۱۳۹۲ اسفند ۲۸, چهارشنبه

انتخاب مریم رجوی به عنوان «پرافتخار زن سال ۲۰۱۳ » و پروفسور «راج بالدو»


 ایرج مصداقی

در اخبار منتشر شده توسط سایت‌های وابسته به مجاهدین آمده است:
«انتخاب مريم رجوی به عنوان «پرافتخارترين» زن سال ۲۰۱۳ ، توسط انجمن غيردولتی «جی.بی.ای» از انجمنهای مشورتی سازمان ملل «انجمن معتقدان به خدا» ـ جی.بی.ای ـ از انجمنهای مشورتی سازمان ملل متحد، اعلام کرد اين انجمن در آستانه روز جهانی زن از بين سه کانديدا، خانم مريم رجوي را به عنوان «پرافتخارترين» زن سال ۲۰۱۳ انتخاب نمود. کانديداهای ديگر ميشل اوباما، بانوی اول آمريکا و سونيا گاندی رهبر حزب کنگره هندوستان بودند.
 
سازمان غيردولتی جی.بی.ای با نزديک به پنجاه سال سابقه در دفاع از حقوق بشر و صلح جهانی، در آستانه ۸مارس، يک زن را که در طول سال ۲۰۱۳ بيشترين خدمت به کشور خود با وجود تمامی شرايط نامساعد کرده باشد و صدای نقض حقوق بشر در سرزمينش را منعکس کرده يا در بهبود شرايط اقتصادی هوطنانشان و کمک به اهداف اجتماعی ديگر تأثير گذار بوده، برای قدرد انی انتخاب نمود.
 
انجمن «جی.بی.ای» اسامی سه کانديدا برای سال ۲۰۱۳ را که از بين ده ها زن برجسته از نقاط مختلف جهان انتخاب شده بودند، در روز دوم مارس اعلام کرد و سپس در روز ۴مارس در نشست کميته اجرايی خود مريم رجوی را به عنوان پرافتخار ترين زن سال که بايد مورد قدردانی قرار بگيرد، از بين اين سه کانديدا معرفی نمود.

به دنبال اين انتخاب پرفسور راج بالدو، رئيس انجمن و از دانشمندان شناخته شده در تئوريهای کيهانی، طی سخنانی در تشريح علت انتخاب مريم رجوی گفت:
۱. مريم رجوی زنی بزرگ و شجاع در سياستهای کشورش است. همانند خانم اينديرا گاندی که زمانی نخست وزير هند بود و رهبری جنبش عدم تعهد را برعهده داشت...»
 
 
تعدادی از دوستان به طرق مختلف از من در مورد این سازمان و پروفسور راج بالدو و اعتبار جایزه یاد شده سؤال کرده‌اند. در پاسخ سعی می‌کنم شرحی کوتاه از سابقه‌ی پروفسور راج بالدو Dr. Raj Baldev و فعالیت‌هایش بدهم.
 
دکتر راج بالدو،  Dr. Raj Baldev هندی‌الاصل است و در سال ۱۹۲۷ در شهر مونتگمری به دنیا آمد. این شهر هم‌اکنون در پاکستان واقع است.
 
در سایت‌‌های مجاهدین از وی به عنوان دانشمند شناخته شده‌ی «تئوری‌های کیهانی» نام برده شده است بدون این که توضیحی در این مورد داده شود. اما بایستی بگویم که دکتر راج بالدو یک پیشگو و طالع‌بین هندی است.
در سایت وی آمده است که دکتر بالدو در پیش‌گویی و طالع بینی همچون نوسترداموس معروف است و مردم خود به عینه موضوع را تجربه کرده‌اند. اما روش کاربردی وی برای پیش‌گویی تا حدودی متفاوت است. او با محاسبه‌ از طریق آب، انگشتان دست، انگشتان پا، زمان پرسش سؤالات و طالع‌بینی در میان اعضای خانواده ،عوامل منطقه‌ای جهانی به پیش‌گویی دست می‌زند. این سیستم به عنوان SARJATIK به خوبی شناخته شده است و در ارتباط با همه‌ی، از جمله یک فرد، گروه، منطقه یا کشور جواب می‌دهد.  
 
 
دکتر راج بالدو پیش از سقوط صدام حسین به دعوت او به عراق رفته و در پارلمان این کشور برای نمایندگان مجلس عراق سخنرانی کرده است. همچنین او بطور مرتب به معاونان صدام حسین و شخص وی بطور خصوصی مشاوره می‌داد.
 
 
 
ظاهراً شناخت مجاهدین از وی به همان دوران و ارتباط با افراد بلندپایه‌ی دولت صدام حسین بر می‌گردد. وی نظریات بدیعی در مخالفت با تئوری داروین و بیگ بنگ دارد! که به منظور جلوگیری از اطاله‌ی کلام از تشریح آن‌ها خودداری می‌کنم.  
او همچنین خود را مرد نامرئی پشت توقف جنگ ایران و عراق معرفی می‌کند!
 
 
مجاهدین در مقالاتی که از وی انتشار می‌دهند به عنوان منبع به نشریه‌‌ی «اينترنشنال ريپورتر» ارجاع می‌دهند که سایتی است در هند با دفاتری در شهرهای دهلی نو و گورگائون. سردبیر این رسانه‌ نیز دکتر راج بالدو است که هر از چندی مقالاتی در دفاع از مجاهدین، اشرف، لیبرتی و در مخالفت با نوری‌المالکی و ... می‌نویسد و مواضع دیکته شده‌ی مجاهدین را تکرار می‌کند.  
 
از آن‌جایی که معتقدم «هیچ گربه‌ای» آن‌هم از هند «برای رضا خدا» در عراق موش نمی‌گیرد بعید می‌دانم دکتر راج بالدو Dr. Raj Baldev در ارتباط با انتخاب مریم رجوی به عنوان زن برگزیده سال ۲۰۱۳ تنها «رضای خدا»‌ را در نظر گرفته و فعالیت‌های اجتماعی او را هم‌ردیف مادر ترزا معرفی کرده باشد.
جنبه‌ی مهم این جایزه آن است که انجمن مزبور برای اولین بار به این ابتکار دست زده و استارت فعالیت خود در زمینه‌ی انتخاب پرافتخارترین زن سال را با انتخاب مریم رجوی آغاز کرده است.  
در مورد اهمیت انتخاب مریم رجوی به عنوان برترین زن سال ۲۰۱۳ که از آن به عنوان «افتخار نادر» نام برده شده بایستی بگویم که خبر آن تنها در سایت‌های وابسته به مجاهدین و فیس‌بوک‌های هواداران این سازمان و «اینترنشنال ریپوتر» انتشار یافته است.
 
در سایت اینترنشنال ریپورتر آمده است که این «افتخار نادر» را « انجمن معتقدان به خدا » در همکاری با International Reporter «اینترنشنال ریپورتر» و مدیا بین‌المللی Media International)) به مریم رجوی اعطا کرده است. طرفه آن‌که گرداننده‌ی هر سه نهاد جناب راج بالدو است.
 
 
دکتر راج بالدو، البته پیشتر در مقالات خود  کشتار و گروگانگيری در اشرف را محکوم کرده بود؛
 
 
برای آزادی هفت گروگان اشرفی فراخوان داده بود؛
 
 
خواهان انتقال افراد کمپ لیبرتی به اشرف شده بود؛
 
 
تحت عنوان «رئيس هيأت صلح جهانی» از وزير خارجه آمريکا خواستار حذف نام سازمان مجاهدين از ليست تروريستی شده بود؛
 
 
تحت عنوان رئیس هیأت صلح جهانی، اعدام زندانیان سیاسی توسط رژیم آخوندی را محکوم کرده و از خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت به خاطر آرمان بشردوستانه و مقابله با دیکتاتوری مذهبی آخوندی قدردانی نموده؛
 
 
از آن‌جایی که سایت «اینترنشنال ریپورتر» بسیار معتبر است در تیتر مقاله‌ای به قلم پروفسور راج بالدو به جای مریم رجوی، «مریم رضوی» آمده است و ظاهراً نه سردبیر محترم و نه اعطا کنندگان جایزه متوجه‌ آن نشده‌اند. در این مقاله پروفسور راج بالدو مدعی شده است:‌
 
«بیشتر مردم ایران که دوستدار آزادی و یک حکومت خوب در کشورشان هستند، انتظار دارند که مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران برای (نجات کودکانی که به بردگی گرفته می‌شوند) مداخله کند. اما چگونه؟
مردم ایران صادقانه از مریم رجوی می‌خواهند که به نجات آنان برخیزد و ملت را هدایت و تصحیح کند که از چه طریق به حرکت در آیند و چگونه تک تک شهروندان از ارزش‌های انسانی بهره‌مند شود. »
 
 
وی در سال‌های گذشته یکی از چهره‌های سایت‌های عربی زبان وابسته به مجاهدین بوده است که هر از چندگاهی او را معرفی کرده‌اند. در زیر نمونه‌هایی از مقالات و فراخوان‌های وی در سایت‌ عربی مجاهدین ‌آمده است:‌
 
 
 
در مورد «رتبه‌‌ی مشورتی سازمان ملل» این انجمن بایستی بگویم که «انجمن دفاع از قربانیان خشونت» وابسته به وزارت اطلاعات و یک دوجین سازمان مشابه دست‌ساز رژیم نیز دارای رتبه‌ی مشورتی سازمان ملل هستند و این عنوان به این معنا نیست که سازمان ملل متحد برای پیشبرد کارهایش با این سازمان‌ها مشورت می‌کند.
حتماً دریافت عناوین «پرافتخار» از سازمان‌ها و اشخاص معتبر آن هم برای اولین بار، از رهبری مجاهدین مسئله حل می‌کند که برای آن هزینه می‌کنند. اما چه مسئله‌ای از مردم ایران حل می‌کند خدا می‌داند!
 
 
ایرج مصداقی
۲۳ اسفند ۱۳۹۲
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست: