش ۹۲. نامه به مسعود رجوی) هم، جدا از آن مسائل نیست...
...
یادم هست در سال ۵۸-۵۹ آقای مسعود رجوی از بهشتی می‌خواستند که در یک مناظره شرکت کنند. تیترش هم این بود: «دادگاه خلق: مسعود رجوی دکتر بهشتی را به مناظره زنده رادیو تلویزیونی دعوت می‌کند.»
خب، آن موقع، رادیو تلویزیون دست بهشتی بود، دست خمینی بود. دست جناح حاکم بود و آنها به این نوع از گفتگو تن درندادند و جامعه رفت به سمتی که می‌بینیم چه هزینه های سنگینی به جامعه مون تحمیل شد و چه سرمایه هایی از بین رفت.
خب، قطعاً مسئول اول (تن ندادن به مناظره) هم، همان بهشتی بود. خمینی بود. جناح حاکم بود. نظام جمهوری اسلامی بود که این امکان را از جامعه سلب کردند. آنها بودند که قدرت را در اختیار داشتند نه نیروی سیاسی(ای) مثل مجاهدین که آن موقع اتفاقاً قربانی بودند و (حتی) از حقوق خودشان هم می‌گذشتند (استفاده نمی‌کردند.)
...
خب، حالا حرف من این است که شما امروز «سیمای آزادی» و «تلویزیون ملی ایران» دارید. شما امکانات بسیار زیاد دارید. آنچه شما دعوت می‌کردید آنها بهش پاسخ مثبت ندادند. امروز من شما را (به مناظره رویاروی، هر کجا که شما بخواهید و با هر فرد و جمعی که پیشنهاد کنید) دعوت می‌کنم. من که بدتر از بهشتی نیستم. شما قبلاً می‌خواستید که مردم داوری کنند. حالا این بار هم داوری کنند. این گوی و این میدان.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
http://www.youtube.com/watch?v=pU20XhmEcKk

منبع:پژواک ایران

هیچ نظری موجود نیست: