۱۳۹۳ مهر ۱۳, یکشنبه

داعش در یک کیلومتری کوبانی، پیشمرگه ها آماده نبرد کوچه به کوچه


smaller_textlarger_text
نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) حلقه محاصره شهر کوبانی سوریه را تا یک کیلومتری این شهر تنگتر کرده اند. ظاهراً پیشمرگه های کرد که از کوبانی دفاع می کنند خود را آماده نبرد خیابانی و کوچه به کوچه با داعش می کنند.
عصمت شیخ، فرمانده پیشمرگه ها روز جمعه با اشاره به پیشروی گروه داعش، نسبت به وقوع قتل و کشتار در صورت سقوط این شهر هشدار داد. وی در تماسی تلفنی به رویترز گفت مرزها بسته اند و نیروی تقویتی و کمکی به ما نمی رسد.
همزمان، جان آلن، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین المللی برای مقابله با گروه دولت اسلامی گفت این ائتلاف با حملات هوایی، آموزش نظامی و نیز کمک های مالی از مبارزانی که با داعش می جنگند پشتیبانی خواهد کرد.
اما حملات هوایی آمریکا و متحدانش تاکنون مانع پیشروی افراط گرایان داعش بسوی کوبانی نشده است.
ترکیه نیز که تانکهایش را در این سوی مرز و مشرف به کوبانی سوریه مستقر کرده است تا به این لحظه دست به عملیات نظامی علیه داعش نزده است اما می گوید نخواهد گذاشت کوبانی سقوط کند.
در معادله قدرت موجود در منطقه آنچه آنکار را نگران و در انجام عملیات نظامی علیه داعش مردد کرده است از یک سو امکان تحکیم رژیم بشار اسد در سایه تضعیف مخالفان مسلح او و از سوی دیگر قدرتمند شدن حزب کارگران کردستان، پ کا کا، در سایه همراهی آن با ائتلاف بین الملل علیه داعش است.

هیچ نظری موجود نیست: