۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

اعتصاب در خیابان لاله زار تهران؛ معترضان در مسجد تجمع کردند



lalezar
تلاش بی نتیجه پلیس برای پایان دادن به اعتصاب
خیابان لاله زار تهران که بورس لوازم برقی و الکتریکی است، صبح امروز شاهد اعتصاب فعالان این صنف بود و حضور پلیس هم نتوانست اعتصاب را به پایان بکشاند. معترضان پس از تجمع در مسجد، نمایندگانی را برای مذاکره با دولت تعیین کرده اند که قرار است روز سه شنبه نهم اردیبهشت ماه با معاون استاندار جلسه داشته باشند….
کسبه و مغازه داران خیابان لاله زار تهران صبح امروز در اعتراض به نرخ مالیات بر ارزش افزوده کرکره‌های مغازه‌ها را پایین کشیدند و اعتصاب کردند.
به گزارش کلمه، خیابان لاله زار که بورس لوازم برقی و الکتریکی است و یکی از پرمراجعه‌ترین خیابان‌های اطراف میدان امام خمینی تهران محسوب می‌شود، صبح امروز شاهد اعتصاب فعالان این صنف بود و کسب و کار در این خیابان تقریبا به طور کامل به تعطیلی کشیده شد.
فروشندگان لوازم الکتریکی و برقی به نرخ تعیین شده برای مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۹۳ اعتراض داشتند. این نرخ برای سال ۹۳ معادل ۸ درصد در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، در پی گسترش اعتصاب به سراسر خیابان لاله زار تا نزدیک تقاطع خیابان جمهوری، پلیس در محل حضور یافت و به رایزنی با کسبه و فعالان صنف برای باز کردن مغازه‌ها پرداخت. اما تلاش پلیس برای پایان دادن اعتصاب تا بعدازظهر روز یکشنبه بی نتیجه بود.
فعالان صنف الکتریک تهران نیز کسبه و مغازه‌داران عضو این صنف را به تجمع در مسجد خیابان لاله زار فراخواندند و نمایندگانی را برای مذاکره با دولت تعیین کردند.
به گفته رئیس صنف امور تولیدی و خدمات فنی، نمایندگان اعتصاب کنندگان قرار است روز سه شنبه نهم اردیبهشت ماه با رئیس سازمان امور مالیاتی و معاون استاندار تهران جلسه داشته باشند تا اعتراض خود را به گوش این مسئولان برسانند.

هیچ نظری موجود نیست: