۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

افشای قرارداد چند میلیارد دلاری سعید مرتضوی با بابک زنجانی


افشای قرارداد چند میلیارد دلاری سعید مرتضوی با بابک زنجانی

سعید مرتضوی روز دوشنبه دهم شهریور به دادسرا رفت
سعید مرتضوی روز دوشنبه دهم شهریور به دادسرا رفت
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، یکی از اتهامات سعید مرتضوی را، قرارداد معامله ۴۰۰ میلیارد ینی (۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار) او با بابک زنجانی دانست.
به گفته «حسین دهدشتی»، نماینده مجلس ایران، واگذاری ۱۳۸ شرکت و کارخانه در قالب شرکت شستا به بابک زنجانی، سرمایه‌دار زندانی، یکی از اتهامات سعید مرتضوی، رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی است. شرکت شستا، سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی را مدیریت می‌کند.
سعید مرتضوی که روز دوشنبه گذشته برای رسیدگی پرونده خود راهی دادسرای کارکنان دولت شد، با اتهامات متعددی از جمله فساد مالی روبروست. مرتضوی به خبرنگاران گفت که هیچگونه معامله‌ای با بابک زنجانی انجام نداده است. این درحالیست که رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفته است که اسناد معامله مرتضوی با زنجانی وجود دارد.
به گفته دهدشتی، مرتضوی در قرارداد واگذاری چندین شرکت، پنج چک به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ین ژاپن، برای تضمین قرارداد به بابک زنجانی تحویل داده است.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: «بر اساس قانون، مرتضوی هیچ اختیاری برای انجام معامله با افراد دیگر به ویژه بابک زنجانی نداشته زیرا این اقدام بدون مصوبه سازمان بوده که این خود یک تخلف بزرگ وی در دوران ریاست سازمان تأمین اجتماعی است.»
او تخلف دیگر مرتضوی را ارائه چک به زنجانی برای تضمین قرارداد از سوی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
بابک زنجانی، سرمایه‌دار ایرانی، متهم است که حدود ۸ هزار میلیارد تومان به دولت بدهکار است. مسئولان دولتی زنجانی را به انجام معاملات غیرقانونی با دولت سابق و بازپس ندادن پول فروش نفت متهم کرده‌اند. در سالهای آخر دولت محمود احمدی‌نژاد، بابک زنجانی برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فروش نفت ایران، با دولت همکاری می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست: