۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

برداشت 700 میلیاردی از منابع غیرقانونی توسط دولت احمدی نژاد

ایسنا: دولت دهم خارج از ضوابط بودجه 91 مبلغی بالغ بر 700 میلیارد تومان را از منابع پیش بینی نشده برداشت و در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هزینه کرده است.
در حالی که در قانون بودجه 91 چارچوب تامین منابع برای هزینه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تعیین شده بود دولت وقت چندان به آن پایبند نماند.
در قانون بودجه 91 در اجرای بند مربوط به هدفمندی یارانه ها تاکید شده بود که اختصاص و پرداخت هرگونه وجهی برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمندکردن یارانه ها همچنین یارانه های مورد اشاره در این قانون ممنوع است.
این در حالی که دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه سال 91 اجرای این قانون توسط دولت دهم را تایید نمی کند و این گزارش مبین عدم رعایت مفاد حکم این بند است.
بررسی های کارشناسان دیوان محاسبات حاکی از آن است که سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال 1391 مبلغ772 میلیارد تومان را علاوه بر وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندکردن یارانه ها و یارانه های موضوع قانون بودجه سال 1391 کل کشور دریافت و در راستای اجرای قانون هدفمندی پرداخت کرده است.
اما دولت در حالی در سال 91 این مبلغ بیش از 700 میلیارد تومانی را بر خلاف قانون تامین و هزینه کرده است که بی تردید بخش اعظم آن را به کسری های خود برای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی در هر ماه اختصاص داده است یارانه ای که خود بر خلاف قانون مصوب هدفمندی یارانه ها به عموم جامعه اختصاص داده بود.
بر این اساس نزدیک به 704 میلیارد و 200 میلیون تومان از مبلغی که خارج از منابع قانونی تعیین شده مورد استفاده قرار گرفت از محل فروش میعانات گازی تحویلی به مجتمع های پتروشیمی یعنی از سهم دولت در این بخش تامین شده است.
همچنین 31 میلیارد و 800 میلیون تومان دیگر نیز از محل برگشت اضافه واریزی عوارض و مالیات مربوط به وزارت کشور برداشت شده است.
 

هیچ نظری موجود نیست: