۱۳۹۳ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

یورش وحشیانه به سلول زندانی سیاسی نگار حائری در زندان قرچک ورامین

یورش وحشیانه به سلول زندانی سیاسی نگار حائری در زندان قرچک ورامین


haeri.

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»
در طی چند روزگذشته زندانبانان در زندان قرچک ورامین به سلول زندانی سیاسی نگار حائری یورش وحشیانه بردند و با برخوردهای غیر انسانی و وحشیانه اقدام به بازرسی سلول وی نمودند.
زندانبانان اقدام به جمع آوری دست نوشته های وی نمودند و او را مورد بازرسی توهین آمیز بدنی قرار دادند. در یورش وحشیانه به سلول این زندانی سیاسی زن زندانبانان مرد را بکار برده بودند و این در حالی است که این زندان محل نگهداری زنان زندانی است. زندانبانان همچنین او را تهدید کردند که در صورت انعکاس خبر یورش به سلولش و برخوردها با وی، او را تحت فشارهای بیشتری قرار خواهند داد.
زندانی سیاسی نگار حائری توسط باندهای مافیایی زندان که در پخش مواد مخدر و سرکوب زندانیان نقش دارند و توسط رئیس و اطلاعات زندان هدایت می شوند دائما مورد اذیت و آزار قرار دارد.
این زندانی سیاسی زن در اثر وضعیت بد بهداشتی و عدم درمان چشمان وی دچار عفونت شدید شده است و بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان او هستند .زندانبانان در جواب به اعتراضات وی نسبت به عدم درمان و شرایط غیر انسانی به وی گفته اند :کاری خواهیم کرد که تو عین سگ اینجا بمیری.
وضعیت اسفبار زندان قرچک ورامین و ظلم و رفتارهای غیر انسانی در این زندان هر روز در حال افزایش است و زندانیان زن ازامکانات اولیه انسانی محروم هستند و دائما از طرف مأمورین زندان مورد آزار و اذیت و رفتارهای غیر انسانی و وحشیگری قرار می گیرند. و به گفته تعداد زیادی از زندانیان عادی زن که می گویند در زندان و در زمان بازداشت دائما مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند .
نگار حائری حقوقدان ودختر ماشاءالله حائری زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج است.
وی به دلیل مصاحبه‌ در مورد وضعیت سلامتی پدرش؛‌ پرونده جدیدی برای او گشوده شد و در نهایت ۴ خردادماه بازداشت و به دستور علیرضا خورشیدی بازپرس شعبه ۲ دادسرای امنیت اوین به زندان قرچک فرستاده شده است.
نگار حائری پیش از این نیز در سال ۹۰ و ۹۱ مدتی زندانی بوده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود؛ اما در دادگاه به دوسال حبس تعزیری و ۵ سال تعلیقی محکوم شده و همچنین پرونده وکالت او نیز به مدت ۱۰ سال به حالت تعلیق درآمده است
.

هیچ نظری موجود نیست: