۱۳۹۴ مرداد ۱, پنجشنبه

مرد فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد


هبرون (الخلیل) در روزهای اخیر شاهد درگیری بین فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی بوده است
یک مرد فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شده است.
منابع بیمارستانی در کرانه باختری رود اردن گفته‌اند که روز پنجشنبه، ١ مرداد (٢٣ تیر)، هنگامی که سربازان اسرائیلی برای بازداشت یک مرد فلسطینی به خانه او مراجعه کردند، پدر این مرد به ضرب گلوله سربازان کشته شد. خود فرد مورد نظر نیز در اثر اصابت گلوله، از ناحیه پا زخمی شده است.
این دومین مورد از کشته شدن یک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی طی ٢٤ ساعت گذشته است.
به گفته منابع فلسطینی، این حادثه در روستای بیت امر در نزدیکی شهر الخلیل (هبرون) در جنوب سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری روی داده و فرد مقتول فلاح ابوماریا، ٥٠ ساله، نام داشته که در اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه، کشته شد.
براسا این گزارش، هنگامی که سربازان برای بازداشت محمد، ٢٤ ساله، به این خانه مراجعه کردند، فلاح ابوماریا برای آگاهی از ماجرا به طبقه پائین خانه رفت اما سربازان اسرائیلی به او شلیک کردند. پسر او هم زخمی شده است.
تیراندازی در این روستا مورد تایید منابع اسرائیلی هم قرار گرفته است. سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که هنگام مراجعه سربازان برای بازداشت محمد به ظن ارتباط با جرایم امنیتی، "گروهی از افراد خشمگین به آنان حمله کردند" و یکی از سربازان به مردی که "مستقیما به او حمله کرده بود" تیراندازی و او را زخمی کرد. وی گفته است که از هویت این فرد اطلاعی ندارد اما تایید کرده که شخص مظنون در این عملیات بازداشت نشده است.
به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، افراد حاضر در محل به سوی سربازان سنگ پرتاب کردند و آنان نیز ناگزیر شدند محل را ترک کنند. در این ماجرا، یک سرباز اسرائیلی به طور سطحی زخمی شد.
روز گذشته هم یک مرد ٢٢ ساله فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در نزدیکی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری کشته شد. این واقعه در جریان درگیری بین نیروهای اسرائیلی و تظاهرکنندگان فلسطینی روی داد. سربازان اسرائیلی به منظور بازرسی چند خانه به این محل اعزام شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: