۱۳۹۲ اسفند ۷, چهارشنبه

رفداران حزب نئوفاشیستی «سوبودا» این روزها با علم و کتل خود در خیابان های کیف آشکارا رژه می روند و به فعالین چپ و اتحادیه های کارگری حمله می کنند.

رفداران حزب نئوفاشیستی «سوبودا» این روزها با علم و کتل خود در خیابان های کیف آشکارا رژه می روند و به فعالین چپ و اتحادیه های کارگری حمله می کنند. آن ها در صفوف معترضینی قرار دارند که رئیس جمهور اوکراین را از قدرت خلع کردند. از میزان نفوذ آن ها اطلاعی در دست نداریم. بنابر برخی گزارش ها حزب «سووبودا» چهارمین حزب بزرگ اکرایین با 35 کرسی از 450 کرسی پارلمان است که با احزاب نئوفاشیست در کشورهای دیگر دارای پیوندهای محکمی است. منابع وابسته به گروه های چپ در اوکراین و روسیه می گویند «سوبودا» مستقبما از سوی واشنگتن حمایت می شود. درستی این ادعا از سوی منابع دیگر معلوم نیست. اما یک چیز معلوم است. سناتور مک گین، سناتور آمریکایی بدنام در نزد ایرانیان که در تمام این سال ها بی وقفه برای بروز جنگ بین ایران و آمریکا کوشیده است، با رهبران این حزب در برابر دوربین ها ایستاده و عکس گرفته است.
کسی که تحولات اوکراین را از طریق منابع غربی دنبال می کند، در مورد رژه ی نئوفاشیست ها در خیابان های اوکراین اطلاع زیادی بدست نمی آورد. سکوت رسانه ها و دولت های غربی این پرسش را به میان می آورد که جنگ اروپا و آمریکا با روسیه در اوکراین آیا قرار است به سر برآوردن یک فاشیسم تازه کمک کند؟

عکس های زیر که نئوفاشیست ها را در خیآبان های اوکراین نشان می دهد در منبع زیر منتشر شده است:
www.globalresearch.ca
اخبار روز این عکس ها را از سایت «نوید نو» برداشته است:
































هیچ نظری موجود نیست: