۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه





فوروم ایرانیان، 19 جولای 2013
فاطمه حقیقت جو و دیگر اصلاح طلبان تبعیدی که با دریافت کمک های شایان مالی و سیاسی از محافل آمریکائی و اروپائی، دهها موسسه و مرکز سیاسی یا فرهنگی براه انداخته و با سرنگونی رژیم مخالفت میکنند، اگر آنچنانچه خود میگویند دموکرات و خواهان شفافیت سیاسی هستند، باید در اولین گام منابع مالی خود را در معرض قضاوت هموطنان قرار دهند
---------------------------------------  
سایت بی بی سی مقاله ای تحت عنوان "چرا جمهوری اسلامی را نباید برانداخت" منتشر کرده که نویسنده آن، شخصی است بنام محسن جلالی که بعنوان پژوهشگر "موسسۀ خشونت پرهیزی برای دموکراسی" در بوستون آمریکا معرفی شده است. برای اطلاع آندسته از هموطنان که نام پرطمطراق این موسسه را برای اولین بار می شنوند یادآور میشویم که رئیس آن، فاطمه حقیقت جو نماینده سابق اصلاح طلب مجلس رژیم آخوندی و همسر ایشان محمد تهوری میباشند و با بودجه محافل آمریکائی طرفدار مماشات این موسسه را اداره میکنند. جلالی نیز کارمند و حقوق بگیر این موسسه است. مقالات قبلی جلالی در بی بی سی نیز در همین راستا، یعنی عدم تحریم انتخابات، قبول اصلاح طلبی در نظام ولایت فقیه و از اینگونه مقولات رژیم پسند بوده اند.
مدتهاست که چاپ اینگونه مقالات از طرف اصلاح طلبان حکومتی و همچنین، کمک رسانی بی بی سی و رسانه های مشابه برای جاانداختن این اندرزهای برادرانه، باعث شگفتی هیچ کس نیست. اما یادآوری یک نکته ضروری است.
چند سال پیش در اوج جنبش مردمی که صدها هزار نفر از هموطنان در خیابانهای تهران فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدادند، اکبر گنجی با مقالات و مصاحبه های متعدد، به هموطنان هشدار میداد که سقوط رژیم بسیار مضر است و باید دعا کرد که رژیم ولایت فقیه سقوط نکند. وی در سایت رادیو فردا نوشت: :"به سود ما نيست امروز رژيم جمهوری اسلامی سرنگون شود."
وجه مشترک گنجی، حقیقت جو و بسیاری دیگر از اصلاح طلبان که به خارج آمده و با تمام قوا در جهت ممانعت از شکل گیری آلترناتیوهای دموکراتیک و ساختار شکن تلاش میکنند این است که جملگی از کمک های مالی محافل طرفدار دوستی با رژیم آخوندی و بویژه لابی های تجاری بهره مند هستند و با استفاده از این کمک ها، شبکه وسیعی از موسسات سیاسی، فرهنگی و رسانه ای براه انداخته اند و در جهت اهداف سیاسی خود فعالیت میکنند.
بعنوان مثال، موسسه CATO  که یک جایزه نیم میلیون دلاری به اکبر گنجی داد، برای گشایش بازار ایران لابی میکند. طبق اسناد دادگاه حسن داعی و نایاک، موسسه کیتو، بهمراه لابی کمپانی های بزرگ آمریکا موسوم به USA*Engage و نایاک در کنگره آمریکا لابی میکرد تا آمریکا با جمهوری اسلامی سازش کند. برخی از اسناد مربوط به لابی مشترک موسسه کیتو با نایاک و همچنین USA*Engage در آدرس های زیر قرار داده شده اند. در بخشی از این اسناد، لیلا زند، همکار رحیم مشائی، مشغول هماهنگی فعالیت های لابی با موسسه کیتو میباشد. (کیتو سری اول -  کیتو سری دوم - کیتو سری سوم - کیتو سری چهارم)
اسناد لابی مشترک نایاک با USA*Engage  نیز در این آدرس قرار دارند.
صد البته، نمی توان با اطمینان خاطر گفت که تلاش های حقیقت جو، گنجی و دیگر اصلاح طلبان تبعیدی برای جلوگیری از سقوط جمهوری اسلامی، ناشی از کمک های مادی محافل طرفدار دوستی با رژیم آخوندی، بویژه لابی های نفتی میباشد. این احتمال نیز هست که این افراد واقعا به دموکراسی و پرهیز از خشونت اعتقاد داشته و از زاویه دلسوزی برای مردم ایران و برقراری دموکراسی در کشور اینگونه مطالب را می نویسند.
برای روشن شدن میزان پایداری این افراد به دموکراسی و صداقت با مردم ایران، باید از این دسته از اصلاح طلبان خواست تا در گام نخست، به یکی از اصول دموکراسی یعنی شفافیت تن دهند و در اولین فرصت روی وبسایت و وبلاگ های شان، با حروف درشت و در جائی که در معرض دید هموطنان باشد، منبع درآمد های خود و بویژه میزان کمک های مادی از موسسات آمریکائی را منتشر کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست: